Zelf heb ik gekozen voor een UD 7007 en tot nu toe absoluut geen spijt want zowel beeld (echt top!) als geluid zijn dik in orde. Toch zijn er naast de voordelen zoals plaatsbesparend hier en daar ook wel enige nadeeltjes te vinden aan zo'n universele speler.
Het laden van een cd gaat sowieso wat langzamer, BR's zijn daartegen best snel speelklaar.
Als een cd dan ingelezen is heb je geen rechtstreekse toegang tot de nummers dus zeggen start op nr. 9
. Je moet eerst play drukken zodat hij op nr. 1 start en pas dan kan je naar het gewenste nummer gaan.
Ook beetje bizar is het fenomeen dat als ik mijn Sony Tv inschakel terwijl er een cd aan het spelen is hij even het geluid een fractie van een seconde onderbreekt en als je dat doet terwijl er een SACD speelt geraakt hij helemaal van slag en begint terug op nr. 1. Eerst dacht ik dat het met de Hdmi controles te maken had maar die heb ik allemaal op uit staan zowel in de UD als in de Sony, en de laatste sofware is ingelezen.
Mocht iemand hier raad over weten dan hoor ik het graag.
Misschien zijn het wat kleine eigenaardigheidjes die je er bij een universele speler maar moet bijnemen
.
Maar wat geniet jullie voorkeur een losse cd-speler en aparte B.R. en waarom? of zouden jullie deze randfenomeentjes van een universel speler met de mantel der liefde bedekken en toch ook voor een alles in één opteren.