Filter Upgrade ??

Gestart door Marantz 81, november 11, 2012, 17:44:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: cz79 op november 11, 2012, 21:02:24
Over? Ze staan op gereserveerd en zijn zo geod als verkocht (helft reeds betaald) maar ik heb er zelf nog wel een paar en die mogen uiteraard gewoon gebruikt worden om te testen

Ik heb er ook 2 met verlichting maar op een of andere manier werken ze niet gekocht op een bedrijven terrein in Aveen :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Onky mt adsy 32XT en klaar. Weg room modes.

Je hebt al eemn marantz UD die ALLES over HDMI kan sturen (SACD/DVD-Audio/CD) en de onkyo je bass managemnt kan laten doen.

Als je adsy niet bevalt kun je nog zelf aan de slag met een 7 bands EQ om de room modes te compenseren. En dat wil je.

Of je zet alles uit. Je hebt de keuze. Nu heb je geen keuze. Proppen in baspoorten, kabeltjes en scheidingsfilters gaan de kamer niet beter maken. (ik heb het ook geprobeerd)

Zodra je boven bij de 300x/500x komt is het amp gedeelte gewoon super goed. De DAC hoef je ook niet voor te verontschuldigen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Citaat van: Zoldar op november 11, 2012, 22:33:27
Onky mt adsy 32XT en klaar. Weg room modes.

Je hebt al eemn marantz UD die ALLES over HDMI kan sturen (SACD/DVD-Audio/CD) en de onkyo je bass managemnt kan laten doen.

Als je adsy niet bevalt kun je nog zelf aan de slag met een 7 bands EQ om de room modes te compenseren. En dat wil je.

Of je zet alles uit. Je hebt de keuze. Nu heb je geen keuze. Proppen in baspoorten, kabeltjes en scheidingsfilters gaan de kamer niet beter maken. (ik heb het ook geprobeerd)

Zodra je boven bij de 300x/500x komt is het amp gedeelte gewoon super goed. De DAC hoef je ook niet voor te verontschuldigen.

Ik heb je even een pm erover gestuurd  :yes:

gezien het On topic tehouden wat mijn vraag was  :-)

TurboMarco

En ook zoldar heeft het licht gezien  :lol:

Arjan , het filter opnieuw ontwerpen is een tijdrovende zaak ,en waarom zou je ?
Probeer het licht te zien en er gaat een wereld voor je open  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Volgens mij lees ik niet goed. redface

Als je doel is om het midden wat open te trekken dan is het een mogelijkheid.
- Waaorm koop je niet het complete scheidingsfilter van de Focus 220 II? Maar dat zal een duit kosten.
- leen wat vd hull clearwater LS kabel van mij. Voor de Triangles veels te scherp. Voor jou mischien ideaal. Proberen is gratis
- die totempalen zou ik ook proberen voor de gein.

Maar als dat allemaal niet soelaas bied -> ga een naar PMC's luisteren. Die hebben bijna geen last van room modes en zijn een tikeltje opener dan de 220.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Een mooie EQ ertussen hangen, die dingen hoeven de wereld niet te kosten.

TurboMarco

En toen scheen het zonnetje  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Wellicht denk ik te simpel hoor.  :-o

(Zonnetje schijnt hier trouwens de hele ochtend al).  :-D

JohnWx

hier ook maar dan houd het ook op ook  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Citaat van: Marco op november 11, 2012, 23:45:19
En ook zoldar heeft het licht gezien  :lol:

Arjan , het filter opnieuw ontwerpen is een tijdrovende zaak ,en waarom zou je ?
Probeer het licht te zien en er gaat een wereld voor je open  :yes:

Omdat ik wat meer attack in het geluid wil ,ze klinken fantastisch maar ingetogen verfijnd

Ik heb ze ook wel eens op 1,2 meter van de muur gezet en men bankstel 70 cm naar voren en weg staande golven  notworthy ( normaal speakers 80 cm van muur en bankstel tegen de muur ) maar dat verandere niet veel aan de weergave van de speaker wel klonkt het nog beter toen

Toen ik vorig jaar die Dali Ikon 6 SE heb gehad helemaal geen last van staande golven die hadden de basspoort aan de voorzijde zitten ,maar dat is echt een paar klasse,s lager als wat ik nu heb staan


@ Zoldar

Ik heb zelf vdh CS122 vindt ik niks gewoon koper is het beste vindt ik  :-)

thepioneer

Als je meer mid wil horen moet je je hoog aanpassen. Als je het hoog minder aanwezig maakt dan veranders het complete karakter van de speaker. Heb zelf toen in mijn oude ushers be tweeters gezet, verschil echt niet normaal. Het middengebied kwam er ook veel mooier uit.

Als je een weerstandje kunt plaatsen bij je tweeter hoef je ook niet aan je scheidingsfilter te klooien. Gewoon tussen de plus van de tweeter. Wat voor weerstand moet je mij niet vragen want ben geen techneut.

Probeer anders eens zonder tweeter te spelen. Gewoon even stekkers los en dan luisteren of je het mid hoort zoals je wilt hebben. Als dat het geval is kun je informatie inwinnen om je tweeter te kalmeren.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TurboMarco

De PM7001 ki heeft toch toonregeling ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Marco, je mag niet vloeken in de kerk...  :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Citaat van: Marantz 81 op november 12, 2012, 21:32:10
Omdat ik wat meer attack in het geluid wil ,ze klinken fantastisch maar ingetogen verfijnd

Ik heb ze ook wel eens op 1,2 meter van de muur gezet en men bankstel 70 cm naar voren en weg staande golven  notworthy ( normaal speakers 80 cm van muur en bankstel tegen de muur ) maar dat verandere niet veel aan de weergave van de speaker wel klonkt het nog beter toen

Toen ik vorig jaar die Dali Ikon 6 SE heb gehad helemaal geen last van staande golven die hadden de basspoort aan de voorzijde zitten ,maar dat is echt een paar klasse,s lager als wat ik nu heb staan


@ Zoldar

Ik heb zelf vdh CS122 vindt ik niks gewoon koper is het beste vindt ik  :-)
Bij mij staan ze standaard 1 meter van de muur af!!! :yes:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE