Citaat van: SB_Marantz op november 29, 2012, 01:23:34
Ik zie het toch net iets anders.
Jij bent degene die keihard zaken beweerd en als je dan tegengas krijgt met uitleg zit ik fout?
Heeft niets met kleineren te maken.
Bovendien staat er toch net iets meer dan alleen ''case closed.''
Beste.
Wat, in al mijn texten, heb ik gezegt wat dan absoluut niet waar is?
Volgens mij heb ik enkel gezegt dat de spanningsval over een dunne voedingskabel groter is dan de spanningsval over een dikkere kabel bij een gelijk opgenomen vermogen. Dit is met theroie, en ook in de praktijk aan te tonen.
Nergens heb ik ook maar beweerd dat dit hoorbaar verschil op zou kunnen leveren. Maar ik denk werkelijk dat wanneer je er een serieus experiment aan waagd, met de juiste condities, dat er verschillen aan te tonen zijn.
Tenslotte bepaald de topwaarde de spanning aan de primaire zijde van de voedingstrafo, ook de topwaarde van de spanning aan de secundaire zijde van de trafo. Deze gelijkgericht en afgevlakt bepaalt de werkspanning van de versterker.
Die komt, hoe marginaal dan ook, lager te liggen wanneer de spanning primair zakt.
Het is geen moment mn bedoeling geweest om beledigend over te komen, maar ik moet bekennen dat ik mij gister behoorlijk heb lopen opvreten over je denigerende, en geenzins onderbouwde kritiek.
Ik zal me vanaf nu afzijdig houden in deze discussie over kabeltjes.