Ik heb mijn uitvaartverzekering afgekocht, dus ik kan een integrale uitvoering van de Negende van Gustav Mahler, uitgevoerd door het Koninklijk Concertgebouworkest o.l.v. Bernard Haitink, tijdens mijn uitvaart wel op mijn buik schrijven, daar ik niet Prinses Beatrix van Oranje of nog erger Prins Bernhard von Lippe Biesterfeld heet. Nee, het wordt een uiterst sobere staatsbegrafenis als het aan de gemeenschap ligt. "Dat zijn dan jouw medemensen van wie je het moet hebben, niet dus. Zij kijken eerst waar jouw wieg gestaan heeft en met wie je getrouwd bent geweest. Dat er buitenechtelijk kroost van hem reeds bekend was, Bernhard, bomde in het geheel niet. Zelfs die schuinsmarcheerder der eerste klasse wist er postuum nog een pontificale uitvaart uitslepen - foei Nederland - over een dubbele moraal, zeg maar rustig van hypocritie gesproken. Nederland op zijn smalst. En om alle sporen uit te wissen liet Benno zich na zijn verscheiden, als enige lid van het vorstenhuis, niet balsemen. Stel je voor, dat men post-mortem nog eens fijntjes aan DNA-haarkloverij ging doen om bij het zoveelste geval van buitenechtelijke conceptie de waarheid weer eens boven tafel gebracht moet worden. Want al is hij dood en begraven "de enige persoon, die lol aan de (Tweede Wereld)oorlog beleefde" zijn reputatie zal hem grootselijk overleven, al is dat een alsmaar groter wordende vlek op het blazoen van ons al zo geplaagde vaderland - oh Nederland, ik heb medelijden met U! ...zucht....
, Cor.
P.S. Zij die schrijven, blijven...