Welke TV het beste geschikt voor AV Receiver

Gestart door BenK, november 09, 2012, 08:54:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BenK

Hallo forumleden,

Met welke TV('s) heb jullie de beste ervaringen i.c.m. een Marantz (AV Receiver)?

Cobraatje

Ik heb zelf LG en Panasonics gehad en geen enkel probleem.
Nu met mijn 50ST50 was aansluiten en instellen een fluitje van een cent.
Ik denk dat de Marantz met bijna elke tv goed werkt.

BenK


Cobraatje

Citaat van: BenK op november 09, 2012, 09:55:28
Behalve met Philips, dat is een ramp.
Ik heb het over goede tv's  :wink:
Ben je er al uit of het plasma of led/lcd wordt?

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: BenK op november 09, 2012, 08:54:37
Hallo forumleden,

Met welke TV('s) heb jullie de beste ervaringen i.c.m. een Marantz (AV Receiver)?
Hoi BenK,
Bij het aansluiten van een tv op een versterker hoef je enkel te kijken of de aansluitingen overeen komen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 09, 2012, 10:34:40
Hoezo?

jij een Philips  8-)


Elk merk werkt zo ook niet weten waarom niet ben erg benieuwd, wanneer gaat de jonge DIY naar de X faktor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: John Wx op november 09, 2012, 10:38:22
jij een Philips  8-)


Elk merk werkt zo ook niet weten waarom niet ben erg benieuwd, wanneer gaat de jonge DIY naar de X faktor
En Sony,en Grundig,en Samsung  :-)

edit: zou ik haast de Thomson vergeten  :schater:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

BenK

Helaas Marco,

Was dat maar waar, ik heb nu een Philips 8007 en om de 26 minuten valt het geluid 2 seconden weg, dit is typisch een Philips probleem en daarnaast herkent de Philips TV de HDMI poorten niet goed, ik heb soms 5 stuks HDMI 1 poorten, wat technisch onmogelijk is, de Philips TV ziet alle apparatuur welk aangesloten is op de SR7007 als een nieuw apparaat, alleen verbinding maken lukt niet. Ik ben sinds 15 augustus 5 "nieuwe" moederborden (SSB Boards) en 2 nieuwe tv's verder en nog doet de TV het heel slecht! Ik moet de TV per dag ongeveer 3x resetten en om de dag opnieuw installeren omdat de software dan geheel "vastzit". De combinatie Marantz SR7007 met de Philips 8007 (7000 en 9000 serie hebben dezelfde software) is een ramp.
Ik denk dat ik weer voor een LED TV ga omdat een Plasma TV nog steeds last van inbranden heeft.

JohnWx

Citaat van: BenK op november 09, 2012, 10:46:05
Helaas Marco,

Was dat maar waar, ik heb nu een Philips 8007 en om de 26 minuten valt het geluid 2 seconden weg, dit is typisch een Philips probleem en daarnaast herkent de Philips TV de HDMI poorten niet goed, ik heb soms 5 stuks HDMI 1 poorten, wat technisch onmogelijk is, de Philips TV ziet alle apparatuur welk aangesloten is op de SR7007 als een nieuw apparaat, alleen verbinding maken lukt niet. Ik ben sinds 15 augustus 5 "nieuwe" moederborden (SSB Boards) en 2 nieuwe tv's verder en nog doet de TV het heel slecht! Ik moet de TV per dag ongeveer 3x resetten en om de dag opnieuw installeren omdat de software dan geheel "vastzit". De combinatie Marantz SR7007 met de Philips 8007 (7000 en 9000 serie hebben dezelfde software) is een ramp.
Ik denk dat ik weer voor een LED TV ga omdat een Plasma TV nog steeds last van inbranden heeft.

niet elke philips dus  :-P


maar dit is wel erg  HLP nog geen 1 tegen de muur gegooid of hangt hij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Hoezo helaas een Philips probleem ? ik heb er hier met 4 verschillende Philips tv's nog nooit last van gehad .

Ik denk dat jouw tv defect is ,heb je de service center van Philips hier al op aangesproken ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

BenK

Na even wat googelen kom je dit probleem tegen bij Philips. In nog 3 maanden tijd 5 "nieuwe" moederborden (= eigenlijk een nieuwe TV) en 2 nieuwe TV's lijkt het me een structureel probleem van Philips. De overgang van Philips naar TP Vision laat dus duidelijk zijn sporen na. De nieuwe 7000, 8000 en 9000 serie zijn half ontwikkeld door Philips en voor de andere helft door TP Vision.
@ Marco, de laatste firmware versie.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)