Subwoofer geweld advies.

Gestart door Mano, oktober 21, 2012, 14:07:24

Vorige topic - Volgende topic

Mano

5 jaar met volle tevredenheid gespeeld met  de Harman Kardon HK SUB-TS11
1*25cm/10inch woofer-200 watt-15kg-h*b*d=50*34*34
Maar je raad het al voor de 2e keer stuk,dus ik ben er klaar mee.
Mijn set bestaat uit een Marantz SR7005 en B&W CM1 en CM Centre,CM9 zijn onderweg.

Ik wil dus weer een Sub terug die alles laat trillen,bewegen en waardoor ik burenruzies kan krijgen..(bij wijze van)
Kortom ik wil geweld,zachter zetten kan altijd nog.(haha)
En ik wil nieuw kopen in de winkel.Geen 2e hands !

Dit is mijn voorkeur,wellicht dat de prijzen ergens goedkoper,duurder te vinden zijn is niet van belang nu.
Ik wil uitgeven tot 1500€

Wie heeft er hier een mening over,of nog een aanvulling van die moet je nemen.
Uiteraard wil ik net als iedereen het liefst een sub voor 5€ en ter groote van een luciferdoosje.
Geen van deze subwoofers heb ik ooit gehoord,ik ga dus blind af op de verhalen van medeforumlezers.

mijn voorkeurslijstje,
1:SVSound PB12-NSD DSP 799€ veel goede recensies 1e voorkeur
2:B&W ASW10CM 1350€ past bij de rest van mijn set.
3:Paradigm UltraCube 12 1249€ pbk-kit lijkt me handig.
4:BK Monolith + 899€ importeur lijkt mij een sympathieke man en ook goede recensies in het algemeen.
5:Sunfire HRS-12 1399€ gewoon goed denk ik.
6:Sunfire HRS-10 1199€
7:Velodyne EQ-Max 12 890€ 12" en afstandsbediening.

SVSound PB12-Plus DSP  1699€ erg veel geld.Maar zal vast hard gaan ? Dan maar een maandje doorsparen.
Velodyne SPL-1000 Ultra 1690€ net buiten het budget...maar toch..GEWELD !

B&W ASW610XP 1000€ scheelt 350€ met de asw10cm

REL T9  999€ Omdat het REL is
REL R218 1099€ duurder dus beter dan de T9 ?

Vragen,opmerkingen,positief,negatief graag hier posten.
Dit bericht word gepost in meerdere forums.
mvg Mano

xander32

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127288.0

Koop daar eventueel een AM bij en je bent voor € 750,- het mannetje HB.

Mano

Sander,ziet er goed uit heb je hier ervaring mee.Kan je wat vertellen over deze...
Bedankt voor je reactie.

xander32

Citaat van: Mano op oktober 21, 2012, 15:07:28
Sander,ziet er goed uit heb je hier ervaring mee.Kan je wat vertellen over deze...
Bedankt voor je reactie.
... ik ken de basic Monolith (met andere driver en 300 watt i.p.v. 500); dat is echt een monster bij films, echt heel veel druk kan deze leveren. Voor muziek heb ik die wat minder geschikt ervaren, hetgeen debet is aan het concept ...
Echter, de Monolith + heeft een andere driver welke veel sneller is en beter onder controle door het extra vermogen (500 watt). Deze blijft een beest voor films en speelt indien gewenst ook nog eens muzikaal.

De door jouw opgesomde subs zijn alleen heel verschillend betreft bouw (fysiek) en uitrusting, zijn eigenlijk niet goed met elkander te vergelijken. De drivers verschillen van 10 tot 12", de bouw van DF tot FF, van gesloten tot gepoort en met of zonder EQ ...

In het algemeen:
* wil je heel veel druk, spektakel (film), dan kom je al snel bij een gepoort sub uit, of je gaat heel veel meer betalen dan de €1500,- (bijv. Velodyne DD+ subs),
* een gesloten sub zal in het algemeen strakker, droger spelen (muziek),
* EQ kan van grote meerwaarde zijn, echter is deze er in de vorm van een Antimode ook los bij te kopen,
* Rel & B&W zou ik persoonlijk links laten liggen - daar betaal je teveel voor de hardware (bij de concurrentie is er meer te krijgen voor de euris), of je moet 2e hands een Stadium III kunnen scoren,
* BK heeft m.i. heel veel sub voor het geld, daar zijn echter nog meer outsiders met potente (film-)subs
(XTZ / Nubert / Teufel),
* de grote SVS subs schijnen ook beesten te zijn maar dat heb ik alleen vanuit testen/gebruikerservaringen
(   http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127161.0   ).

Tuinpad

Rekening houdend met wat je wilt uitgeven zou ik ook eens luisteren naar een
Klipsch SW-311 (High-End)
evt. te koop als restpost
http://www.correct.nl/artikel.php?MNEMONIC=special&TAG_ID=1059&ARTNR=432240B

WilliamB

Ik heb een SVS PC13Ultra, en dit is een SUB die behoorlijk geweld kan veroorzaken bij films.
Met deze SUB krijg je gegarandeerd ruzie met je buren. Maar of je hier op zit te wachten ?

Veel succes met je zoektocht.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 15:36:59
Rekening houdend met wat je wilt uitgeven zou ik ook eens luisteren naar een
Klipsch SW-311 (High-End)
evt. te koop als restpost
http://www.correct.nl/artikel.php?MNEMONIC=special&TAG_ID=1059&ARTNR=432240B
... kom met enige regelmaat negatieve ervaringen betreft kwaliteit (defecten) tegen op het net ...

Marvin

Bass komt er wel uit natuurlijk maar ik zou zelf ook niet direct een Klipsch aanraden.

Hoezo is dit High-End...?

Tuinpad

Citaat van: marvin op oktober 21, 2012, 16:01:00
Bass komt er wel uit natuurlijk maar ik zou zelf ook niet direct een Klipsch aanraden.

Hoezo is dit High-End...?

Omdat hij tussen Velodyn SPL 1200 ultra, Martin Logan Depth I, Sunfire True Subwoofer EQ Signature staat.
Alleen deze zijn iets duurder. Over kwaliteits problemen heb ik niet nagekeken...

Mano

Xander Super reactie bedankt,Je hebt inderdaad gelijk dat het bonte verzameling is van merken/uitvoeringen.
Maar ik heb werkelijk geen idee welke.
Met mijn speakers is het makkelijker gegaan,zitten cd erin luisteren,en als ze nog mooi er uit zien meegenomen.
Maar met een sub...niet iedere winkel heeft ook wat staan..
En ruzie wil ik natuurlijk niet met de buren maar het geeft mijn grens aan dat het gewoon lekker hard mag gaan.
Voornamelijk wil ik films hier mee kijken,muziek komt op de 2e plaats.
Ik was vroeger erg aktief in de caraurdio en thuis is dus een heel  ander verhaal...
JL-audio en Phoenix gold 108db in een golfje...Helaas moet ik nu voor een subwoofer van JL audio een hypotheek nemen zie ik..
We gaan verder zoeken.
Iedereen bedankt voor de reacties en de komende reacties.

Mano

Marvin

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 16:09:39
Omdat hij tussen Velodyn SPL 1200 ultra, Martin Logan Depth I, Sunfire True Subwoofer EQ Signature staat.
Alleen deze zijn iets duurder. Over kwaliteits problemen heb ik niet nagekeken...
Dus als ik mijn Fiat 500 tussen wat Ferrari's weet te plaatsen heb ik ook gelijk een bolide?

Tuinpad

Citaat van: marvin op oktober 21, 2012, 16:23:41
Dus als ik mijn Fiat 500 tussen wat Ferrari's weet te plaatsen heb ik ook gelijk een bolide?

Klopt, deze fiat 500 doet er niet voor onder, Ze hebben allemaal een gemiddelde van 91 punten.
Xander kwam met de regelmatige defecten wat deze speakers zou hebben.
Maar dat doet niets af over geluids kwaliteit!

Marvin

Juist, -en hier gaat je puntensysteem dus mank...  :wink:

Tuinpad

Op gebied van reparaties wel ja...daarom blijft goed googlen belangrijk, had ik ook met de Vincent versterker gedaan..en om reparatie redenen niet aangeschaft...Was dat niet het geval had hij gewonnen van de Marantz( op uiterlijk)