Sub aansluiten op GeBi-Amped Systeem met 1 Pre-Out

Gestart door Tijn, november 06, 2012, 18:15:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijn

Ik ben helemaal de wijs kwijt; Ik heb een Marantz PM15S1 met een Rotel RB-1070 Eindversterker die ik nu graag wil gaan Bi-Ampen op mijn B&W CM7's. Daarnaast heb ik sinds kort een B&W ASW610XP die ik graag wil opnemen in dit systeem. Nu begreep ik dat ik de SUB kon aansturen via de Rotel (waar mijn luidsprekers ook in zitten). Gezien hij Actie f is (De sub) via zijn luidspreker ingangen. Dit doe ik omdat de pre-out, die bestemd zou kunnen zijn voor de Line-In van de SUB nu naar de Rotel gaat. Gezien ik maar 1 Pre-out heb, moet ik deze keuze maken. Nu is dan ook de hoofdvraag of ik de Sub bij de, vermoedelijk "Bass-geregelde"- versterker (de Marantz of de Rotel) erbij kan plaatsen. In de Bi-Amp modus dus. Ik hoop dat jullie het nog allemaal begrijpen. Andere instellingen sta ik overigens helemaal open voor !!!

Maus

Ik heb geen idee wat je wilt maar je kunt het hoog via de Marantz laten lopen en het laag via de Rotel, en de sub dan bij 1 van de 2 versterkers mee laten lopen.

Tijn

Iemand gesproken die mij de Bi-Amp kabels wil verkopen die dit ernstig afraad kijkend naar het wisselend uitgaand vermogen (luidsprekers + Woofer); kijkend naar het Ohm-gehalte ??

Maus


Tijn

Ja, ik begreep zonder sub, dat het simpelweg een te groot risico was. Kan ik overigens voor alle zekerheid de Bi-Amp modus van de marantz aanzetten, vervolgens de Rotel vullen met de luidsprekers en de Marantz met de Woofer (luidsprekeringangen)

SmauG

Sub via high level aansluiten op de luidsprekerklemmen van de laag-versterker van je front luidsprekers.