Nederlandse drivers

Gestart door mountainbiker, november 27, 2012, 18:38:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Zoals algemeen bekend is kijk ik de laatste tijd vaak op de zelfbouwsites en internetwinkels voor onderdelen van luidsprekers .Het vreemde is dat ik geen Nederlandse fabrikanten tegen kom, behalve Philips, die woofers,mid-woofers,midranges,tweeters etc produceren in een echte fabriek op Nederlands grondgebied.Wel  bedrijven die de kast zelf bouwen en er vervolgens buitenlandse speakers er in zetten.
Zijn er Nederlandse bedrijven die deze van a tot z zelf produceren? Ik kan ze namelijk niet vinden.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

bas focal marantz

Citaat van: mountainbiker op november 27, 2012, 18:38:56
Zoals algemeen bekend is kijk ik de laatste tijd vaak op de zelfbouwsites en internetwinkels voor onderdelen van luidsprekers .Het vreemde is dat ik geen Nederlandse fabrikanten tegen kom, behalve Philips, die woofers,mid-woofers,midranges,tweeters etc produceren in een echte fabriek op Nederlands grondgebied.Wel  bedrijven die de kast zelf bouwen en er vervolgens buitenlandse speakers er in zetten.
Zijn er Nederlandse bedrijven die deze van a tot z zelf produceren? Ik kan ze namelijk niet vinden.
Leuke vraag , ben bang geen op philips na .

Maar wat philips nu maakt lijkt me toch niet zo goed als het oude spul uit de jaren 60-70-80 .
Want daar zaten juweeltjes tussen .

mountainbiker

Citaat van: bas focal marantz op november 27, 2012, 18:48:24
Leuke vraag , ben bang geen op philips na .

Maar wat philips nu maakt lijkt me toch niet zo goed als het oude spul uit de jaren 60-70-80 .
Want daar zaten juweeltjes tussen .
Vreemd dat er geen producent te vinden is.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 27, 2012, 19:27:01
Vreemd dat er geen producent te vinden is.

lonen liggen nogal hoog hier  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SmauG

Volgens mij hebben alle nederlandse fabrikanten in de geschiedenis buitenlandse drivers gebruikt.
Ik vind het spijtig dat veel Nederlandse luidsprekerfabrikanten het niet hebben gered. Want ik moet zeggen dat wat ik tot nu toe heb gehoord, erg goed is.

Des te knapper is het dat Hepta en Xanadu nog altijd bestaan, waarbij de laatste ECHT hele mooie luidsprekers maakt.
Hepta wordt ervan beschuldigd hele goedkope units te gebruiken. Maar daar kan ik inhoudelijk niets over zeggen.

bas focal marantz

#5
Citaat van: SmauG op november 27, 2012, 20:20:13

Hepta wordt ervan beschuldigd hele goedkope units te gebruiken. Maar daar kan ik inhoudelijk niets over zeggen.
Is op zich niet erg als het ontwerp/filter goed in elkaar zit  , dat doen veel meer fabrikanten hoor met goedkopere units werken .

Ik ken veel units uit de zelfbouw wereld en zie die vaak terug komen bij speaker fabrikanten , goedkope en duurdere units soms vallen die dan ook nog in dezelfde aanschafprijs .

http://www.speakerland.nl/luidsprekermodellen.html ook met eigen ontwerpen van hoog nivo .
Deze meneer weet ook hoe je speakers moet ontwerpen http://www.humblehomemadehifi.com/download.html

En deze mogen we ook niet vergeten http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm