De bron, het begint bij de bron

Gestart door Zoldar, november 11, 2012, 22:47:02

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

vorig weekend had ik een vrijgezellen weekend in een huisje op een landal park. Er gaat niemand trouwen maar he, het is een goed excuus.

Ik had een Sony STR-DA1200ES receiver bij me. Een maatje van me had een setje Infinity 2.1 speakers bij zich. Als bron had ik een laptop met foobar en een MF V-link asynchrone usb brug. We gebruikten de DAC van de Sony.

De toon van de avond was na wat bier ongeveer zo.

Je zou zeggen dat je dan niet meer hoort wat er staat te blazen op de achtergrond.
Maar zelfs de grootste hifi nono hoorde het verschil tussen spotify en een Flac bestand. Bij een aantal high rez 24/96 opname vielen wat hertog jan fluitjes om, zo verbaast was men van de helderheid die uit de speakers kwam.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

:schater:
Gezellig en verrassend weekendje gehad dan  notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Weer een ervaring rijker (of een illusie armer). Zo te lezen heb je het wel gezellig gehad

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op november 11, 2012, 23:17:59
Weer een ervaring rijker (of een illusie armer). Zo te lezen heb je het wel gezellig gehad
Dat eerste gaat hand in hand Chris. ;-) byebye Maar gezellig wordt het al gauw met/vanaf 2 'ollanders en hun pilske. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Marvin

Ik misbruik Foobar en een batterij aan plugins nu al een aantal maanden en ik geniet volop.
Gratis Monkeymote iPhone app erbij en op de wc een pleelist aanmaken.

Kan het iedereen aanraden, waar je die playlist aanmaakt maakt natuurlijk niet uit. :-D

--Verstuurd zonder netwerk--

Marantz 81