Marantz sr7001 hdmi probleem slecht beeld

Gestart door joop1970, november 04, 2012, 22:00:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

joop1970

Beste Allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een sr7001 als opvolger van een sr5002. Nu heb ik de hdmi op dezelfde manier aangesloten als bij de sr5002 (pc op hdmi input, tv op hdmi output) alleen zitten er nu rode vlekken over het beeld heen en stoor het osd nogal.

een paar foto's




De reciever is al gereset naar standaard fabrieks instellingen. Bekabeling is allemaal angekeken en op het moment dat ik de pc op de tv aansluit zijn er geen problemen. Het probleem zit hem dus bij de SR7001.

Wat kan dit zijn?

Marvin

Ja dat lijkt op een LSD-TV.

Firmware updaten van de Marantz.

Andere resolutie of hz aanpassen in je pc.

Drivers updaten van je pc?


--Verstuurd zonder netwerk--

joop1970

Hoi Marvin,

Bedankt voor je reactie,

Resolutie aanpassen en hert veranderen helpt helaas niet. Hoe kan ik de firmware updaten, kan ik dat zelf?

Mvgr,

joop1970

#3
Even wat onderzoek gedaan, ik begrijp dat de marantz naar een servicepunt moet om de firmware te upgraden.
Denken jullie dat dat de oplossing is voor het probleem?

Ik las ergens dat het 120 euro (!) kost om te upgraden, ik heb nou niet echt zin om dat voor niks te doen namelijk.

Weet iemand hoe je kunt zien welke firmware versie je hebt?

bvd,


plauwerys

Bij mijn SR kan ik verbinden met internet en die zoekt zijn FW updates zelf. Gratis.
Ik kan echter niet garanderen dat dit de oplossing is voor je probleem.

Ik heb ook eens slecht signaal gehad op BD OSD menu. Heb dan HDMI/stroom kabels nacht niet verbonden en volgende dag was het ok.

Hope this helps.
Marantz SR7005
Marantz UD7006
B&W CWM663
B&W Cinema 6
B&W CCM 65
Samsung UE46D8000
Telenet digicorder
Monster/QED cables

Sub: nog aan te schaffen :-)

joop1970

Deze is helaas niet te updaten via internet. Net even contact gehad met Audio service in Elst.
De firmwareversie is h52 (te checken door pure direct- 7.1ch input- multiEQ 3 seconden lang ingedrukt te houden)

Momenteel is de nieuwste versie h55.

Ik heb zonet ook even een andere bron geprobeerd (digitale tv kastje) maar dat is helaas hetzelfde verhaal, rode vlekken over het beeld, gewoon slecht beeld ook.

Ik vrees toch dat er intern iets niet helemaal goed zit, het klonk de heren van audio service ook niet bekend in de oren....

sattie

Wil je echt zeker weten dan kun je nog eventueel een andere TV proberen, blijft hij dan hetzelfde doen dan is het zeker de receiver.
Het lijkt wel of er iets niet goed gaat op het digital HDMI board. Geloof niet dat dit een software issue is, maar eerder een hardware probleem.

joop1970

Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, ga ik deze week nog even doen en ik zal mijn bevindingen hier posten,

Bedankt!

greg

Citaat van: joop1970 op november 06, 2012, 20:12:21
Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, ga ik deze week nog even doen en ik zal mijn bevindingen hier posten,

Bedankt!
En Joop......? wat zijn je bevindingen?

Groet Greg
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic