De set van John D

Gestart door John D, oktober 01, 2012, 19:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John D

Hallo allen,

Mijn set staat op dit moment op de studeerkamer, de akoestiek is hier ver te zoeken, maar qua geluid ben ik best tevreden. Het geluid wat er uit die boekenplank monitoren komt verbaast me iedere keer weer.
Mijn set bestaat op dit moment uit de volgende componenten;

Versterker+Luidsprekers:
Marantz PM5004
Paradigm Mini Monitor V6

CD-speler:
Marantz CD5004

Netwerkspeler:
Marantz NA7004
Apple Airport Express (Wifi ontvanger)

Platenspeler:
Project Debut Esprit
Ortofon 2M Blue
Musical Fidelity V-LPS
Musical Fidelity V-PSU

Toekomst?
Mogelijk een upgrade van PM5004 naar PM7004(?), eerst eens luisteren of het voor mij een toegevoegde waarde heeft in deze huidige ruimte. Daarnaast staat op de lange termijn een Blu Ray/ SA(CD) speler op het verlanglijstje.

John

cz79

Mooie set en ik zou altijd eerst luisteren naar een verandering in je set bij jezelf thuis, dan pas weet je of het nut/zin heeft. waarom wil je upgraden? Puur voor lol of heb je meer pwoer nodig (bijvoorbeeld)?

xander32




Mooie set hoor; welkom ook :yes:.

Maus

Ik zou upgraden met een setje goeie speakerstands ipv ze op een meedreunend kastje te plaatsen :)

pg

Leuke speakers.
Die hebbe niet veel vermogen nodig.
Stands kwa verbetering zou beter zijn.
Maar die moet je dan wel weer kwijt kunnen.

Mvg

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantz 81


Janver

Hier kan uw reclame staan!

Niber

Mooie set man!  hello

Hoe bevalt die NA?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

Netjes hoor!

Ik zou de draaitafel proberen te isoleren van de speakers.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Mooie set,

Veel luister en kijkplezier.  hello

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

John D

Bedankt voor jullie reacties, een warm welkom! :lol:

Ik heb in het verleden gekeken naar luidspreker stands, maar zoals PG al opmerkte, heb ik er helaas geen ruimte voor. Ik had ze er graag naast gezet, maar zit links met de deur en rechts met de muur. Een kleiner meubel wordt hem helaas niet, de lades zitten propvol.  :oops:

Citaat van: cz79 op oktober 01, 2012, 19:11:13
Mooie set en ik zou altijd eerst luisteren naar een verandering in je set bij jezelf thuis, dan pas weet je of het nut/zin heeft. waarom wil je upgraden? Puur voor lol of heb je meer pwoer nodig (bijvoorbeeld)?

Bedankt, het is voor mij meer nieuwsgierigheid om erachter te komen of er een groot hoorbaar verschil is tussen de 2 versterkers (voor luidsprekers van dit formaat). Twee kennissen kwamen ermee dat de versterker de zwakste schakel in mijn set is en daardoor mogelijk de rest van de componenten naar beneden brengt. Gelukkig heeft 1 van deze een PM7003 welke hij binnenkort meeneemt voor een luister sessie.
Op dit moment is het zeker niet zo dat ik vermogen te kort kom of ontevreden ben over het geluid, integendeel.

Citaat van: Niber op oktober 01, 2012, 22:04:57
Mooie set man!  hello

Hoe bevalt die NA?

Fantastisch! Was even wennen hoe ik de bestanden zichtbaar kreeg voor de NA, maar nu alles werkt ben ik er zeer tevreden over. De geluidskwaliteit is uitstekend, net als de aansluitmogelijkheden. (Gebruik hem tevens als DAC)
Enige minpunten vind ik zelf de interface, deze loopt niet altijd even soepel, om over de iphone app maar te zwijgen. Erg jammer dat ze voor zo'n prijzig apparaat zo'n knullige app maken. Daarnaast vind ik het jammer dat ze alleen voor een bedrade netwerkaansluiting hebben gekozen inplaats van er een ingebouwde Wifi-ontvanger erbij te zetten. Om het apparaat te gebruiken moest ik eerst nog een losse Wifi-ontvanger aanschaffen (Apple Airport Express).
Maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen!

Citaat van: Zoldar op oktober 01, 2012, 22:50:45
Netjes hoor!

Ik zou de draaitafel proberen te isoleren van de speakers.

Daar zit ik inderdaad al een tijdje mee te pielen, ik kan namelijk geen muursteun gebruiken. De wand waar je tegenaan kijkt is de badkamer, precies op die hoogte lopen er meerdere leidingen door de muur. Ik zat zelf te denken aan een extra geïsoleerd plateau waar de platenspeler op komt te staan. Misschien een tip hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

John

Zoldar

isolation platforms werken goed. Check bijvoorbeeld op SRM Tech.

Maar het kan ook veeel goedkoper. Koop een setje sorbothane feet en haal een mooi plank bij de gamma en bob's you're uncle   byebye

http://www.ebay.co.uk/itm/4-SORBOTHANE-9-5-mm-HI-FI-ISOLATION-FEET-IMPROVE-SOUND-/290601212863?pt=UK_Sound_Vision_Speaker_Stands_Brackets&hash=item43a92e9bbf#ht_1481wt_701
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

EBay is toch wel de beste uitvinding sinds vochtig toiletpapier!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15