Wie gebruikt welke streamer?

Gestart door Audiotic, september 30, 2012, 17:47:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John D

Hoi Erik, ik heb een laptop in de hoek staan met een aparte partitie waar ik mijn Flac bestanden op heb staan, deze maak ik zichtbaar voor de Marantz met Twonky. Dit gebruik ik als tussen oplossing tot ik een geschikte NAS gevonden heb. Als backup heb ik een G-Technology 2TB schijf staan welke ik eventueel aan kan sluiten, ik vind het alleen jammer dat de Marantz, met een externe hardeschijf in de voorzijde aangesloten, niks doet met de Metadata.

John

Jeroen

Citaat van: Audiotic op september 30, 2012, 17:47:49
Voor het serieuze werk: Linn Akurate DS/1.

M o o i !!

:kwijl: dat is een hele mooie streamer die zal je wel analoog aangesloten hebben of niet?

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

erikd

Citaat van: John D op oktober 01, 2012, 11:35:19
Hoi Erik, ik heb een laptop in de hoek staan met een aparte partitie waar ik mijn Flac bestanden op heb staan, deze maak ik zichtbaar voor de Marantz met Twonky. Dit gebruik ik als tussen oplossing tot ik een geschikte NAS gevonden heb. Als backup heb ik een G-Technology 2TB schijf staan welke ik eventueel aan kan sluiten, ik vind het alleen jammer dat de Marantz, met een externe hardeschijf in de voorzijde aangesloten, niks doet met de Metadata.

John

usb connectie voor op het apparaat´leest´max schijven van 320gb. Importeur d&n geeft aan dat dit het maximale is. De usb aansluiting achter krijg ik niet aan de praat (heb overigens wel harde schijf met voeding). Ik heb twonky op mijn laptop en gebruik het op dezelfde wijze als jij. Ik heb een harde schijf op mijn fritz box die wordt waargenomen door de na7004. Punt is dat deze verkapte nas de schijf niet bijwerkt wanneer ik deze aanvul. Ben erg tevreden met de geluidskwaliteit maar ik vind wel dat er nog wat onafgemaakte puntjes aan de na7004 zitten. Ook ik ben trouwens op zoek naar een geschikte nas. Mocht je wat tegenkomen dan hoor ik het graag!
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

Audiotic

Citaat van: Jeroen op oktober 01, 2012, 12:39:35
:kwijl: dat is een hele mooie streamer die zal je wel analoog aangesloten hebben of niet?

Gr. Jeroen
Zeker weten! Super tevreden over, nog nooit zo'n mooie bron gehad / gehoord.
Tweedehands gekocht van iemand die nog hoger wilde...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Xplod

Ik gebruik een NA7004 voor allerhande audio die ik stream vanaf een WD My Book Live NAS.

Voor video gebruik ik nog steeds een Sidewinder Xtreamer, stream ik ook mee vanaf diezelfde NAS.
Mocht ik 100% zeker zijn dat een UD5005 beter video kan streamen dan de Xtreamer .... dan zal ik overwegen om die eventueel in huis te halen.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: Audiotic op oktober 01, 2012, 13:51:10
Zeker weten! Super tevreden over, nog nooit zo'n mooie bron gehad / gehoord.
Tweedehands gekocht van iemand die nog hoger wilde...

Bul? S?it tis gewoon een stoer ding  :wink: :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus


QuattroNL

Audio: Squeezebox Duet met Squeeze voedingsupgrade + Sbooster
DAC: Cambridge Audio DACMagic 100 met zo'n zelfde voeding. 'k Speel voornamelijk flac's welke prima gapless spelen  8-)
Video: een good old Popcorn Hour A110. Moet ooit nog eens vervangen worden door een Dune smart D1 om zo ook BR iso's af te kunnen spelen. Ik hou het nu maar bij mkv's.
NAS:  Synology DS209+II met 2x1.5Tb die nu best al wel vol zit.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

Streamer: Squeezebox Touch
Mod: Advanced Digital Output, tot 192khz sampling rates en USB als output
USB Bridge: Musical Fidility V-Link, asynchrone jittervrije brug naar DAC
DAC: Simaudio Moon 300D op soundcare feet, Supra Lorad 2.5 powercable
Kabesl: van den Hull the Rock hybrid 3T XLR gebalanceerd naar amp, USB kabel van SBT naar MF V-link, Coax van V-link naar DAC
NAS in de kast, 1000mbs netwerk en Flac decoding op de server
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

Citaat van: Maus op oktober 01, 2012, 14:23:02


Gewoon in de keuken op het aanrecht, trouwens. Lekker via z'n eigen speakertje.

Xplod

Ik gebruik een sweex in mijn keuken  :-)
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: Xplod op oktober 01, 2012, 20:15:07
Ik gebruik een sweex in mijn keuken  :-)

ik zet de set wat harder  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Ook hier een Squeezebox Touch.
Gewoon analoog aangesloten. Zal binnenkort eens zo'n digitale kabel halen om te kijken of de dac van de SR6005 lekkerder klinkt.
Iemand daar een idee over of ervaring mee?

Om films/series te streamen heb ik een AC Ryan PlayOn HD "nogwattus".
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Jeroen

Citaat van: Audiotic op oktober 01, 2012, 13:51:10
Zeker weten! Super tevreden over, nog nooit zo'n mooie bron gehad / gehoord.
Tweedehands gekocht van iemand die nog hoger wilde...

Zal wel een klimax zijn dan, heb die afgelopen Zaterdag ook nog gehoord op een paar magico s5 man dat klonk toch goed hoor. Zelfs stairway to haven van led zeppelin klonk heel erg goed.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Maus

Citaat van: Xplod op oktober 01, 2012, 20:15:07
Ik gebruik een sweex in mijn keuken  :-)

Klinkt die ergens naar? Ben wel benieuwd hoe ie is vergeleken met de Squeezebox Radio.