SR7007 / beeld en audio combineren bij Tuner / aux2 / CD

Gestart door BCUS, oktober 20, 2012, 13:02:06

Vorige topic - Volgende topic

BCUS

Beste Forumleden,

Ik zou graag om jullie expertise willen vragen. Ik heb onlangs de SR5004 voor de SR7007 ingeruild. Ik heb e.e.a. geheel ingesteld en ben erg tevreden. Echter in de oude situatie was er geen HDMI passtrough functie en met de SR7007 weer wel.  Nu loop ik tegen het probleem aan, dat wanneer ik wil schakelen tussen bijvoorbeeld TV en CD of TV en aux2 etc. de gehele videobron ook naar de betreffende uitgang wisselt.

Ik wil graag bij bovengenoemde onderdelen TV-beeld (HDMI ingang 1) permanent blijven weergeven, icm met de infoweergave van bijvoorbeeld volumeniveau en andere informatie via HDMI control, wanneer ik CD/ Tuner/ Aux2 (sonos) beluister.

Kan dit eigenlijk wel? Kan ik per bron de videobron opgeven ja/nee? Of is dat enkel uniform te wijzigen voor alle ingangsbronnen. Overigens gebruik ik nog maar één HDMI out (monitor 1/ bij mij de TV). Ik heb de onderdelen in de manual nu een aantal keren gelezen, maar lees niet eenduidig of dit nu wel of niet is toe te passen. Er staat wel in dat een gebruikte HDMI video-ingangsbron niet te selecteren is bij een ander geluidsbron maar wellicht krijg ik deze optie niet precies helder.

Ik hoor graag van jullie. Bedankt alvast.

Mvg. Bart
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

BenK

Beste Bart,

Als ik het goed begrijp wil je TV kijken zonder geluid met een kabelbox die op HDMI 1 zit en het geluid afspelen van bijv. een CD of Tuner of Sonos op AUX2?

Klopt dat?

Alle instellingen kun je uitlezen en wijzigen via het scherm achter het klepje, daar kun je altijd bij.

Maar waarom zou je tv zonder geluid willen kijken en tegelijk cd luisteren, als je een CD beluistert kun je het info scherm zo oproepen.

Marvin

Ik heb bijna altijd de tv aanstaan, sport ofzo, terwijl ik muziek luister.

--Verstuurd zonder netwerk--

BCUS

@BenK: Het klinkt wellicht wat vreemd idd. maar precies zoals Marvin ook aangeeft, wil ik weleens een programma met een half oog blijven volgen (met subt.) en dan toch een CD luisteren. Nu kan ik de CD luisteren en alles netjes wijzigen via de GUI.

Ik begrijp dat ik alle settings kan wijzigen achter de klep, maar dat is toch identiek aan de settings muteren op het scherm/ via de GUI...?

Is het mogelijk denk je? Of is "dit detail" niet te realiseren?

Gr.
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

Marvin

Ik denk dat dat wel mogelijk is, waarschijnlijk niet wanneer je in PureDirect oid luisterd.
Zelf heb ik een wat ouder beestje en weet dus niet in welk menu dat zit of hoe dat bjj jouw genoemd wordt.

pekelvlees

Dat kan,HDMI van je tv van je 7007 en aansluiten met een digitaal kabeltje (Optisch / Coaxial).
Kun je tv kijken / luisteren en omschakelen naar een ander kanaal.
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i | Denon AH-D7200

Marvin

Moet zonder extra touwtje toch ook mogelijk zijn.

BenK

Beste BCUS,

Ik heb zelf ook een nieuwe SR7007 en ik heb een aantal mogelijkheden geprobeerd, maar volgens mij is het niet mogelijk. Tenminste ik kreeg het niet voor elkaar, Zodra je een andere selectie maakt (Aux2, CD of Tuner) gaat het beeld gelijk mee (en natuurlijk ook het menu). Ik dacht even dat het zou kunnen als ik blz. 129 van de gebruiksaanwijzing lees, maar helaas dat lukte ook niet. Wellicht als je zone 2 of 3 gaat gebruiken dat het wel gaat lukken.
Je kunt natuurlijk wel TV kijken (ook met geluid) en CD of iets anders beluisteren maar dan moet je normaal of via CI+ module tv kijken (dus zonder je kabelbox) je hebt dan géén menu op je tv, deze moet je via het scherm achter het klepje instellen.

pekelvlees

Gaat volgens mij met Marantz ook niet,met met vorige reciever had ik wel die mogelijkheid (Sony 1200-ES)
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i | Denon AH-D7200

BCUS

Beste BenK en Pekelvlees,

Thanks voor de reply's! Ik denk ook dat het niet mogelijk is. Goed om te lezen dat jullie het (helaas) ook niet voor elkaar hebben gekregen. @BenK, idd kan een zone 2 nog een optie zijn, dus met dubbele HDMI bekabeling naar de TV...gaat me te ver. Moet dan ook de HDMI input van de TV telkens wijzigen ..

Op bladzijde 132 staat eigenlijk ook de bevestiging onder "opmerking" dat het niet mogelijk is wat ik wil..
Toch bedankt voor het meedenken!

Gr.

Marvin

Stomme Marantzen van tegenwoordig....
:-D

Ik heb geen HDMI erop zitten, maar kan wel per bron aangeven welk video signaal er meegestuurd wordt.
10 jaar geleden begrepen ze het dus nog wel.

Vlearmoes

dit kan alleen als je de kabelbox met hdmi rechtstreeks naar tv verbind  voor beeld
en voor het geluid een optisch kabeltje naar de SR   

je kan dan de tv aanzetten en toch muziek luisteren via SR HB
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Zo werkt het hier trouwens ook al jaren naar tevredenheid.
Blijf het stom vinden dat ze dat ook nu weer eens over het hoofd gezien hebben, kan toch niet echt moeilijk zijn met die computers.

BenK

Maar dan kun je het Marantz menu niet gebruiken en dat wil BCUS!

Vlearmoes

Kan nooit  :no:
of de tv moet 2 ingangen kunnen weergeven   PIP
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v