Beeld probleem met SR7005

Gestart door jeroenw, oktober 04, 2012, 10:48:49

Vorige topic - Volgende topic

jeroenw

Beste leden,

Sinds kort in het bezit van deze prachtige reciever en nog steeds aan het ontdekken. Ik stuit echter tegen een vervelend probleem en krijg het maar niet voor elkaar. Bronnen aangesloten met HDMI worden perfect doorgeven naar mijn HD-ready plasma tv van Hitachi, inclusief HDMI in aansluiting. Echter als ik de bron tuner kies of NET/USB om bijvoorbeeld muziek te streamen van mijn NAS of internetradio wil luisteren krijg ik geen beeld op mijn tv. Ik zie dus geen menu of iets dergelijks :oops: en kan dus slecht bedienen. Ik zie wel dat er een signaal binnenkomt op mijn tv. Als er geen signaal binnen komt gaat de tv namelijk in energie spaarstand.

Als ik de reciever op BD of een andere bron zet krijg ik wel weer beeld en kan ik ook in het instellingen menu van de reciever komen.
Ik krijg het niet voor elkaar en wordt er gek van.

Wie kan mij helpen???

jeroenw

Beste Leden,

Waarom reageert er niemand op mijn vraag? Een andere post wordt wel direct op gereageerd. Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

Wil graag geholpen worden.... HLP

JohnWx

ligt denk ik aan de instellingen op je tv of marantz gewoon boekje lezen en vaak moet je iets toe wijzen dat je er beeld bij wilt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jeroenw

HDMI kan je op de marantz niet toewijzen aan tuner of NET/USB. OSD heb ik aan gezet in de marantz, afgelopen maandag heeft het even gewerkt maar toen ik alles s avonds weer aan deed kreeg ik niets meer in beeld. Maandag had ik een andere HDMI kabel er op aangesloten om te zien of het daar aan lag. Heeft dus heel even gewerkt.
Ga nog eens kijken naar de tv instellingen maar wat ik uit mijn hoofd weet valt er niet veel af te stellen...

Faxe

Als je het klepje van de reciever openklapt zie je daar dan wel het menu wat hoort bij USB/NET?

Misschien staat je reciever in P.Direct modus. Als je op de afstandsbediening AMP kiest en vervolgens op Auto klikt werkt het wellicht.

jeroenw

Als ik het klepje open zie ik wel het menu van NET/USB inderdaad. Zal eens proberen om op auto te drukken kijken wat er dan gebeurt. Als ik van bron overschakel zie ik het beeld wel knipperen. Maar dan wordt ie weer zwart.... frusty

Faxe

Als op het display van de reciever alles wel goed wordt weergegeven ligt het denk ik aan het aansturen van de TV.

jeroenw

Bedoel je dat het signaal wel goed uit de reciever komt maar de TV het niet goed verwerkt of goed kan verwerken?

Hebben jullie ook wel eens mee gemaakt dat de receiver blokkeert/vastloopt? Ik had dat laatst, kan je aan de volume knop draaien wat je wil maar je hoort niets en volume indicator blijft ook vast staan.

Vlearmoes

jeroen   waar woon je    misschien kan er iemand aankomen  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Zelf denk ik     dat het uitgestuurde signaal te hoog is voor je tv
zet in de 7005 videoconversie uit
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

jeroenw

Vlearmoes

Oei   voor mij uit de richting    hopelijk meld er zich iemand uit jouw regio

Faxe

Bij mij valt het menu vrij snel weg op de TV als ik NET/USB heb geselecteerd. Zet ik het volume hoger/lager dan verschijnt het menu weer gedurende een aantal seconden. Daarna verdwijnt het menu weer. Weet niet of dit aan de reciever of TV ligt. Op de reciever is het menu wel constant zichtbaar zolang ik maar niet p.direct heb geselecteerd.

jeroenw

Ik weet wel dat je de tijd kunt instellen qua zichtbaarheid. Doe je in het settings menu waar je de OSD kunt inschakelen etc. Heb je dat al geprobeerd?

Faxe

Nog niet geprobeerd. Maak zelf ook geen gebruik van de display op het apparaat of van de menu's op de TV als muziek luister via NET/USB. Mijn muziekbestanden staan op een synology NAS. Met de App die hiervoor beschikbaar is gebruik ik een Ipod Touch om mijn muziek te kunnen kiezen.