marantz Pm450 reparatie/revisie.

Gestart door HAL9000, november 01, 2012, 16:12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

nee ik ook niet,  eindversterkers  zijn identiek.  Alleen heeft Pm450  grotere trafo.  kan meer  stroom leveren dus  de versterkers maar vermogen naar de  speakers. 

EQ  is ook hetzelfde.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op november 08, 2012, 19:38:16
nee ik ook niet,  eindversterkers  zijn identiek.  Alleen heeft Pm450  grotere trafo.  kan meer  stroom leveren dus  de versterkers maar vermogen naar de  speakers. 

EQ  is ook hetzelfde.

maar dan zet je de volume toch iets harder met de 350 of zie ik het verkeerd of over het hoofd


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Citaat van: John Wx op november 08, 2012, 19:47:48
maar dan zet je de volume toch iets harder met de 350 of zie ik het verkeerd of over het hoofd


John

Ja  dat kan wel!  maar  de Pm350 gaat eerder  vervormen dan de PM450.  En zeker als je  laag rendement speakers hebt, dan merk je erg snel welke begint te storen en welke niet.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op november 08, 2012, 19:47:48
maar dan zet je de volume toch iets harder met de 350 of zie ik het verkeerd of over het hoofd


John


Dat verschil ga je echt niet waarnemen.
Zou jij toch moeten weten.

Originele specs 38 om 51 Watt @ 8 Ohm.

Ik had die 450 vroegah om de mixing mogelijkheid met 2 DT's .....wel grappig.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op november 08, 2012, 20:01:45
Ja  dat kan wel!  maar  de Pm350 gaat eerder  vervormen dan de PM450.  En zeker als je  laag rendement speakers hebt, dan merk je erg snel welke begint te storen en welke niet.

vervormen ? dan is er iets niet goed

ik heb nog nooit een versterker in een woonkamer horen vervormen dan is het geen goed ding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op november 08, 2012, 20:20:03

Dat verschil ga je echt niet waarnemen.
Zou jij toch moeten weten.

Originele specs 38 om 51 Watt @ 8 Ohm.

Ik had die 450 vroegah om de mixing mogelijkheid met 2 DT's .....wel grappig.


i know Sr of heb ik nu Jr
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Citaat van: John Wx op november 08, 2012, 20:45:01
vervormen ? dan is er iets niet goed

ik heb nog nooit een versterker in een woonkamer horen vervormen dan is het geen goed ding

Eerder  clippen  dan  de ander.  Clippen is vervormen.  :roll:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op november 08, 2012, 20:47:58
Eerder  clippen  dan  de ander.  Clippen is vervormen.  :roll:

maar niet als je normaal speelt in een woonkamer wel als je een sporthal wilt vullen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

Er is geen heel groot verschil, maar de 350 gaat iets vroeger vervormen bij hoger volume. En dit is volledig normaal voor een versterker van 2x 38 W

Het is waar dat in een woonkamer men al veel kan doen met een 38W, maar je kan toch niet zeggen dat 38 hetzelfde is dan 50W.
Dit zou willen zeggen dat een 50 W idem is aan een 65 en een 65W hetzelfde als 85 enz..
Dus een 38 is hetzelfde als een 85W, nee er telkens een verschil.

Ik heb niet hetezelfde resultaat met een PM 350 en een SM 6 of meer, en gelukkig maar, waarom zou Marantz verterkers maken met meer vermogen.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik hoor een klijn verschil bij hoog volume tussen de PM 350 en de PM 450 en ik denk dat dit normaal is.

SB Marantz, ik had ook de 450 gekocht om de 2 phono's te kunnen mengen  :-D, ik was toen ongeveer 14
marantz, what else?

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op november 08, 2012, 20:45:37

i know Sr of heb ik nu Jr


JR legt al een hele tijd in zn hangmat en ik ga ook zo.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

#27
Citaat van: 100%Marantz op november 08, 2012, 21:47:39
Er is geen heel groot verschil, maar de 350 gaat iets vroeger vervormen bij hoger volume. En dit is volledig normaal voor een versterker van 2x 38 W

Het is waar dat in een woonkamer men al veel kan doen met een 38W, maar je kan toch niet zeggen dat 38 hetzelfde is dan 50W.
Dit zou willen zeggen dat een 50 W idem is aan een 65 en een 65W hetzelfde als 85 enz..
Dus een 38 is hetzelfde als een 85W, nee er telkens een verschil.

Ik heb niet hetezelfde resultaat met een PM 350 en een SM 6 of meer, en gelukkig maar, waarom zou Marantz verterkers maken met meer vermogen.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik hoor een klijn verschil bij hoog volume tussen de PM 350 en de PM 450 en ik denk dat dit normaal is.

SB Marantz, ik had ook de 450 gekocht om de 2 phono's te kunnen mengen  :-D, ik was toen ongeveer 14

Wanneer ga jij die volle 50 watt aanspreken nooit

Weet jij wel hoeveel 1 db harder nodig is qua vermogen

Marantz maakt maar om 1 ding een line up elk jaar van versterkers en dat is geld verdienen

Als jij vind dat het normaal is dat je bij een hoger volume iets anders hoort is er een stuk of niet goed ontworpen

En je opmerking slaat natuurlijk nergens op over die wattage waar zeg ik dat 35w hetzelfde is als 50w, je mag in NL op de snelweg 120km per uur rijden dat kan een Panda maar ook een BMW ze rijden allebei 120km

Draai zelf met 2x30 watt heb nog nooit iets horen clippen als ik hard muziek luister
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#28
Beetje gezever over dat geklip.  :schater:

Ik heb versterkers van 2 x 15 Watt tot 2 x 320 Watt.

Je gebruikt tijdens het muziek luisteren niet veel meer dan een Watt dus waar hebben we het over?

Ga je 38 om 51 echt vergelijken is het verschil zo goed als nihil.

Wordt er niet gelezen?

Ik heb al meerdere malen verteld dat je voor 3 dB extra SPL het dubbele aan vermogen nodig hebt en dat is verre van spectaculair!!

Clippen:

Wanneer je een versterker over zijn V/spanning jaagt, dus feitelijk overstuurt worden de boven en onderkant van de sinus (en) afgetopt wat zich gaat vertalen in een hogere pos en neg offset.

Bij het nameten kwam dit bij redelijk fors oversturen op een 300 mV dus dat valt reuze mee en is NIET direct schadelijk voor je luidsprekers.

Wat wel schadelijk voor je speakers is het overschrijden van de X-max maar dat lijkt me wel duidelijk?!

HF oscillatie is zeer schadelijk, vooral voor de tweeters....fffft   en weg zijn ze.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

deze toch  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.