Problemen PM7004

Gestart door AkTeVox, november 21, 2012, 20:01:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Bij mijn zoon zijn 3 maand oude PM7004 is er een verschil in het volume van ongeveer 40% tussen linker en rechterkanaal dit op alle ingangen behalve op de cd input. Heb dit getest met één en de zelfde bron. Het probleem blijft ook in de source direct stand.
De eerlijk gebied me te vertellen toen ik de kabels van de PC afkoppelde ik een kleine stroomstoot kreeg, vermoedelijk een ontlading. :-o :-o
Nu vrezen we dat er binnen in de PM7004 iets beschadigd is. Op de kamer van mijn zoon hebben de stopkontacten geen aarding.
De Marantz werd online aangekocht via Best keus.be, we zien er tegenop om deze op te sturen ter herstel.
Iemand een idee?



Niber

Ik zou toch eens contact leggen met de leverancier...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

mountainbiker

Gewoon eerlijk je verhaal vertellen en er niet omheen draaien bij die leverancier.Dit is dus een kwestie van de stroopkwast hanteren.Wel expliciet erbij vermelden dat je geen snars verstand hebt van techniek ( ook als je wel verstand hebt van techniek!!)
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

sattie

Waarom zie je er tegen op om deze terug te sturen ?

AkTeVox

Citaat van: sattie op november 21, 2012, 20:28:37
Waarom zie je er tegen op om deze terug te sturen ?

Omslachtige bedoening,  mogelijk verlies van pakket.

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op november 21, 2012, 20:01:59
Bij mijn zoon zijn 3 maand oude PM7004 is er een verschil in het volume van ongeveer 40% tussen linker en rechterkanaal dit op alle ingangen behalve op de cd input. Heb dit getest met één en de zelfde bron. Het probleem blijft ook in de source direct stand.
De eerlijk gebied me te vertellen toen ik de kabels van de PC afkoppelde ik een kleine stroomstoot kreeg, vermoedelijk een ontlading. :-o :-o
Nu vrezen we dat er binnen in de PM7004 iets beschadigd is. Op de kamer van mijn zoon hebben de stopkontacten geen aarding.
De Marantz werd online aangekocht via Best keus.be, we zien er tegenop om deze op te sturen ter herstel.
Iemand een idee?
wie zegt dat die niet heerlijke stoot van de PM kwam

dus omdat je een kabels los trekt is hij niet meer goed gewoon garantie  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

Citaat van: John Wx op november 21, 2012, 20:45:35
wie zegt dat die niet heerlijke stoot van de PM kwam

dus omdat je een kabels los trekt is hij niet meer goed gewoon garantie  pompom

Probleem was er voor ik de kabel los trok.
Of de stroomstoot van de PM of PC afkomstig laat ik in het midden.
Toch vreemd dat hij het op de cd ingang wel goed doet.


HAL9000

Lijkt  erop dat een lijn versterker  kapot  is.  Echter ken ik geen lijn versterkers bij marantz.. EN zeker geen  verschillende per kanaal.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

AkTeVox

Nog eventjes geexperimenteerd door een tapedeck op de PM7004 aan te sluiten en blijkt dat de linker VU meter van het tapedeck haast niet meer beweegt. Ontkoppel ik het tapedeck gaan de VU's opnieuw synchroon. Vermoed dat er ergens een sluiting zit in de voortrap van de Marantz.

AkTeVox

Citaat van: HAL9000 op november 21, 2012, 21:21:15
Lijkt  erop dat een lijn versterker  kapot  is.  Echter ken ik geen lijn versterkers bij marantz.. EN zeker geen  verschillende per kanaal.

Kan het zijn dat de cd input een ander pad heeft?

HAL9000

Citaat van: AkTeVox op november 21, 2012, 21:22:24
Nog eventjes geexperimenteerd door een tapedeck op de PM7004 aan te sluiten en blijkt dat de linker VU meter van het tapedeck haast niet meer beweegt. Ontkoppel ik het tapedeck gaan de VU's opnieuw synchroon. Vermoed dat er ergens een sluiting zit in de voortrap van de Marantz.

Ja!!!  zeker zelfs!   hij trekt  aarde  of  0 lijn  samen.  Er is een ic of  transistor kapot, Gewoon  terug  sturen.  Eerst  even laten weten dat deze  terug komt  via RMA  en dan verpakken en terug.   Maak  desnoods  foto's van het pakket  en  houd  het verzend  bewijs  goed  bij de  hand.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mountainbiker

Citaat van: AkTeVox op november 21, 2012, 20:57:30
Probleem was er voor ik de kabel los trok.
Of de stroomstoot van de PM of PC afkomstig laat ik in het midden.
Toch vreemd dat hij het op de cd ingang wel goed doet.
Dan gewoon op sturen als het probleem er al was!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

AkTeVox

Pffff..... moeilijke communicatie met Bestekeus.nl. Het duurde 4 dagen eer ik een reactie kreeg op mijn eerste mail. Nu 4 dagen later nog geen reactie op mijn 2de mail.   :-(

AkTeVox

#13
Aangezien de communicatie met bestekeus.be zeer moeilijk verloopt hebben we hebben gisteren de PM7004 bij een plaatselijke high-end winkel ter herstel aangeboden.
De brave man had er geen probleem mee dat het toestel niet bij hem was aangekocht en vroeg prompt naar het garantiebewijs. Hij zal de PM7004 laten herstellen in een Marantz servicecenter. We hebben hem ook eerlijk verteld wat er gebeurt is, zijn antwoord was hierop : proberen we te herstellen onder waarborg maar je zal wel moeten opdraaien voor de transportkosten (ongeveer 50 euro) van en naar het Marantz servicecenter.
Hij waarschuwde me wel als het geen EU toestel was de garantie vervalt. Heb geen idee waar bestekeus.be zijn toestellen aankoopt.

Wordt vervolgt......

sattie

Zal best wel goed komen, en trouwens zeer netjes van die dealer !!!