Bi-Ampen SR7007 en SR5005?

Gestart door rayman007, november 27, 2012, 11:43:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

rayman007

Ik zat met het idee te spelen om nu ik een SR7007 heb mijn oude SR5005 te gaan gebruiken voor B-Amp icm met die SR7007.

Je kan met die SR7007 ook bi-ampen maar dat blijft dezelfde voeding belasten en ik wil mijn 7.2 niet kwijt

Kan dit?

Ik heb B&W CM7 en die lusten wel wat power ;-)

Jullie hints, tips aanbevelingen?

JohnWx

Nou power genoeg met een SR 7007 in principe ook al met de SR 5005 heeft 88db aan rendement weet niet of je Ahoy moet vullen maar ik vind het onnodig zo een voeding is erop gemaakt en je draait nooit maar dan ook nooit vol al is het een grote woonkamer

Zie even hoeveel watt je nodig heb om heel veel DB's te produceren over de 100db is gehoor beschadiging

Zou die 5005 lekker verkopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

rayman007

Citaat van: John Wx op november 27, 2012, 11:55:40
Nou power genoeg met een SR 7007 in principe ook al met de SR 5005 heeft 88db aan rendement weet niet of je Ahoy moet vullen maar ik vind het onnodig zo een voeding is erop gemaakt en je draait nooit maar dan ook nooit vol al is het een grote woonkamer

Zie even hoeveel watt je nodig heb om heel veel DB's te produceren over de 100db is gehoor beschadiging

Zou die 5005 lekker verkopen

Ah I see, nou ik bedoelde meer dat ik ervaarde dat die CM7 vorige keer gewoon voller klonken qua bass ook op lagere volumes met Bi-amp (toen weliswaar via de SR5005) maar toen moest ik 7.1 inleveren en dat wil ik niet.
Ze hoeven niet vol open maar de klank was voller vorige keer vandaar mijn vraag, Ook levert die SR5005 niet al te veel meer op denk ik

JohnWx

Citaat van: rayman007 op november 27, 2012, 11:59:57
Ah I see, nou ik bedoelde meer dat ik ervaarde dat die CM7 vorige keer gewoon voller klonken qua bass ook op lagere volumes met Bi-amp (toen weliswaar via de SR5005) maar toen moest ik 7.1 inleveren en dat wil ik niet.
Ze hoeven niet vol open maar de klank was voller vorige keer vandaar mijn vraag, Ook levert die SR5005 niet al te veel meer op denk ik

waarom biampen je haalt 0,0 winst naar mijn mening voordat je iets meer druk zou hebben speel je op de pijngrens en op lagere volume merk je het helemaal niets


je moet doen waar je zelf het beste bijvoelt ik denk zelf dat je veel onrust gaat kweken in je set met ongelijke versterkers al is het maar tussen je oren en wat voor kabel er tussen krijg je weer tips met nee joh je moet zilver nemen of koolstof of 75ohm kabels en raak je naar mijn mening nog verder weg van het uitgangs punt muziek / film kijken en luisteren


die speakers vragen echt niet veel stroom om een mooi geluids beeld neer te zetten 

en biampen is het niet het is semi biampen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Citaat van: John Wx op november 27, 2012, 12:21:39
waarom biampen je haalt 0,0 winst naar mijn mening voordat je iets meer druk zou hebben speel je op de pijngrens en op lagere volume merk je het helemaal niets


je moet doen waar je zelf het beste bijvoelt ik denk zelf dat je veel onrust gaat kweken in je set met ongelijke versterkers al is het maar tussen je oren en wat voor kabel er tussen krijg je weer tips met nee joh je moet zilver nemen of koolstof of 75ohm kabels en raak je naar mijn mening nog verder weg van het uitgangs punt muziek / film kijken en luisteren


die speakers vragen echt niet veel stroom om een mooi geluids beeld neer te zetten 

en biampen is het niet het is semi biampen
Met die ongelijke versterkers heb ik in het verleden ook gedaan.Niet doen!! :no: 2 exact dezelfde kan volgens mij wel.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Perfect_audio

Citaat van: rayman007 op november 27, 2012, 11:43:29
Ik zat met het idee te spelen om nu ik een SR7007 heb mijn oude SR5005 te gaan gebruiken voor B-Amp icm met die SR7007.

Je kan met die SR7007 ook bi-ampen maar dat blijft dezelfde voeding belasten en ik wil mijn 7.2 niet kwijt

Kan dit?

Ik heb B&W CM7 en die lusten wel wat power ;-)

Jullie hints, tips aanbevelingen?

Bij bi-ampen denken de meesten aan meer vermogen, ik denk aan meer rust en helderheid. Hoezo waarom?
Ik heb enige tijd geleden al eens een karakteristiek van een luidspreker geupload, ik weet niet meer in welk topic. Maar door twee versterkers te gebruiken voor je fronts (twee per luidspreker) voorkom je dat de impedantie van de woofer de impedantie van mid en tweeter beïnvloedt. Ik ga daar nu even geen les over geven, lees internet.

Ik zou, als je bi-ampen wilt proberen, het volgende doen:
sr7007: fronts biampen en center (5 versterkers) + pre sub
sr5005: surrounds en back (4 versterkers)
sr7007 gebruiken als pre/eind amp en sr5005 als eind amp (dus vol op 0 dB) en alle luidsprekers inregelen met audyssey (ja daar is tie weer!)

Dat zou wel eens een verrassend resultaat kunnen geven. en het is leuk om te proberen als je toch de spullen hebt.
Ik lees je verslag wel.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

rayman007

Citaat van: John Wx op november 27, 2012, 16:11:06
kan je het dan nog wel inregelen ?

Goede vraag. Maar best een interessant concept om de sr5005 voor surround the houden en de sr7007 voor center en front

thepioneer

Als op de 5005 een poweramp ingang zit dan regelt de 7007 alles. Dan is het heel goed mogelijk.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op november 28, 2012, 13:01:05
Als op de 5005 een poweramp ingang zit dan regelt de 7007 alles. Dan is het heel goed mogelijk.

dus heel het audessy word dan ? geintergreerd in/via 2 versterkers en dat werkt dan met die microfoon etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op november 28, 2012, 14:11:27
dus heel het audessy word dan ? geintergreerd in/via 2 versterkers en dat werkt dan met die microfoon etc.

Nee, de SR7007 regelt audyssey (pro) op alle luidsprekers. Maar ook het signaal op de pre-out (van sr7007)  wordt aangepast, vandaar dat je die mooi op de (eind)verversterker van de SR5005 kunt aansluiten.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marvin

En toch vraag ik me af welke winst je wilt behalen.


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op november 28, 2012, 18:43:50
Nee, de SR7007 regelt audyssey (pro) op alle luidsprekers. Maar ook het signaal op de pre-out (van sr7007)  wordt aangepast, vandaar dat je die mooi op de (eind)verversterker van de SR5005 kunt aansluiten.

ron

oke thx Ron
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: marvin op november 28, 2012, 19:27:06
En toch vraag ik me af welke winst je wilt behalen.


--Verstuurd zonder netwerk--


Zou dan eerder "voor de heb" 2 monoblokken er op zetten of achter  :wink:


Ja als je het hebt staan lekker spelen met je spullen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Uiteraard, beetje rommelen kan natuurlijk geen kwaad.  Zeker niet als je de spullen in huis hebt.


--Verstuurd zonder netwerk--