SR7007 dubieuze probleempjes

Gestart door ome droogmole, september 22, 2012, 16:53:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

janlemmens

Citaat van: pollyxx40 op september 26, 2012, 17:19:17
Daarom was de eerste opmerking +1
Hij gebruikt de module die rechtstreeks naar het beeld gaat en niet via receiver.... net als mijn blu-ray.

About de blu-ray op de tv.....
Verbeterd de SR het beeld? Ik heb gedacht, hoe korter de lijn, hoe zuiverder het beeld.

Het regelen / afstellen van de receiver is zo goed als eenmalig voor mij.

Sorry, had de opmerking +1 niet als bevestiging begrepen. Wat betreft de beeldkwaliteit; bij blu ray is de winst niet erg groot, niet zichtbaar in mijn opstelling althans. Bij "gewoon"dvd of streaming van bv mp4 of avi bestanden is de winst er groot.
de gedachte dat korte lijnen betere signalen aan het eind van de lijn opleveren ben ik helemaal met je eens maar de beeldverwerking van de ,marantz is zo goed dat het signaal wat er uit komt heel  hoogstaand is.

Sorry als ik wat fel reageerde, was niet de bedoeling


groet,

Jan Lemmens

pollyxx40


Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

ome droogmole

Hallo allemaal.

Nog even terug naar de de instel suggestie van ''Still Life'' Volgens mij krijgt de sub het met deze afstelling erg druk omdat deze dan verantwoordelijk is voor een redelijk groot toon bereik. De ES100 speakers gaan op hun laagst tot 40HZ... in principe zou ik de sub toch alleen verantwoordelijk moeten maken voor de tonen daaronder???? ( het is maar een idee ) de front speakers staan volgens adssy op large en full band.

Veronica staat op 91.4 MHZ Als je even wilt controleren. Heb je al geprobeerd de zoek modus op handmatig te zetten? Bij mij was de ruis weg na deze verandering.

@Ron Als ik wil weten of de midden pen van de COAX stekker goed aansluit moet ik deze op meten met een schuifmaat denk ik. Dit heb ik nog niet gedaan. Ben deze week erg druk.

@Janlemmens. Je hebt helemaal gelijk. wat betreft het overlay scherm. Ik neem er maar genoegen mee dat ik em niet kan zien wanneer ik TV aan het kijken ben. De decoder komt echt niet meer terug.

@ Benk. wanneer je je setup assistant gebruikt voor je Audessey dan krijg je inderdaad 6punten om te meten. De posities worden keurig weer gegeven d.m.v een plaatje.
Als je in je setup menu naar ''speakers'' gaat, krijg je de optie om Audessey setup te selecteren. hier krijg je wel de mogelijkheid op 8 punten te meten. ik adviseer je om dit forum ffies te door zoeken naar de posities want die worden hier niet aan gegeven.

GR: Droog.


still life

Citaat van: ome droogmole op september 27, 2012, 23:21:02

Nog even terug naar de de instel suggestie van ''Still Life'' Volgens mij krijgt de sub het met deze afstelling erg druk omdat deze dan verantwoordelijk is voor een redelijk groot toon bereik. De ES100 speakers gaan op hun laagst tot 40HZ... in principe zou ik de sub toch alleen verantwoordelijk moeten maken voor de tonen daaronder???? ( het is maar een idee ) de front speakers staan volgens adssy op large en full band.


jij bent de enige die je sound (thuis) kan beoordelen natuurlijk..

specs op papier vs wat speakers werkelijk doen (in je ruimte) kan al eens wat schelen
een degelijke sub speelt/geeft die lage tonen vaak beter weer

als je wil gaan 'tweaken' is het imho van belang diezelfde freq's uit je speakers weg te houden (small setting)
anders kan er opheffing (uitdoven) danwel versterking van bepaalde tonen optreden..

daarnaast kan je receiver zich al eens verslikken op het laag, als je wat op volume gaat draaien
een small setting icm een sub houd de boel dan wat beter in balans..

een 40Hz cross werkt aardig bij HT, bij muziek (stereo) staat je sub dan vaak enkel mooi te wezen..  :-D

gewoon ff proberen:
als de integratie goed geslaagd is zul je de baslijnen & drums veel beter in de weergave terughoren
ook bij film zal de beleving aardig toenemen..

heb je een laag-vriendelijke ruimte kan het evenwel te drukkend worden & kun je idd beter lager crossen
maw: het kan best zijn dat adsy alles correct heeft berekend voor jouw ruimte  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

ome droogmole

Op het moment luister ik naar het geluid zoals ADSY dat verzonnen heeft voor mijn woonkamer. Gister avond heb ik ''The Avengers'' op blu-ray gekeken. Zoals het geluid nu wordt weer gegeven ben ik blij als een klein kind in de snoepwinkel.

Ik zal binnenkort eens kijken hoe het geluid klinkt wanneer ik de speakers op small zet en de lage tonen allemaal door mijn sub laat weergeven. Ben benieuwd.

En om nog even terug te komen op manier van aansluiten van de PS3 op de SR7007. Nadat ik de audio setup van de PS3 weer opnieuw had gedaan en de resterende audio formaten had geselecteerd klonk het inderdaad beter via HDMI. Wanneer het geluid via een HDMI kabel vanaf de PS3 naar de SR wordt gestuurd worden er meer geluids formaten ondersteund dan wanneer je dit via een optical (digital) kabel doet.

GR: Droog.

 

still life

Citaat van: ome droogmole op september 30, 2012, 18:54:35
Op het moment luister ik naar het geluid zoals ADSY dat verzonnen heeft voor mijn woonkamer. Gister avond heb ik ''The Avengers'' op blu-ray gekeken. Zoals het geluid nu wordt weer gegeven ben ik blij als een klein kind in de snoepwinkel.


8-)  bij film heb je ook een royale portie LFE..

Citeer
Ik zal binnenkort eens kijken hoe het geluid klinkt wanneer ik de speakers op small zet en de lage tonen allemaal door mijn sub laat weergeven. Ben benieuwd.

alle laag is niet nodig, een beetje zuil kan aardig laag weergeven, een 3-weg typisch richting 250/300Hz
de respons in de ruimte is afhankelijk van.. de ruimte & opstelling

sub enkel lfe
je fronts small & crossen op 40, es testen met 60-80
de center praktisch zeker 60Hz,          "          80-100
analoog verhaal met je overige surrounds..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

ome droogmole

Van de week even met jou aangegeven instelling van de frequenties aan het spelen geweest. Je merkt dat de sub meer aanwezig is in de kamer, ook kwam ik tot de conclusie dat de sub op een slechte positie staat en dat door de extra tonen die deze gaf, erg goed te horen was waar deze staat in de kamer.

Hier kreeg ik het niet zo warm van en ik was weer uit de snoepwinkel. De akoestiek van mijn woonkamer laat erg te wensen over en ook het niet kunnen verplaatsen van de sub maakt dit een instelling die in mijn woonkamer niet goed klinkt. De sub zelf is ook geen wereld woofer (blijkt hieruit)

Het is wel erg interessant om zo te spelen met het geluid in de kamer en er het meeste uit te halen. Op het moment staan de speakers weer zoals adsy dat bepaald heeft voor mij. Dit zal regelmatig mijn uitgangspunt blijven. Zo kan ik goed het verschil horen met de aanpassingen die ik maak.

GR: Droog.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: ome droogmole op oktober 06, 2012, 12:51:53
Van de week even met jou aangegeven instelling van de frequenties aan het spelen geweest.

8-)

CiteerHier kreeg ik het niet zo warm van en ik was weer uit de snoepwinkel.

da's een nice 'play on words', want als het goed is, zit je letterlijk met warme oortjes te luisteren..

CiteerHet is wel erg interessant om zo te spelen met het geluid in de kamer en er het meeste uit te halen. Op het moment staan de speakers weer zoals adsy dat bepaald heeft voor mij. Dit zal regelmatig mijn uitgangspunt blijven. Zo kan ik goed het verschil horen met de aanpassingen die ik maak.

zeker & vast, naar mijn inschatting is je sub-integratie ook niet geheel geslaagd (& staat hij te luid)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

ome droogmole

de sub staat zeker niet op een gunstige positie. Hij staat met de woofer naar zij gericht waardoor de lage tonen niet op me af komen maar voor me langs gaan als het ware. Daarom heb ik er nu voor gekozen om alleen de laagste tonen via de sub te laten lopen. zo merk je minder dat de sub op een ongunstige positie staat.

Helaas kan ik hier weinig aan doen omdat ik ook nog een wederhelft heb... en ja als ik het zo lees is dat voor de meeste fanatiekelingen hier op het forum de grootste beperking in het creëren van een echte thuis bioscoop.

wat betreft het volume. Deze heeft adsy af geregeld op +6.5DB ik heb er zelf maar 4.5 van gemaakt omdat het dan wat harmonieuzer klinkt. het volume op de sub zelf staat op 50%

gr: droog

still life

Citaat van: ome droogmole op oktober 06, 2012, 19:42:38

wat betreft het volume. Deze heeft adsy af geregeld op +6.5DB ik heb er zelf maar 4.5 van gemaakt omdat het dan wat harmonieuzer klinkt. het volume op de sub zelf staat op 50%


da's een flinke lift, streefwaarde is omtrent het nulpunt..
verklaring hiervoor is de manual setting van halfopen

iets zakken naar 30-40 & herinmeten zal een beter resultaat opleveren..

Citeerheb ik er nu voor gekozen om alleen de laagste tonen via de sub te laten lopen. zo merk je minder dat de sub op een ongunstige positie staat.

goed plan, het is praktisch zeker dat je fronts niet al te best presteren onder 40Hz
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Perfect_audio

Citaat van: still life op oktober 07, 2012, 16:51:15
da's een flinke lift, streefwaarde is omtrent het nulpunt..
verklaring hiervoor is de manual setting van halfopen

iets zakken naar 30-40 & herinmeten zal een beter resultaat opleveren..

goed plan, het is praktisch zeker dat je fronts niet al te best presteren onder 40Hz

Nee, de sub moet harder!
Audyssey versterkt het signaal om het op het goede niveau te krijgen.
Zet de sub maar eens op 60-70% en meet opnieuw.

Ergens lees ik ook: "Je merkt dat de sub meer aanwezig is in de kamer, ook kwam ik tot de conclusie dat de sub op een slechte positie staat en dat door de extra tonen die deze gaf, erg goed te horen was waar deze staat in de kamer."

Bedoel je dat je de sub hoort of dat je lage tonen hoort?
De (plaats van de) sub mag je niet horen. De oorsprong van subtonen (tot ca 100 Hz) kun je niet of nauwelijks aanwijzen.

Daarom is deze quote ook onjuist: "de sub staat zeker niet op een gunstige positie. Hij staat met de woofer naar zij gericht waardoor de lage tonen niet op me af komen maar voor me langs gaan als het ware. Daarom heb ik er nu voor gekozen om alleen de laagste tonen via de sub te laten lopen. zo merk je minder dat de sub op een ongunstige positie staat."

Geloof me, de sublage tonen komen zo ook op je af. Ze zijn niet richtinggevoelig.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

Citaat van: Perfect_audio op oktober 07, 2012, 22:46:57
Nee, de sub moet harder!
Audyssey versterkt het signaal om het op het goede niveau te krijgen.
Zet de sub maar eens op 60-70% en meet opnieuw.


droog klaagt dat de sub te aanwezig is, vandaar..  :wink:
maar eigenlijk heb je gelijk ron: als adsy nu al flink in de + gaat, zal dat nog verhogen bij een lager volume..


CiteerDe (plaats van de) sub mag je niet horen. De oorsprong van subtonen (tot ca 100 Hz) kun je niet of nauwelijks aanwijzen.

Geloof me, de sublage tonen komen zo ook op je af. Ze zijn niet richtinggevoelig.

:yes:

het kan best zijn, dat als je de sub direct op een muur richt, je vooral een flinke gain in de hand werkt..
FF voorwaarts richten, of overhoeks (op 45°, maar dan wel in de vrije ruimte)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

ome droogmole

omtrent het volume van de sub. Wat is het verschil tussen de volume regeling van de sr7007 ten opzichte van de manuele volume regeling van de sub? Wanneer ik ga her-inmeten met het volume op mijn sub hoger,
is inderdaad het logische gevolg dat de SR hem lager afstelt om uiteindelijk hetzelfde luister volume te verkrijgen. Ik denk dat ik dit uiteindelijk zelf zal moeten ondervinden, maar daar heb ik deze week geen tijd voor en ik ben toch wel nieuwsgierig.

Wat betreft het horen van de positie van de sub. Ik heb inderdaad vaker gehoord en overal gelezen dat de tonen van een sub ontraceerbaar zijn. Maar toch had ik het idee dat ik enigzins kon horen waar de tonen vandaan kwamen... Geen idee hoe dat dan kwam.. Ik ga niet tegen datgene in wat menig mens pretendeert (ben geen puber meer :) ) maar aan mijn gehoor mankeert ook niets. de 'positie' van de sub was niet meer te horen wanneer ik crossde op 60/80HZ

De sub staat inmiddels op +2.5DB en dit vind ik prettig om muziek mee te beluisteren. Ik hoop dat ik aankomend weekend even tijd vind de ADSY nog een keer te doen met het sub volume hoger.

Ik wil iedereen ook nog even bedanken voor de betrokkenheid tot nu toe !! Bij deze dus BEDANKT!

GR: Droog. 

still life

Citaat van: ome droogmole op oktober 09, 2012, 20:22:36
omtrent het volume van de sub. Wat is het verschil tussen de volume regeling van de sr7007 ten opzichte van de manuele volume regeling van de sub?

het gaat erom een mooie uitsturing te bekomen vanuit je SR (omtrent 0db)
als je nogal ver in de + zit, kun je eigenlijk enkel nog maar afzwakken & is er sprake van oversturing

de uitsturing/afstelling hangt vooral af v/h manuele volume op de sub & de plaatsing/respons
zoals je aangeeft staat de sub weggedraaid v/d microfoon/luisterpositie, wat 1 & ander kan verklaren


CiteerWat betreft het horen van de positie van de sub. Ik heb inderdaad vaker gehoord en overal gelezen dat de tonen van een sub ontraceerbaar zijn. Maar toch had ik het idee dat ik enigzins kon horen waar de tonen vandaan kwamen... Geen idee hoe dat dan kwam.. Ik ga niet tegen datgene in wat menig mens pretendeert (ben geen puber meer :) ) maar aan mijn gehoor mankeert ook niets. de 'positie' van de sub was niet meer te horen wanneer ik crossde op 60/80HZ

het ligt gewoon a/d oversturing denk ik, sub-bass ga je niet aanwijzen maar aanvoelen
met een hogere cross werd het beter omdat hij dan dichter gaat aansluiten/versmelten met je fronts  :wink:

CiteerDe sub staat inmiddels op +2.5DB en dit vind ik prettig om muziek mee te beluisteren. Ik hoop dat ik aankomend weekend even tijd vind de ADSY nog een keer te doen met het sub volume hoger.

weet je, als je nu dik tevreden bent met de klank is het ook gewoon goed hoor..
sub-bass is altijd wel ff wennen, druk je sub maar es uit & je mist dat LFE gegarandeerd

CiteerIk wil iedereen ook nog even bedanken voor de betrokkenheid tot nu toe !! Bij deze dus BEDANKT!

GR: Droog.

geen dank, maar genieten v/d resultaten..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300