Wie gebruikt welke streamer?

Gestart door Audiotic, september 30, 2012, 17:47:49

Vorige topic - Volgende topic

Audiotic

Citaat van: Jeroen op oktober 01, 2012, 23:26:47
Zal wel een klimax zijn dan, heb die afgelopen Zaterdag ook nog gehoord op een paar magico s5 man dat klonk toch goed hoor. Zelfs stairway to haven van led zeppelin klonk heel erg goed.
Yep, dat wilde hij. Vraag me af hoe groot het verschil nognis. De originele Klimax en de nieuwe Akurate DS/1 (die ik van 'm overnam) schijnen ongeveer aan elkaar gewaagd te zijn. Hoe dan ook, ik ben enorm tevreden over de Akurate. Is zelfs nog iets mooier, luchtiger, ruimtelijker, dan mijn toch ook niet misselijke UD9004... :-)
Ben een tevreden mens!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: Jeroen op oktober 01, 2012, 23:26:47
Zal wel een klimax zijn dan, heb die afgelopen Zaterdag ook nog gehoord op een paar magico s5 man dat klonk toch goed hoor. Zelfs stairway to haven van led zeppelin klonk heel erg goed.
Yep, dat wilde hij. Vraag me af hoe groot het verschil nognis. De originele Klimax en de nieuwe Akurate DS/1 (die ik van 'm overnam) schijnen ongeveer aan elkaar gewaagd te zijn. Hoe dan ook, ik ben enorm tevreden over de Akurate. Is zelfs nog iets mooier, luchtiger, ruimtelijker, dan mijn toch ook niet misselijke UD9004... :-)
Ben een tevreden mens!

Maar ja, Magico's, tja, moet nog heel even (...) sparen daarvoor :-p, en denk ook niet dat ik dat formaat ooit door de WAF-auditie krijg...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Jeroen

Maar ja, Magico's, tja, moet nog heel even (...) sparen daarvoor :-p, en denk ook niet dat ik dat formaat ooit door de WAF-auditie krijg...
[/quote]

Dat gaat het bij mij ook niet worden ik ben al blij met een paar Linn Majik 140 en die klinken voor het geld best goed, en kan in de toekomst uitbreiden van passief naar aktief.

Waar ik wel benieuwd naar ben is de nieuwe simple audio streamer (Roomplayer II zonder versterker), iemand daar al bekend mee?
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Xplod

Citaat van: Maus op oktober 02, 2012, 00:12:39
Klinkt die ergens naar? Ben wel benieuwd hoe ie is vergeleken met de Squeezebox Radio.

Voor in de keuken klinkt ie voor mij in ieder geval goed genoeg.
Of je hem met een Squeezebox kan vergelijken ... ik denk het niet. Ik denk dat de SQ wel een pakje leuker is om mee te werken dan de Sweex. De klank is best wel OK.
Mijn Sweex heeft internetradio, FM (AM ook denk ik .. lol), aux-ingang, kan streamen vanaf een NAS maar géén FLAC ! Alleen mp3.
Er is ook een web interface-site waarmee je makkelijker internetradio's kan opzoeken en in de de Sweex programmeren, de naam ontsnapt me nu wel effe.
Je kan het vergelijken met radiomarantz.com welke ik gebruik voor mijn NA7004.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

janlemmens

ls,

ik gebruik  de sr7005 aangesloten op het netwerk. De NAS is van iomega. werkt goed en klinkt prima.

groet,

jan lemmens

WimPeu

Citaat van: Audiotic op september 30, 2012, 17:50:26
En voor de leut:
(Gebruik de DAC van de pre)

Vind het een beetje denigrerend om het hebben van de Touch voor de 'leut' te noemen . Het mag als een feit worden gezien dat de Touch een vrijwel foutloze en perfecte digitale uitgang heeft. Dat deze icm een goede Dac op een zeer hoog niveau kan presteren. Zou de Dac van de AV maar eens vergeten er er een fatsoenlijke Dac tussen zetten. Bij mij speelt de SB Touch icm met mijn oude Dac zeker op het niveau van de Premium lijn CD spelers van Marantz...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Audiotic

Citaat van: WimPeu op oktober 02, 2012, 20:38:23
Vind het een beetje denigrerend om het hebben van de Touch voor de 'leut' te noemen . Het mag als een feit worden gezien dat de Touch een vrijwel foutloze en perfecte digitale uitgang heeft. Dat deze icm een goede Dac op een zeer hoog niveau kan presteren. Zou de Dac van de AV maar eens vergeten er er een fatsoenlijke Dac tussen zetten. Bij mij speelt de SB Touch icm met mijn oude Dac zeker op het niveau van de Premium lijn CD spelers van Marantz...
Je hebt eigenlijk wel gelijk, als je het zo leest. Ik bedoelde eigenlijk dat ik de Touch (vanwege zijn gebruiksgemakk) meer voor de familie heb, en om naar internetradio te luisteren.
Ik kon deze wel updaten met een DAC, maar de Akurate is zo geweldig goed.... (Maar heeft geen ingang en is minder simpel te bedienen). De Touch is een reliek eigenlijk, zo leuk en goed dat het zonde is om 'm weg te doen. Ik gebruik 'm met de DAC die in mijn AV8003 zit, en die is echt al behoorlijk goed. Ik ga verder niets aanpassen voorlopig.

WimPeu

Gelijk heb je hoor en met de SBT heb je ook mooi Spotify....De Linn heb ik nog nooit gehoord maar geloof meteen dat die super is.... notworthy
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Audiotic

Citaat van: WimPeu op oktober 03, 2012, 20:18:39
Gelijk heb je hoor en met de SBT heb je ook mooi Spotify....De Linn heb ik nog nooit gehoord maar geloof meteen dat die super is.... notworthy
Yep. En Spotify kreeg een jaar gratis van XS4ALL, en samen met Discovr (app op de iPad) heb je een prima avondje muziek ontdekken. En voor die kwaliteit is dit zat. :-)

De Linn mag je rustig eens komen luisteren!

WimPeu

Hou ik toch in gedachten....je hebt ook nog die mooie UD die ik wel eens wil zien en horen.

Audiotic

... En vergelijken. Koffie staat dan klaar. Of een wijntje.

211

Voor het gemak : Logitech Squeezebox "Touch" en een dito "Classic"...
Zolang je maar geniet....

Sebastiaan88

Ik had het ook in het andere topic geplaatst maar weet niet welke het nou hoort.. anyway here it goes:

Ik heb zelf een Synology DS212 server, met daarin 6TB opslag.

http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS212&lang=nld

Erg prettige, en vooral makkelijk server, met héél veel opties!

Op mijn versterker (Pioneer VSX921) staat een Dune HD 301 aangesloten.

http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/9

Die alles van de server laad. De Dune HD is echt een top apparaat. Tot nu toe alles afgespeeld wat ik naar m gegooid heb (Bluray iso. m2ts, VOB etc etc. FLAC WAV you name it). Enige bug (is bekend bij ze) is dat sommige MKVs niet goed True HD afspelen (alle DTS HD versies werken tot nu toe wel). EN! Hij stuurd dit allemaal naar je versterker ongecodeerd, je kan de Dune ook instellen om wel al te decoden, maarja dan gaan onze mooie lampjes niet aan ;)

Ik zou ellen lang over beide apparaten kunnen praten...

Verder heb ik in mijn Mac een blu-ray speler/brander waarmee ik alle Blurays omzet naar .mkv (MakeMKV is top) en andere DVDs

En yaDIS om de hele boel te indexeren, en iPhone(s) en iPad om alles te regelen (streamen, versterker bedienen etc etc)
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

Hielke

Video stream ik met een mede8er 500 met 1,5 tb, audio met sr 7005,binnenkort krijg ik een ud 7006 kijken wat die ervan bakt.
Dit alles vanaf mede8er en synology ds211 nas over 1000 gigabit netwerk.
De mede8er is een alles eter behalve 3d.
De sr 7005 bevalt prima met flac-s en mp 3 op hoge bitrates.

Gr Hielke
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

thepioneer

Vindt het wel vreemd dat ik lees dat de linn wat lastiger te bedienen is.

Ik heb in de kamer de meridian media core 200 staan. Bevalt echt super goed.

Ben nu voor in de keuken een goedkope zone aan het bouwen. De muziek staat in de meridian en dat is een groot voordeel. Nu kan ik als de zone in de keuken klaar is de zone met de ipad bedienen. Zo kan ik de twee synchroniseren of afzonderlijk van elkaar gebruiken.

De tweede zone bestaat uit een kenwood versterker, jamo art luidsprekers (lijkt mooi strak aan de muur) en een zelfbouw sooloos zone :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550