UD5005 en SR5006: Netwerk via HDMI-kabel

Gestart door erikfransp, oktober 12, 2012, 12:08:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

erikfransp

Beste,

Is het mogelijk om bij de SR5006 en UD5005 het netwerk-signaal via HDMI te sturen?
Bedoeling is dat de SR5006 netwerkverbinding krijgt via ethernet-kabel en dat de UD 5005 netwerktoegang krijgt via de HDMI-kabel tussen deze beide toestellen. Op dit moment lukt dit niet, hoewel ik een HDMI 1.4-kabel gebruik (deze zou ethernet-verbinding toestaan). Moet er in één of beide toestellen iets ingesteld worden. Als ik beide toestellen verbind via ethernet lukt dit wel.
Alvast bedankt,

Erik

still life

Citaat van: erikfransp op oktober 12, 2012, 12:08:06
Beste,

Is het mogelijk om bij de SR5006 en UD5005 het netwerk-signaal via HDMI te sturen?

gaat niet lukken, denk ik..


CiteerAls ik beide toestellen verbind via ethernet lukt dit wel.

:yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

erikfransp

Beste Still Life,

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht, vermits beide toestellen HDMI 1.4a ondersteunen, dit zou moeten lukken. Misschien ligt het aan de kabel, is HDMI 1.4, zonder verdere vermeldingen.

Groeten,

Lanfire

Ik heb een UD5007, hiermee krijg ik ook geen internet over hdmi.

Heb mijn set bij Stassen gekocht en die hebben dit voor me nagevraagd bij Marantz.
Antwoord was nee.

Hopelijk ooit nog eens via een firmware update  :angel:
Marantz NR1603 / UD5007
Quadral Chromium Style 5.0
Sunfire SDS-8 Sub
WireWorld Luna 6 mono kabel

erikfransp

Hey Lanfire,

Bedankt voor je reactie.
Stond op punt van een nieuwe HDMI-kabel te gaan kopen.

Groeten,

Erik

Lanfire

Er staat ook niks over in de handleiding voor zover ik weet. Dus denk dat hij softwarematig nog niet zo ver is.

Neem aan dat jij er ook een kabel bij had zitten? Of niet nieuw gekocht.
Marantz NR1603 / UD5007
Quadral Chromium Style 5.0
Sunfire SDS-8 Sub
WireWorld Luna 6 mono kabel

erikfransp

Ik heb de volledige set bij Stassen gekocht met bijhorende HDMI-kabel.
Maar er staat inderdaad niets van in de handleiding, op internet ook niets. Wel ergens gelezen dat de HDMI-aansluiting op het toestel, HEC zou moeten ondersteunen, maar vind er verder niets van terug.

Was handig geweest als dit kon; twee ethernet kabels minder tussen de vele kabels alsook een switch minder.


Lanfire

Dat idee had ik er ook over, hoe minder kabels des te beter. Misschien moeten we toch mailen naar Marantz en vragen of dit in een software update meegenomen kan worden.
Marantz NR1603 / UD5007
Quadral Chromium Style 5.0
Sunfire SDS-8 Sub
WireWorld Luna 6 mono kabel

erikfransp

Goed idee,

Kan ik meteen vragen of ze Spotify (Premium) ook activeren. Werkt wel op de laatste modellen. Mijn set is van april en is wel jammer dat dit net niet kan.
Ik stuur één van de komende dagen een mail.


lo

Laat even weten hier wat de uitkomst is.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


erikfransp

Hieronder het snelle antwoord van de klantendienst van Marantz:

"Bedankt voor je e-mail. Het is met de SR5006 en de UD5005 niet mogelijk om een Ethernetsignaal door HDMI te sturen. Op zich ondersteunt HDMI 1.4 dit wel maar als optionele functionaliteit. Dat wil zeggen dat als een apparaat HDMI 1.4 ondersteunt het niet perse willen zeggen dat ook Ethernet over HDMI wordt ondersteund. De SR5006 en de UD5005 hebben HDMI 1.4 maar ondersteunen Ethernet over HDMI niet.

Wat betreft je andere vraag: de AV-Receivers die we dit jaar uit hebben gebracht ondersteunen Spotify. De modellen van afgelopen jaar (zoals de SR5006) en ouder ondersteunen dit niet. Deze toestellen zijn ook niet uitbreidbaar met Spotify aangezien zij daar zowel softwaretechnisch- als hardwaretechnisch niet op zijn voorbereid."




Lanfire

Duidelijk antwoord, zal bij de UD5700 dan ook wel niet werken.
Marantz NR1603 / UD5007
Quadral Chromium Style 5.0
Sunfire SDS-8 Sub
WireWorld Luna 6 mono kabel