Volume SR8001

Gestart door greg, november 23, 2012, 22:21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

greg


Het valt mij op dat in mijn hifi opstelling dus van de SR8001 VV  naar de PM7001 EV de volumeknop van de SR behoorlijk moet openzetten (-20dB) wil ik er een beetje geluid uitkrijgen.
Van -70dB  naar -30dB zit nauwelijks verschil in en is gewoon zacht te noemen.

Wanneer ik de receiver op tuner zet is dit geluid ook beduidend lager dan bijv. de CD-speler ingang.

Zijn er meer mensen met deze ervaring. Heb al gezocht in de index, maar kon hier verder niets over vinden.

Groet greg
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

Marvin

En zonder de PM7001 als EV?
Wat doet die SR dan met het volume?

Marvin

Anders gesteld, is het hard genoeg?

greg

Citaat van: marvin op november 23, 2012, 22:29:49
En zonder de PM7001 als EV?
Wat doet die SR dan met het volume?

Dat heb ik nog niet getest1 Tis ook een crime om die luidsprekeraansluitingen los te nemen.
Ik ga denk ik eerst van die connectoren aanschaffen. Weet alleen niet welke ik het beste op de marantz aansluitingen passen.

Het geluid gaat op het end dus net boven de -10 DB ineens versnellen en wordt dan wel luid genoeg!
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

Marvin

Ze hadden daar inderdaad wel wat meer ruimte mogen gebruiken, maar dat zou me toch niet tegen houden dat even om te pluggen.
Waar een wil is, ......

greg

Citaat van: marvin op november 24, 2012, 09:26:34
Ze hadden daar inderdaad wel wat meer ruimte mogen gebruiken, maar dat zou me toch niet tegen houden dat even om te pluggen.
Waar een wil is, ......
Ga ik ook zeker doen, maar bestel ff van die connectoren dan is het weer wat makkelijker ompluggen!

Je hoort nog van me!
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

Marvin

Citaat van: greg op november 24, 2012, 18:57:47
Je hoort nog van me!

Ik heb geen haast hoor, hier staat het met -40 al oorverdovend hard.  :-D

arjan1312

Citaat van: greg op november 23, 2012, 22:21:38
Het valt mij op dat in mijn hifi opstelling dus van de SR8001 VV  naar de PM7001 EV de volumeknop van de SR behoorlijk moet openzetten (-20dB) wil ik er een beetje geluid uitkrijgen.
Van -70dB  naar -30dB zit nauwelijks verschil in en is gewoon zacht te noemen.

Wanneer ik de receiver op tuner zet is dit geluid ook beduidend lager dan bijv. de CD-speler ingang.

Zijn er meer mensen met deze ervaring. Heb al gezocht in de index, maar kon hier verder niets over vinden.

Groet greg

Greg, dit vond ik ook bij mijn SR7001. Draaide welliswaar solo, maar dit viel mij vanaf het begin al op.

Begrijp dan ook niet zo goed waarom Marantz bij (ongeveer -80) begint met volumeknop.

Heb nu een Sr6006 met een MM7025 en daar ervaar ik het ook.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Perfect_audio

Citaat van: greg op november 23, 2012, 22:21:38
Het valt mij op dat in mijn hifi opstelling dus van de SR8001 VV  naar de PM7001 EV de volumeknop van de SR behoorlijk moet openzetten (-20dB) wil ik er een beetje geluid uitkrijgen.
Van -70dB  naar -30dB zit nauwelijks verschil in en is gewoon zacht te noemen.

Wanneer ik de receiver op tuner zet is dit geluid ook beduidend lager dan bijv. de CD-speler ingang.

Zijn er meer mensen met deze ervaring. Heb al gezocht in de index, maar kon hier verder niets over vinden.

Groet greg

Hoi,

Het heeft te maken met het lijnnivea. CD-spelers hebben een hoge lijnuitgang, vaak 2,5 mV. De standaard lijnuitgang van een voorversterker is zo'n 1,2 tot 1,5 mV. Jouw SA.. heeft 2.3V RMS .
Geen wonder dat het signaal sterker is dan andere bronnen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

greg

Citaat van: Perfect_audio op november 27, 2012, 19:46:38
Hoi,

Het heeft te maken met het lijnnivea. CD-spelers hebben een hoge lijnuitgang, vaak 2,5 mV. De standaard lijnuitgang van een voorversterker is zo'n 1,2 tot 1,5 mV. Jouw SA.. heeft 2.3V RMS .
Geen wonder dat het signaal sterker is dan andere bronnen.

ron

Oké Ron, dit verduidelijkt inderdaad het volume-issue rondom de tuner!

Helder
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic