Banaan- of vorkstekkers gebruiken bij SR 7005

Gestart door MOD1971, oktober 23, 2012, 19:53:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MOD1971

Ik ben sinds dit weekeinde de trotse bezitter van een SR 7005. Ik wil mijn luidsprekers aansluiten middels banaan- of vorkstekkers. Is dat mogelijk? Het lijkt er namelijk op dat alleen 'pure kabel' gebruikt kan worden. Alvast bedankt.

sattie

Midden in de speaker terminals zitten kleine dopjes, deze kun je eruit wippen en dan kunnen er gewoon banaan stekkers in.

JohnWx

Citaat van: sattie op oktober 23, 2012, 20:36:17
Midden in de speaker terminals zitten kleine dopjes, deze kun je eruit wippen en dan kunnen er gewoon banaan stekkers in.

aardappel schil mesje werkt perfect
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus

Neejoh, daar krijg je nooit fatsoenlijk je kabel aan bevestigd!









Oh, je bedoelt om het dopje eruit te wippen?  :roll: :evil: :evil: :evil:

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 23, 2012, 22:45:47
Neejoh, daar krijg je nooit fatsoenlijk je kabel aan bevestigd!









Oh, je bedoelt om het dopje eruit te wippen?  :roll: :evil: :evil: :evil:

wippen natuurlijk en zo een mesje is het meest gebruikte gereedschap ter wereld  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: sattie op oktober 23, 2012, 20:36:17
Midden in de speaker terminals zitten kleine dopjes, deze kun je eruit wippen en dan kunnen er gewoon banaan stekkers in.

stupid

Citaat van: John Wx op oktober 23, 2012, 22:51:27
wippen natuurlijk en zo een mesje is het meest gebruikte gereedschap ter wereld  pompom

:yes:

dan vraag je: heb je soms geen patattenmesje liggen?
is dat puntje steevast afgebroken..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

MOD1971

Ik zie dat ik de humoristen van dit forum heb aangetrokken!  :schater:

Er zitten echter geen dopjes in, maar een soort buisjes (verkleiners?), die ik er niet zomaar uitkrijg, zonder het idee e.e.a. kapot te maken (zie bijgaande foto).

Bij mijn oude versterker waren deze niet aanwezig.

Nu iemand?

Alvast bedankt.

WilliamB

Dopjes of buisjes !! dat weet ik niet meer. Maar ik heb de zelfde versterker en bij mij zijn ze eruit.
Kijk even of je met een schroevendraaier deze er uit kan wippen. Natuurlijk niet te veel kracht bij gebruiken.

Was bij mij geen probleem, moet ook bij jou lukken.

Veel succes, Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Als je de "terminals" helemaal "open" draait dan zie je het gat waarin je blanke draad kunt aanbrengen. Zie je in dit gat dan misschien het uiteinde van de "buisjes"? Als dat zo is dan kun je ze met een kleine schroevendraaier oid een beetje naar buiten drukken zodat je ze aan de buitenkant kunt pakken.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Kunnen gewoon pluggen in de dopjes idd eruit zodat je een mooie aansluiting krijgt
Dan gaat het goed komen is bij mij ook gelukt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

wiemelen

die "verkleiners" kunnen er inderdaad uit.
Beetje prutsen met een kleine schroevendraaier of een dikke naald zoals in mijn geval  :-)
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

schroef erin 3,5 mm met de hand en je trekt het erzo uit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: John Wx op oktober 26, 2012, 14:08:04
schroef erin 3,5 mm met de hand en je trekt het erzo uit

:yes:

die fakkers gewoon ff screwen..   :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

darkcoot

Citaat van: John Wx op oktober 26, 2012, 14:08:04
schroef erin 3,5 mm met de hand en je trekt het erzo uit

Inderdaad schroefje klein stukje er in draaien en er daarna uit trekken. Werkte bij mij het beste... HB
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one