SR-6006 instellingen

Gestart door jeffreyst, oktober 14, 2012, 13:18:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffreyst

Hallo , ik ben nieuw hier maar lees al een tijdje mee.


Ik heb sinds kort een Marantz sr 6006 gekocht dit speelt in combi met de Focal 826 als front en center , een Rel T-5 sub en als rear focal IW 106

De tv die via ARC  en de digitale uitgang is aangesloten is een Samsung Ue40Es8000

Als eerst een vraag over het geluid via de tv. , het geluid verloopt via het digitale kabeltje

nu heb ik wel geluid over de front speakers , maar als er bijvoorbeeld films zijn , die neem ik aan als dolby digital word uitgezonden ( staat overigens wel bij de uitzending ) krijg ik geen dolby / 5.1 geluid , alles staat als Auto ingesteld , wat doe ik verkeerd ?

En hoe stellen jullie de versterker in kwa geluids instellingen ? , uiteraard snap ik dat iedereen iets anders vind van het geluid . maar wat is zo`n beetje goed om wel of juist niet in te stellen ?

ik heb bijvoorbeeld nu D-max aanstaan op middel , en de bas wat veranderd.

voordat ik dat gedaan had, heb ik eerst de instelling door dat microfoontje laten doen. toen was het geluid alleen wat blikkerig en niet vol.

moet ik overigens per ""uitgang"" het geluid instellen ? dus tuner , cd , tv , etc ?

want toen ik de instellingen had veranderd dus o.a de d-max heb ik dat gedaan toen die op tuner stond, druk ik nu op tv , gaat d-max weer uit.

instellingen nu :

audyssey
multEQ XT  audyssey byp L/R
Dynamic EQ ON
Reference Level Offset 15DB
Dynamic Volume Medium

M-DAX Middle

Gr


Jeffrey

WimPeu

D-Max is toch een tooltje om brakke mp3 nog enigzins te doen laten klinken? Zou ik afzetten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citeernu heb ik wel geluid over de front speakers , maar als er bijvoorbeeld films zijn , die neem ik aan als dolby digital word uitgezonden ( staat overigens wel bij de uitzending ) krijg ik geen dolby / 5.1 geluid , alles staat als Auto ingesteld , wat doe ik verkeerd ?

de meeste tv-channels zenden uit in stereo, op auto heb je dan ook enkel 2ch weergave
je kunt dan best een surround-mode kiezen

CiteerEn hoe stellen jullie de versterker in kwa geluids instellingen ? , uiteraard snap ik dat iedereen iets anders vind van het geluid . maar wat is zo`n beetje goed om wel of juist niet in te stellen ?

het advies is audyssey inmeten & gebruiken
voor tips om dat goed te doen, dit forum even doorspitten..

Citeermoet ik overigens per ""uitgang"" het geluid instellen ? dus tuner , cd , tv , etc ?

want toen ik de instellingen had veranderd dus o.a de d-max heb ik dat gedaan toen die op tuner stond, druk ik nu op tv , gaat d-max weer uit

voor elke bron kun je idd met andere settings draaien, het is handiger om altijd auto te draaien
dat gaat zonder problemen als je de speakers goed ingemeten & de SR goed afgesteld hebt
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

jeffreyst

Dus handmatig een surround mode kiezen ? , of eenmalig kiezen voor kanaal ""tv"" en dan bewaart de sr 6006 de instellingen ?

op welke surround mode moet ik hem zetten ?


bedankt al voor de hulp / info  8-)

Marvin

Ja dat onthoud hij, dolbyPL-2 ofzo.



--Verstuurd zonder netwerk--

Cobraatje

Draai zelf ook met de instelling 'auto' en ik heb bij veel films op tv wel surround geluid.
Ik zou standaard alles op auto zetten en indien nodig tijdelijk de surround mode veranderen. Het wordt anders wel heel lastig om van je tv, blu ray, cd ev te onthouden welke instelling je hebt. Per instelling onthoud de sr6006 wat je hebt gekozen. Als je dus de blu ray 5ch stereo mode geeft en je draait daarna een HD master blu ray, dan krijg je 5ch stereo en niet het geluid wat bedoeld is. Als je wat wilt proberen gewoon de surround modes bij langs gaan. Let op 5ch stereo verdeeld het geluid incl. spraak over alle kanalen.


- M-Dax is voor mp3 en kan uit.
- Dynamic volume op medium is behoorlijk. Ik gebruik het niet en bij lager volume light.
- Audyssey, zorgen alle 8 metingen, max ca. 50 cm van elkaar in stille kamer en microfoon op standard. Niet aan de afstanden, ook al kloppen deze niet, gaan zitten. Audyssey berekend de tijd die het geluid nodig heeft op op het 1e luisterpunt tegelijk aan te komen. Wanneer je een subwoofer hebt, alle speakers op small en naar smaak de crossovers instellen, Regel is mimimaal 1,5 keer, B.v. speaker gaat tot 40hz, dan crossover minimaal op 60 Hz. Zelf heb ik mijn fronts op een crossover van 80hz staan, ondanks dat ze tot 32 HZ gaan.
-Reference level, gewoon uitproberen en instellen wat jij het beste vind klinken.

Marvin

Met HD-TV heb je wel 5.1 bij veel zenders.



--Verstuurd zonder netwerk--

jeffreyst

Bedankt voor de info , ik zal de instellingen eens nalopen.

Ik heb ook meerdere zone`s , tenminste krijg er tot nu toe maar 1 aan de praat.

als ik het zo lees kan je ook zone 2 , en zone 3 aansturen.

zone 2 werkt bij mij , de bekabeling heb ik op surround back aangesloten, die normaal voor het 7.1 verhaal zijn.

zone 3 werkt niet bij mij. de bekabeling is aangesloten op front B dacht ik, in ieder geval de laatste aansluitingen helemaal recht ( als je er achter staat )

nu begreep ik dat je die front B kan gebruiken als zone 3.

het lukt me alleen niet, ik kan nergens een instelling vinden waar ik dit kan toewijzen.

zone 3 schakelt wel aan , op tuner etc. maar geen geluid eruit. wel als ik Front A + B aanzet , maar ik wil juist onafhankelijk kunnen luisteren, zoals zone 2.

Iemand hier ervaring mee ?

Jeffrey