Nieuw element, nieuwe klank?

Gestart door Willi@m, november 03, 2012, 19:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Willi@m

Hallo, ik draai mijn lp's met een Rega Planar 3. Geen verkeerde speler volgens mij. Ik vind 'm vanaf het begin wat iel klinken. Niet schel maar weinig laag. Vooral als ik overstap van cd naar lp dan lijkt het alsof er iets niet klopt... Nou kun je een cd niet vergelijken met een lp maar misschien kunnen jullie je eigen ervaring hier delen. Ik speel nu met een Pickering XV-15/625E element. Misschien iemand iets te vertellen over deze combi?
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

JohnWx

Citaat van: Willi@m op november 03, 2012, 19:21:53
Hallo, ik draai mijn lp's met een Rega Planar 3. Geen verkeerde speler volgens mij. Ik vind 'm vanaf het begin wat iel klinken. Niet schel maar weinig laag. Vooral als ik overstap van cd naar lp dan lijkt het alsof er iets niet klopt... Nou kun je een cd niet vergelijken met een lp maar misschien kunnen jullie je eigen ervaring hier delen. Ik speel nu met een Pickering XV-15/625E element. Misschien iemand iets te vertellen over deze combi?

Er is veel verschil in weergave van een element maar vooral de juiste afstelling en de combinatie van de arm met element

zijn een paar sites die dat in een lijstje hebben, maar welke ? weet ik niet meer maar SB Marantz weet het wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Contact opnemen met Audioselectief te Sneek, Henk weet alles van platenspelers, elementen en zijn adviezen hierop durf ik doof te vertrouwen (ik heb ervaring met hem op dit gebied).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op november 04, 2012, 12:17:55
Contact opnemen met Audioselectief te Sneek, Henk weet alles van platenspelers, elementen en zijn adviezen hierop durf ik doof te vertrouwen (ik heb ervaring met hem op dit gebied).

Als Henk het niet weet is de LP in NL overleden

Dus rustig aan met Henk en zonodig krijgt hij gratis zorg val alle fora op audio gebied
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject