Nr 1501 bij aanzetten herrie - gepiep - geknars dat langzaam wegzakt...Wat?

Gestart door Dekay99, november 12, 2012, 23:11:49

Vorige topic - Volgende topic

Dekay99

Ik heb sinds 2010 de marantz nr 1501. Hierop zijn divers hdmi bronnen aangesloten en audio van upc via optisch.
Ik heb oude 6ohm boxjes van sony aangesloten. Alles deed het prima (op een surround box rechts achter na die heeft het volgens mij maar heel even gedaan 2 jaar geleden,... Maar dat vond ik niet erg...  Geen aandacht aan besteed)

Tot onlangs bij het aanzetten er eerst een kabaal van gepiep en geknars uitkomt bij ongeacht welke bron. Dit gepiep en geknars zakt langzaaam weg en na 5 min kan het geluid weer wat harder gezet worden en doet ie weer normaal...

Het apparaat is gisteren ook op tilt geslagen, knipperend lampje, dat heb ik na afkoppelen van de speakers, en stroom, en weer aanzetten, middels de toetscombo menu en pijl omlaag het systeem gereset.

Ik heb daarna, om uit te sluiten dat het aan de speakers of een daarvan zou liggen, twee verschillende speakers getest, bij beide maakte het apparaat kabaal bij het aanzetten.... Het lijkt dan niet veroorzaakt te worden door speakers...

Echt typisch dat de herrie langzaam wegebt..
Wat is het? Moet ie weg voor reparatie of kan ik hetzelf fixen?

Alvast dank!
Daniel

Marvin

Wat doet dat ding wanneer je alles afsluit, dus gewoon de NR helemaal los van alles behalve stroom?

sattie

Ik denk toch even aanbieden voor reparatie, want dat is niet goed.

heijnele

Ik heb exact hetzelfde, ook na 2 jaar goed functioneren. Heeft Dekay99 al een oplossing?

Groet,
Leo

bas focal marantz

Ojee , de mijne wordt bijna 2 jaar .

Als ie nog in de garantie valt GELIJK terug brengen , zou wel niet dus dat is lekker 2 jaar en wat ik hoor aan klachten klinkt niet best .

Exxar

Komt dat gekraak en gepiep uit de luidsprekers of uit de receiver?

lo

Citaat van: heijnele op februari 04, 2013, 10:57:04
Ik heb exact hetzelfde, ook na 2 jaar goed functioneren. Heeft Dekay99 al een oplossing?

Groet,
Leo

Ik denk dat je hem even een PM moet sturen met deze vraag, hij is namelijk nov vorig jaar voor het laatst hier geweest.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JW

Om hier nog even op in te haken. Ik had vorig jaar december een zelfde soort probleem. Ter reparatie opgestuurt en Sub-voeding hersteld, 1x IC + 1x E vervangen en software update uitgevoerd.

Mijn 1501 was bijna 3jr oud en viel dus buiten de garantie.

heijnele

Die van is net buiten de garantie.
Het is een oorverdovend kabaal vanuit de luisprekers. 
Wat heeft de reparatie gekost JW?

Leo