TEAC A-H500i met een vraagje over stilstand?

Gestart door SMarcel, oktober 06, 2012, 11:02:27

Vorige topic - Volgende topic

SMarcel

Beste forummers,

Bij een heel lage volume stand, doet mijn rechter kanaal het minder dan mijn linker kanaal. Iemand bekend met dit fenomeen en weet wellicht waardoor dit veroorzaakt wordt?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel

JohnWx

Citaat van: SMarcel op oktober 06, 2012, 11:02:27
Beste forummers,

Bij een heel lage volume stand, doet mijn rechter kanaal het minder dan mijn linker kanaal. Iemand bekend met dit fenomeen en weet wellicht waardoor dit veroorzaakt wordt?

Groeten,

Marcel

heb ik ook wel is gehad heel storend maar dan niet bij een midi setje  :-P

effe aan Hal of SB vragen wat het kan zijn

de mooiste speler erbij is de VRDS9  :angel:

zelf ook weer een semi setje  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SMarcel

Citaat van: SB_Marantz op oktober 06, 2012, 13:58:39
Gelijkloopafwijking van de lopers.

Bedankt voor de reactie maar is dit te corrigeren of af te stellen?

Het zegt mij namelijk totaal niets maar daar zijn de techneuten op dit forum natuurlijk uitermate geschikt voor.

Ik hoor het graag.

Groeten,

Marcel

SB_Marantz

Nee helaas..........

De ene uit dezelfde batch kan meer afwijken dan de andere.

Afwijkingen van enkele dB's is niets aparts.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Je hebt in principe 2 volumeregelaars in 1, voor links een en voor rechts een. Als die nét niet helemaal gelijk beginnen merk je dat.

HAL9000

Ja maar die  wijken niet ineens  af,  tin bindingen slechte  elko.  opamp dat  niet goed functioneert lijkt mij eerder voor  de  hand.  Klein signaal relaitje  dat  vuil is kan ook.  :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

HAL9000

Of  Marcel is aan een kant  doof geworden!!!  shutup    :-P

SMarcel

Citaat van: HAL9000 op oktober 11, 2012, 15:15:08
Of  Marcel is aan een kant  doof geworden!!!  shutup    :-P

He??? Wat zeg je????

:schater: :schater: :schater:

Nee, even serieus, het verschil is minimaal. Misschien heb ik wel te goede oren want Katharina (mijn ega) heeft dit niet gehoord.
Of zou zij toch een selectief gehoor hebben????????? :no:

Het is als je echt de volume heel zacht zet, dan komt de linker speaker eerder in dan de rechter.
Zo gauw je echt op huiskamer niveau draait hoor je dit echt niet meer.

Misschien ben ik ook wel iets te kritisch hierin.

Groeten,

Marcel

SB_Marantz

Wat ik zei dus...............normaal verschijnsel.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

SMarcel

Hallo forummers,

Ik richt mij even tot de techneuten op dit forum. In de "jacht" op een CD-speler bijpassend bij mijn TEAC set, heb ik er één gekocht in Almere maar dit was een complete set, zowel met tuner als met een defecte A-H500i versterker.
Bij de vraag aan de verkoper wat er met de versterker aan de hand was wist hij het niet, alleen dat deze niet meer aan ging en al ruim twee jaar (jawel 2 jaar) stil staat.
Bij thuiskomst natuurlijk eerst de CD-speler geïnstalleerd en daarna de kap van de versterker verwijdert en waar ik al op hoopte, werd werkelijkheid want het was alleen een defecte zekering.
Deze heb ik meteen vervangen door een mooie keramische uitvoering en daarna speeld deze versterker weer prima.

Nu mijn vraag, heeft de stilstand van ruim 2 jaar invloed op de elco's en kan het zijn dat deze weer een periode van inspelen moet ondergaan?

Groeten,

Marcel

Maus

Vaak wel. Al zijn sommige versterkers minder gevoelig daarvoor.
Je mist een hoop levendigheid vaak, het klinkt wat vlak en saai.

In de vraag of je oren niet toevallig wennen, heb ik een versterker een keer laten spelen in een andere ruimte, en ben ik in de gewone ruimte met de bestaande set gaan spelen. Na een paar uur de lekker warme versterker omgeruild en dat was een stuk beter dan de wissel eerder die avond.

HAL9000

Elko  begint met deformeren na  zo'n 4 jaar stil staan.  Neemt  niet weg als een elko altijd  heeft staan spelen en vervolgens een lange  tijd  stil staat dit niet gunstig is voor  de  elko.  De  ene  serie  is  de  ander niet, maar  sommige hebben echt  opstart problemen en zodoende  knallen ze letterlijk kapot. Of  beginnen hevig te lekken.  Maar deze  teac versterker zou niet  echt in gevaar zijn, alleen vind ik het wel raar dat de  zekering is  geklapt.  misschien onstabiele  voeding?  eindtrap?