Filter Upgrade ??

Gestart door Marantz 81, november 11, 2012, 17:44:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: Marco op november 13, 2012, 10:13:38
De PM7001 ki heeft toch toonregeling ?

Ja en nu in gebruik ,stond altijd op source direct

Even manual ingedoken om te kijken Bass kun je + en -  10 db  50 hz verstellen ,neem aan dat het dan van 0 tot 50 hz is wat je terug brengt

source direct uitgeschakeld en - 4 db gegeven en  :? :-o :-o hello HB

Probleem opgelost  :angel: notworthy pompom

Janver

Citaat van: Marantz 81 op november 13, 2012, 21:22:55
Ja en nu in gebruik ,stond altijd op source direct

Even manual ingedoken om te kijken Bass kun je + en -  10 db  50 hz verstellen ,neem aan dat het dan van 0 tot 50 hz is wat je terug brengt

source direct uitgeschakeld en - 4 db gegeven en  :? :-o :-o hello HB

Probleem opgelost  :angel: notworthy pompom

Zolang het duurt :angel:
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

Goed geluid is niet zo ingewikkeld als het wereld wijde web je soms doet geloven. 
:angel:


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32

Citaat van: marvin op november 13, 2012, 22:08:45
Goed geluid is niet zo ingewikkeld als het wereld wijde web je soms doet geloven. 
:angel:


--Verstuurd zonder netwerk--
... idd. gewoon je eigen plan trekken en niet teveel afgaan van wat derden zegen dan wel vinden ...

SMarcel

Beste Marantz81,

Deze move heb ik ook al eens uitgevoerd op mijn Canton RCL speakers (zie mijn link naar mijn internetsite).

Ik heb alleen de exacte onderdelen vervangen door de kwalitatief veel betere. Ik zie dat de capacitors al van een redelijk goede kwaliteit zijn (Solen Chateauroux) dus dat zit al wel goed maar voor de rest. Neem alleen al de weerstanden, die zou ik in MOX uitvoering nemen en de spoelen in folie uitvoering.

Het resultaat bij mij was echt de moeite waard, niet goedkoop maar wel leuk en zinvol om te doen.

Succes en groeten,

Marcel

Marantz 81

#35
Bedankt voor de tips  :-)

Ik wou het upgraden van de filters dan gelijk meenemen indien ik ze zou gaan aanpassen ,maar is niet meer nodig om dat te doen het was gewoon het teveel aan laag ( staande golf ) wat het veroorzaakte dat het midden gebied vetroebelde  :yes:

Misschien dat ik er in de toekomst nog mee aan de gang ga maar dan zal ik eerst weer een Premium set ( 15 OF 11 Serie ) moeten hebben wil dat de moeite waard zijn naar mijn mening aangezien de weergave ( detail diepte staging ) nog zoveel beter kan als met de 7001 Ki set die ik nu heb staan  byebye

Marvin

Koop nou gewoon eens een nette EQ man, kijk desnoods naar die PA shiz en frommel hem achter je kastje.
Niemand die hem ziet en als je niks verteld; Niemand die het weet....  :angel:

Ben je helemaal 'de man' met de volgende M&G....

Citaat van: marvin op november 13, 2012, 22:08:45
Goed geluid is niet zo ingewikkeld als het wereld wijde web je soms doet geloven. 
:angel:


--Verstuurd zonder netwerk--


xander32

... ik zie het al zo gebeuren; de speakers worden weer open gemaakt, de filters met enige huisvlijt aangepast, weer in de speakers gefrot en ... Wat een wereld van verschil! Echter blijkt dat na twee dagen ook weer tegen te vallen en je zit met speakers die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt ... Wens jou voor nu vooral veel wijsheid 8-).

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 15, 2012, 06:52:09
... ik zie het al zo gebeuren;
Echter blijkt dat na twee dagen ook weer tegen te vallen en aan de straatstenen niet meer kwijt raakt ... Wens jou voor nu vooral veel wijsheid 8-).

had/heb ik altijd met een andere vrouw  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81