Wel of geen treble en Bas

Gestart door Spikes25, november 06, 2012, 00:20:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Spikes25

Goedenavond,
Ik ben nog zoekende na een goede receveiver, mijn keuze is wel Marantz, maar twijfel nog een beetje erg, tussen de SR6007 en SR7007. Ik weet dat de meeste SR7007 roepen. Maar waar het mij om gaat is het volgende; ik heb van beide modellen de handleiding gedownload, en gezocht of één van deze modellen ook een treble of bas instelling in huis heeft. Ik kan alleen maar iets vinden over een Equalizer, ik heb liever een Bas en treble instelling. Volgens een verkoper heeft beide modellen dit in huis. Maar ik kan in het PDF file er niets over vinden, of kijk ik er overheen?

Ik deze twee knoppen altijd als een gemis gezien als deze niet aanwezig waren op een versterker, met uitzondering van een Densen versterker, maar goed dat is een totaal andere versterker.
En een EQ.....ik heb er ooit één gehad....liever niet meer.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

xander32

#1
Beste S.,


Betreft jouw verhaal kan ik het mij voorstellen inzake een stereoversterker, maar juist wanneer het een receiver betreft kan ik er mij totaal niets bij voorstellen.

Wanneer je na inmeten van eq en dsp nog de behoefte hebt om aan een trebble en/of bass knopje te draaien is het m.i. een incompetente receiver ...

Resume; de huidige receivers doen hun werk zo goed, en hebben tevens de nodige parameters die je handmatig kan instellen, dat je die knopjes nooit nodig zal hebben.

SR7007 dus  :wink:.

BenK

Beste Spikes 25,

De SR7007 heeft inderdaad Bass & Treble (tenminste de mijne wel  :yes:), zie blz, 114 van de gebruiksaanwijzing onder het kopje klank. Succes met kiezen.

JohnWx

Citaat van: BenK op november 06, 2012, 07:34:17
Beste Spikes 25,

De SR7007 heeft inderdaad Bass & Treble (tenminste de mijne wel  :yes:), zie blz, 114 van de gebruiksaanwijzing onder het kopje klank. Succes met kiezen.

Speceial Edition  :lol:  sstttttt hidden sound system
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: xander32 op november 06, 2012, 06:21:57


Betreft jouw verhaal kan ik het mij voorstellen inzake een stereoversterker, maar juist wanneer het een receiver betreft kan ik er mij totaal niets bij voorstellen.



ik wel (als je bedenkt dat 2ch-weergave evengoed kan met een receiver)
overigens is de gewenste toonregeling idd beschikbaar (maar dan met digitale regeling vs potentio's)

CiteerWanneer je na inmeten van eq en dsp nog de behoefte hebt om aan een trebble en/of bass knopje te draaien is het m.i. een incompetente receiver ...

of user..  :-D
maar idd, eens goed ingemeten & afgesteld ben je klaar met bijregelen..

CiteerResume; de huidige receivers doen hun werk zo goed, en hebben tevens de nodige parameters die je handmatig kan instellen, dat je die knopjes nooit nodig zal hebben.

stupid

agreed..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Maus

Goed afgeregeld is een EQ beter dan een bass/treble regeling.
Een bassknopje pakt maar een bepaald gebied. Kan ook voor een rare piek zorgen waar je hem net niet wilt.
Een EQ pas je 'op maat'.

Spikes25

Bedankt voor de reacties. Mijn keuze is deels al bepaald, alleen ik heb een andere kostenpost erbij. Dus moet ik helaas even het digitale geweld op een zijspoor zetten.
Ik hoop dat ik toch op korte termijn kan gaan voor de SR7007, en na wat speurwerk op het net, zit het met de prijs ook wel goed.

Nogmaals dank.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley