Hallo , ik ben nieuw hier maar lees al een tijdje mee.
Ik heb sinds kort een Marantz sr 6006 gekocht dit speelt in combi met de Focal 826 als front en center , een Rel T-5 sub en als rear focal IW 106
De tv die via ARC en de digitale uitgang is aangesloten is een Samsung Ue40Es8000
Als eerst een vraag over het geluid via de tv. , het geluid verloopt via het digitale kabeltje
nu heb ik wel geluid over de front speakers , maar als er bijvoorbeeld films zijn , die neem ik aan als dolby digital word uitgezonden ( staat overigens wel bij de uitzending ) krijg ik geen dolby / 5.1 geluid , alles staat als Auto ingesteld , wat doe ik verkeerd ?
En hoe stellen jullie de versterker in kwa geluids instellingen ? , uiteraard snap ik dat iedereen iets anders vind van het geluid . maar wat is zo`n beetje goed om wel of juist niet in te stellen ?
ik heb bijvoorbeeld nu D-max aanstaan op middel , en de bas wat veranderd.
voordat ik dat gedaan had, heb ik eerst de instelling door dat microfoontje laten doen. toen was het geluid alleen wat blikkerig en niet vol.
moet ik overigens per ""uitgang"" het geluid instellen ? dus tuner , cd , tv , etc ?
want toen ik de instellingen had veranderd dus o.a de d-max heb ik dat gedaan toen die op tuner stond, druk ik nu op tv , gaat d-max weer uit.
instellingen nu :
audyssey
multEQ XT audyssey byp L/R
Dynamic EQ ON
Reference Level Offset 15DB
Dynamic Volume Medium
M-DAX Middle
Gr
Jeffrey