PM15S2-LE en SR7200 inruilen voor SR7007?

Gestart door QuattroNL, november 16, 2012, 22:42:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Ik geloof op zich wel dat een PM15S2-LE beter in stereo zal zijn dan een SR7007. Maar dan wel in een akoestisch optimale ruimte, wat wij zelf zelden tot nooit hebben thuis. Dan zou mogelijk de SR7007 gelijkwaardig is misschien zelfs wel beter kunnen klinken thuis vanwege de ADSY, zeker als je hem pro laat instellen.
Speelt ook wel eens door mijn gedachten heen, terwijl ik geen surround heb noch de behoefte daar aan heb.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op november 17, 2012, 12:07:16
Je doelt op m'n laatste zin neem ik aan?

Het lijkt me marketingtechnisch op z'n minst onverstandig om een SR uit de Range-lijn die qua prijs ruim onder een Premium line PM zit hetzelfde geluid op stereo te laten produceren.  Als dat zo zou zijn dan koopt natuurlijk niemand meer een Premium PM.

op zo manier, het geluid zal wel oke zitten denk ik maar de afwerking met koper etc. en high end componenten extra zwaar gebouwd en het verhaal erom heen

zelf heb ik geen verschil gehoord tussen een 7005 en een 15 maar dat kan ook zijn dat ik dan lekkere muziek op had staan en dan al snel tevreden ben  :-)  dus toch maar is een "demo" cd maken wat ik als is had voorgetsteld op het forum 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

 stupid

als je in je kamer veel last hebt van de akoustiek, dan kan de pm daar niets aan verbeteren. Heb je een perfecte akoustiek dan geloof ik best dat er een marginaal verschil kan zijn in het voordeel van de pm.

adsy is zeker niet voor iedereen het beste geluid, maar je kunt het ook gewoon uit zetten of eigen EQ toepassen. of pure direct. keuze zat.

De HT's uit het hogere segment hebben ook plenty power voor een setje totems van 4 ohm.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Hier heb ik ook zeker de verhouding 70% muziek, 30% film. De Onkyo TX-NR5008 is voor mij gewoon een hele goede stereo machine! Dus waarom zou de SR7007 het niet kunnen?

Akoestiek is wat telt en daar kan Audyssey heel wat aan doen!
Hier kan uw reclame staan!

QuattroNL

Speakerwissel doe ik morgen; vandaag papadag  8-)

Dat ADSY is wel interessant alleen werkt dat niet in Pure Direct toch? Wel een modus die ik zeker prefereer (uit ervaring met de SR7200).
Mijn akoestiek laat zeker te wensen over (nauwelijks bass) dus wat dat betreft zou het een betere keuze kunnen zijn.

Twijfel alom dus  :-D
Komt nog bij dat de aanbieding bij HCHifi alleen komende week nog geldt. En of het lukt om in die tijd de PM te verkopen...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Exxar

Misschien dat je HCHifi eens moet vragen of een thuisdemo mogelijk is?

QuattroNL

Nou, de PM blijft lekker hoor  pompom

Luistertests brachten toch wel wat verschillen aan het licht (in het voordeel van de PM natuurlijk), ware het niet heel veel.
Nou was de aanbieding eigenlijk ook alweer te snel voorbij dus heel veel keus had ik niet  8-)
Buiten dat: de PM smoelt gewoon ook erg goed  :yes:

Bijkomend voordeel: heb ook wat zitten schuiven met de speakers en heb een idealere opstelling gevonden. Daardoor komen ze wel meer de kamer in dus niet geschikt als permanente opstelling. Wil ik echt eens lekker muziek luisteren dan weet ik nu waar ik ze neer moet zetten  pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Het wachten is misschien wel op een dedicated geintegreerde stereo versterker met EQ/DSP ???
Harman Kardon heeft zoiets in hun programma en Lyngdorf heeft zo'n combi. Maar dan houdt het ook al snel op.

De vraag is natuurlijk of de grote massa nog wel op dedicated stereo zit te wachten, of er voldoende afzet mogelijkheden zijn voor betreffende componenten ...

QuattroNL

De grote massa neemt genoegen met een alles-in-1 oplossing  :?
Meesten horen het verschil toch niet, of vinden het al gauw best.
Dat wij nou van die puristen zijn...  HB

Ik heb naast mijn PS3 een Oppo BR-speler staan. Je krijgt dus steevast de vraag waarom ik 2 BR-spelers heb  violent1
En als ik het uitleg zie je meestal niet-begrijpende blikken.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB


JohnWx

Citaat van: QuattroNL op november 17, 2012, 12:07:16
Je doelt op m'n laatste zin neem ik aan?

Het lijkt me marketingtechnisch op z'n minst onverstandig om een SR uit de Range-lijn die qua prijs ruim onder een Premium line PM zit hetzelfde geluid op stereo te laten produceren.  Als dat zo zou zijn dan koopt natuurlijk niemand meer een Premium PM.

ik denk zelf misschien wel even goed maar anders gebouwd "betere/andere" componenten en het is een SR versus PM dus ht / stereo

als ik zelf mocht kiezen koos ik ook voor de pm puur omdat ik geen 5 speakers en sub wil dat is mijn reden, maar wil wel de gadgets van een sr  :-)

vergelijken is ook moeilijk van versterkers vind ik, kwaliteit is al zo hoog en het kan ? iets anders/beter klinken maar moet je weer opstaan om cd te veranderen of radio aan te zetten of wil je alles uit de luie stoel streamen air play dat soort dingen

en hoe is je kijk op de filosofie van een merk of artikel ga je daar in mee en kan je erin vinden of ga je vanuit het standpunt elke versterker mits goed ontworpen klinkt het zelfde

tis moeilijk en vaak is het ook budgetmatig, en ik zou ook van een NR1402 + UD 5005 rustig oud kunnen worden net zoals met een set als Joep of Chris of JohnWx  :wink:

en het is ook een prettig gevoel als er iets staat van nou dat heb ik toch mooi voor mezelf en alleen gespaard/gekocht hoewel vele het wel denken maar niet zeggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op november 25, 2012, 11:31:35
De grote massa neemt genoegen met een alles-in-1 oplossing  :?
Meesten horen het verschil toch niet, of vinden het al gauw best.
Dat wij nou van die puristen zijn...  HB

Ik heb naast mijn PS3 een Oppo BR-speler staan. Je krijgt dus steevast de vraag waarom ik 2 BR-spelers heb  violent1
En als ik het uitleg zie je meestal niet-begrijpende blikken.

leg is uit  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject