Separate KNOP

Gestart door greg, november 10, 2012, 23:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

greg

Forummers,

Waarschijnlijk de 1000ste vraag hierover; Maar het dringt nog niet helemaal tot me door  redface

Ik wil mijn PM7001KI aansluiten op mijn SR8001. Waarom..zul je je afvragen voornamelijk voor de hdmi-switch functie`s van de SR (beamer en TV).

Wat ik wil doen is de SR Pre-out naar de PM Main koppelen en de Separate knop van de PM op ON zetten. Volgens mij wordt de PM zo de EV in de set en luister ik op deze manier alles in stereo (heb maar twee speakers).

Kunnen jullie het volgende bevestigen; Als ik nu mijn DV7001 aansluit op een ingang van mijn SR dan gaat het geluid "door" mijn SR naar de PM, waarmee ik dan weer het volume regel.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groet Greg
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

rexp

Je gebruikt dan enkel de eindversterker van je PM. De volumeregeling van de PM wordt overgeslagen. Volume regel je op de SR.

(althans, zo werkt het bij mij met de SR en PM)

greg

Citaat van: rexp op november 11, 2012, 02:23:22
Je gebruikt dan enkel de eindversterker van je PM. De volumeregeling van de PM wordt overgeslagen. Volume regel je op de SR.

(althans, zo werkt het bij mij met de SR en PM)

Hoi,

Oké, maar wat doe ik met de volumeregeling van de PM. Zet ik die volledig open of dicht?
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

rexp

Maakt in principe niet uit, want komt er niet aan te pas. Maar ik zou hem uitzetten, dan loop je niet het risico dat je volume op 100% staat als je van bron wisselt.

greg

Citaat van: rexp op november 11, 2012, 10:21:17
Maakt in principe niet uit, want komt er niet aan te pas. Maar ik zou hem uitzetten, dan loop je niet het risico dat je volume op 100% staat als je van bron wisselt.
Thanks repx! Heb ff op je profiel gespiekt maar man....wat een schitterende set en inrichting heb jij, wel gedurfd!
Een beetje klassiek met modern gemixed, maar kan goed hoor!
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic