Energieverbruik met VV&EV

Gestart door greg, november 20, 2012, 23:36:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

greg

Wie weet wat er gebeurd met het energieverbruik bij het koppelen van een EV aan een VV door deze resp. te koppelen van Main In naar Pre-Out middels een analoge kabel?

Op de VV (SR8001) zijn geen speakers aangesloten, maar wel op de EV (PM7001).
Wordt nu het volledige vermogen gevraagd van de VV? Er hangen geen speakers aan en dus volgens mij ook geen opgenomen vermogen, wel wat electronica voor de aangesloten bronnen en het interne electronische circuit.

Ik ben hier benieuwd naar want het totaal vermogen wat de SR8001 kan leveren is toch gauw zo``n 780W, niet misselijk dus!
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

JohnWx

Citaat van: greg op november 20, 2012, 23:36:38
Wie weet wat er gebeurd met het energieverbruik bij het koppelen van een EV aan een VV door deze resp. te koppelen van Main In naar Pre-Out middels een analoge kabel?

Op de VV (SR8001) zijn geen speakers aangesloten, maar wel op de EV (PM7001).
Wordt nu het volledige vermogen gevraagd van de VV? Er hangen geen speakers aan en dus volgens mij ook geen opgenomen vermogen, wel wat electronica voor de aangesloten bronnen en het interne electronische circuit.

Ik ben hier benieuwd naar want het totaal vermogen wat de SR8001 kan leveren is toch gauw zo``n 780W, niet misselijk dus!


geen 780 dat is als hij vol over ze nek aan het gaan is

meten ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Persoonlijk zie ik het nut er niet van in een losse eindversterker aan een surround receiver te koppelen maar dat terzijde.Doe je dat wel dan zal de eindversterker in de receiver @ idle staan te ''werken'' en dus wel wat opnemen.
Zal rond de 100 Watt zijn.
Verspilde energie dus. Een voorversterker sectie verbruikt een stuk minder energie.
De DSP sectie in acht genomen zal dat ergens rond de 20 / 30 Watt zijn.

Ook zal de PM- 7001 VV @ idle staan te werken dus dat is weer dubbel op ondanks dat je daar alleen de EV sectie actief gebruikt.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thepioneer

Verspilling kan echt niet. Daarom heb ik alleen aan eindversterkers al 2x1000w nodig stupid
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

Verklaar?


--Verstuurd zonder netwerk--

thepioneer

Dat is wat de eindversterkers uit het stopcontact trekken, daarvoor krijg je 100w klasse a en 300w klasse ab aan 8 ohm
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

Maar dan moet die volume knop wel helemaal open neem ik aan?

Zelf heb ik geen idee wat het allemaal trekt hier, weet wel dat de lampen in de bar vrolijk mee dansen.  :-D

JohnWx

Citaat van: thepioneer op november 21, 2012, 09:47:13
Dat is wat de eindversterkers uit het stopcontact trekken, daarvoor krijg je 100w klasse a en 300w klasse ab aan 8 ohm

ppfffffff gelukkig krijg je er nog wel iets voor terug met deze crisis dagen  :lol:  je weet het maar nooit met nuon essent etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thepioneer

Nou dat hoeft niet hoor. Want als hij niet hard staat draaien ze in klasse a en verstoken ze een enorme bak stroom.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

SB_Marantz

Citaat van: thepioneer op november 21, 2012, 08:35:40
Verspilling kan echt niet. Daarom heb ik alleen aan eindversterkers al 2x1000w nodig stupid


Want?  :-o :-D

@ full power zullen deze dat uit het net trekken ja.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: thepioneer op november 21, 2012, 09:53:28
Nou dat hoeft niet hoor. Want als hij niet hard staat draaien ze in klasse a en verstoken ze een enorme bak stroom.

is warmte dus graadje lager thermostaat  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

greg

Citaat van: SB_Marantz op november 21, 2012, 00:58:43
Persoonlijk zie ik het nut er niet van in een losse eindversterker aan een surround receiver te koppelen maar dat terzijde.Doe je dat wel dan zal de eindversterker in de receiver @ idle staan te ''werken'' en dus wel wat opnemen.
Zal rond de 100 Watt zijn.
Verspilde energie dus. Een voorversterker sectie verbruikt een stuk minder energie.
De DSP sectie in acht genomen zal dat ergens rond de 20 / 30 Watt zijn.

Ook zal de PM- 7001 VV @ idle staan te werken dus dat is weer dubbel op ondanks dat je daar alleen de EV sectie actief gebruikt.

Het nut hiervan is dat ik nu een SR heb met ingebouwde matrix switch  :wink:! Je moet zo`n ding eens los kopen, wat een geld zeg! Voor dat geld heb ik nu bijna een SR8001 gekocht!

Het verbruik valt dus nog wel mee zo te lezen. Nou heb ik niet zo`n best luisterdend oor :wink:, maar ik heb wel het idee dat de controle over mijn B&W 604 speakers beter in controle worden gehouden door deze combi! Hiermee bedoel ik te zeggen dat het laag wat beter en sneller wordt "weggezet". Hiervoor had ik nogal last van het"doordreunen van het laag (daar staan de B&W`s wel bekend om).
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

greg

Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject