Digibeet vraagt naar BIT DAC

Gestart door SMarcel, november 23, 2012, 15:21:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SMarcel

Beste forummers,

Op digitaal gebied ben ik niet zo thuis dus vandaar een vraag aan jullie waarvan ik hoop dat die zo beantwoord gaat worden dat ik het ook snap.
Ik ben momenteel in het bezit van een TEAC Reference PD-H570 (wisselaar) en een TEAC Reference PD-H500i.

Wat mij opvalt qua opschrift op de CD lade is dat er op de 570 staat 1-BIT DAC en op de lade van de 500i staat MULTI BIT DAC.

Julie begrijpen dat ik graag zou willen weten wat nou het verschil is tussen deze twee converters en is dat op enige manier waarneembaar?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel

JohnWx

Citaat van: SMarcel op november 23, 2012, 15:21:29
Beste forummers,

Op digitaal gebied ben ik niet zo thuis dus vandaar een vraag aan jullie waarvan ik hoop dat die zo beantwoord gaat worden dat ik het ook snap.
Ik ben momenteel in het bezit van een TEAC Reference PD-H570 (wisselaar) en een TEAC Reference PD-H500i.

Wat mij opvalt qua opschrift op de CD lade is dat er op de 570 staat 1-BIT DAC en op de lade van de 500i staat MULTI BIT DAC.

Julie begrijpen dat ik graag zou willen weten wat nou het verschil is tussen deze twee converters en is dat op enige manier waarneembaar?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel

nee zijn gewoon 2 manieren om geluid tot analoog te produceren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Meer info: http://electronics.howstuffworks.com/question620.htm
Erg leuke site trouwens!

PS: @John: we wisselen elkaar mooi af vandaag!

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SMarcel

Hallo forummers,

Pa, bedankt voor de link. Dus als ik het goed lees en ook begrijp, gaat een 1 BIT DAC meer van het principe uit dat het een bij benadering van wat het oor kan horen het ideale geluid is en een meer BIT systeem meer gebruikt maakt van de techniek om het ideale geluid te reproduceren. 

Heb ik dat een beetje goed begrepen?

Ander oordeel hierover is dus dat er geen systeem beter is dan de ander maar dat het er puur gehoormatig op neer komt welke het beste klinkt. En dat is natuurlijk met alles in de muziek, de oren bepalen wat het mooiste klinkt.

Groeten,

Marcel

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject