NR1403 RCA plug Remote In i.c.m. Harmony 1100 extender

Gestart door johan.brus, november 01, 2012, 10:09:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

johan.brus

Ik heb onlangs een NR1403 AV reciever aangeschaft en erg tevreden over het geluid en instellingsmogelijkheden. Echter ik zit met het volgende probleem waar ik graag hulp bij vraag:

Ik heb een Harmony 1100 Remote met een extender. De 1100 stuurt een radiosignaal naar de extender en deze heeft meerdere outputs waar je met mini-jacks IR oogjes in kunt steken om op de IR ontvangers van je apparaten te plakken. De meeste van mijn apparaten staan verborgen achter een deur en heb ik dus ook geen problemen met deze lelijke IR oogjes. De Marantz echter staat vol in beel als mijn nieuwe eye-catcher.

Deze wil ik dus eigenlijk ook niet via de extender bedienen. Maar ik wil wel graag het Radiosignaal behouden zodat ik ook vanaf het terras of in andere ruimtes kan blijven bedienen.

Nu heeft de NR1403 een oranje RCA plug voor remote in en out.

Is het mogelijke deze plug te gebruiken om met mijn Harmony extender aan te sturen?

Aanvullende vragen:

  • Welke kabel heb ik dan nodig? (mono 3.5 jack naar RCA dacht ik zelf)
  • Moet ik nog speciale instellingen opgeven in de Harmony?
  • Waarom heeft de Europese versie van de NR1403 geen IR Flasher zoals de US versie?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb al ontzettend veel pagina's gezocht en informatie gelezen maar geen definitief sluitend antwoord kunnen vinden.

Ik heb al wel een eventuele andere oplossing gevonden, de Xantech 79450, maar dat is natuurlijk niet de ideale oplossing.
Marantz NR1403