Pm80 revisie

Gestart door Shine, november 25, 2012, 18:43:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Shine

Hoi allemaal

Ik ben bezig met de revisie van m'n pm80.
Stk module vervangen, elco's vervangen voor panasonics (hoewel ze niet bol staan).
Wat mij opviel is dat q803, de 7824 op het ps01 board, dusdanig warm geworden is dat de printplaat helemaal zwart is uitgeslagen. Komt dit vaker voor? Meteen alle drie de spanningsstabilisatoren vervangen?

Groeten,
Mark

Maurice

Ik kan je niet helpen, maart zowel eens in dit gedeelte op pm80, staan diverse foto verslagen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

#2
Een verkleurde pcb wil niet zeggen dat je direct de onderdelen die er op staan ook moet vervangen.
Ze zijn toch nog ok?

Dit geeft weer eens aan hoe beroerd de kwaliteit van die pcb's is.

Je zou ze kunnen vervangen omdat de leads dan nog op lengte zijn en ze verder van het board af plaatsen.

Spanningstabilisatoren?

Ik zou deze positieve of negatieve spanningsregelaar willen noemen.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

 stupid

Het geeft  echter wel aan dat  de  spanningsregelaars wellicht Niet al  te  soepel  hun werk  kunnen doen.  Vervang alle  elko's  op  de voeding  en bij de  eindversterker.   panasonic  FC & NHG  zijn prima  vervangers.

Wat je  eventueel ook zou  kunnen doen is,  de  spanningsregelaars vervangen door 1A/1.5A varianten. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Shine

Heren,
Bedankt voor de reacties.

@SB; Of ze OK zijn...I k had zoiets van, als de hele boel toch open heb liggen, waarom dan ook niet meteen zaken vervangen die het PCB aan het "carboneren" zijn. Het duidt m.i. toch op een overmatige warmteontwikkeling.
Whats in a word....... ;-)

@HAL; lijkt me een prima idee, wellicht meteen koelplaatje aan vast schroeven..