plasma of projectie setup?

Gestart door Shepherd Moon, november 11, 2012, 21:34:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Shepherd Moon

Hellow,

Vandaag ff eens gepasseerd in mechelen op het homecinema event om voor het eerst eens wat vergelijken te zien en kleine indrukken over projectie op te kunnen doen.

Intussen ook eens de mogelijkheden bekeken in de toekomstige ruimte qua afmetingen.

Kamer is een zuivere driehoek

- grond 7,35m
- hoogte plafond 2,63 (zal nog lager worden met zwevende vloer.
- breedte kamer waar naar gekeken wordt 3,5m wat mss 3,35 kan worden met akoestische voorzetwand.

Nuttige ruimte op 1,4m gemeten is
3,35 op 3,85m

kijkafstand al bij al omgerekend rekening houdend met zitpositie op 3 a 3,20m op een kijkhoogte van 90cm
al kijkend in het midden van het scherm op max grootte mogelijk.

Nu ja
63 inch (bv kingpin spanscherm van 150cm)
projector (nog te bekijken)

plasma:
VT50 reeks van panasonic 55 inch tot 65 inch

Qua connectie heeft dit ook z'n gevolgen.
projectie is alle toestellen achteraan plaatsen bij de projector
plasma is alle toestellen vooraan plaatsen bij de plasma

Nu ja, prijs kwaliteit, wat heb je dan beste voor zo een formaten op zo een kijkafstand?
plasma of projectie?
Welk zijn de ervaringen van mensen hier omtrend die materie?
En zijn er andere gedachten spinsels of tips daaromtrend?

Ik ben er niet zo goed uit eigenlijk  :roll:

thx
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marvin

Gewoon een forse tv lijkt me het handigst, komt toch wel wat bij kijken zo'n beamer.


--Verstuurd zonder netwerk--

WilliamB

Citaat van: marvin op november 11, 2012, 21:48:47
Gewoon een forse tv lijkt me het handigst, komt toch wel wat bij kijken zo'n beamer.


--Verstuurd zonder netwerk--
Klopt helemaal, Bij een beamer heb je ook nog een lange HDMI kabel nodig, en als je het goed wil doen dan laat je deze ook ISF Kalibreren. En nog een aantal keren herkalibreren. ( 200, 500, 1000 en 1500 uur )

Het voordeel bij een beamer ? tja dat kan ik voor jou niet beslissen. Je hebt al diverse beamers gezien in Mechelen.
Natuurlijk ben je ook altijd welkom om het bij mij te ervaren.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Shepherd Moon

heb het nog eens allemaal bekeken en plots viel er een grote euro.
Voor het geld dat je aan een projector geeft voor een projectie op een gelijkaardig oppervlakte dan een forse plasma, zoals in mijn geval niet anders kan... kan ik beter een plasma halen.

Want op die plasma heb je zelfs nog TV tuner, media eigenschappen (youtube etc...) die je op de beamer niet hebt.
Beeldkwaliteit schijnt toch nog altijd het beste te zijn op plasma tov projectie. Natuurijk dat de beleving bij een projectie op echt groot scherm natuurlijk met niets te evenaren valt. Maar is hier helaas niet van toepassing omdat ik net op die overschakeling dans.

Ik heb het eens bekeken en ik denk dat ik ga blijven hangen bij een VT50 reeks van panasonic en daar eens ga zien voor een 55 inch.
Dan heb ik nog wat ruimte extra over om de optimale positie van m'n fronts en center te vinden tijdens het schikken.
En die VT50 hebben ook alle mogelijkheden om een degelijke calibratie uit te voeren, dus... why not dan.  :-)

Die lampen kosten ook een kwart rug als die stuk gaan, hoewel je er wel enkele jaren mee kunt doen als je pakweg 12u per week mee naar films kijkt.

Ik ben er dus al uit in mijn ogen  8-)

thx!!
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marvin

Plasma plat aan de muur hangen, dan kan je altijd nog eens een beamer op de kop tikken en die gewoon met rolscherm ervoor laten zakken. Want een beamer is natuurlijk wel erg leuk.
Met een tv hoef je trouwens ook niet continue in een darkroom te zitten.


--Verstuurd zonder netwerk--

Shepherd Moon

probleem is dat ik geen rechte muur heb, enkel aan de zijkanten. De kamer is een driehoek, dus voor mij en achter mij is het zeer schuin, dus hoe hoger ik ga, hoe dichter ik bij het scherm zit, en de limit is nu op 90cm kijkhoogte (midden scherm) op 1m40 wat de hoogste waar de hoogste rand kan komen. maw 50cm hoger dan het midden van het scherm is maar max hoogte van 1m wat trouwens eigenlijk al te veel is om van 3m15 afstand van te kijken  :-D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,