De PM 7004 geschikt als voor -en/of eindversterker?

Gestart door Rob46, september 16, 2012, 15:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Ik denk, na het beluisterd te hebben, dat je een zeer weloverwogen set hebt die abnormaal goed klinkt. De Luidsprekers geven een heerlijke 'Engelse' sound, ik noemde het vanavond 'gezellig geluid', een beetje zoals Harbeth dat ook doet, niet kil en neutraal, maar een tintje warmte (zeker niet teveel, en in jouw situatie doe je er niet goed aan om kille weergevers in je woonkamer te plaatsen).

Mijn complimenten en ik zou er zeker (nog) niets aan veranderen, lekker gaan luisteren en als de Marantz de luidsprekers onder controle heeft dan is dat voor nu genoeg. Upgraden kan altijd nog maar als je daar aan begint dan raak je wel besmet (niet dat ik daar ooit last van heb gehad  :angel:).

Ik wil ook best wel eens mijn eindversterker meenemen om eens te luisteren, heeft iets meer power en dan kun je gelijk uitvogelen wat het verschil is, het is alleen geen Marantz clown1

Maurice

Dit topic veranderde in een ander topic. Ik heb daarom de boel gesplitst, en het restant geplaatst in "polariteite en aansluiten van apparatuur" in bekabeling en tweaks.

Dit topic gaat verder over de PM7004 als voor/eindversterker, het nieuwe over polariteit!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

erikd

Citaat van: Rob46 op september 18, 2012, 19:14:50
Hier meer informatie:

Marantz PM 7004
Marantz SACD 7003
NAIM Allae luidsprekers
Monster Reference interlink
Monster Power HTS 2600

  :yes:


Akoestiek
Gordijnen, vloer van eikenhout, veel volume (handen klappen, beetje galm).

Er is iets.......ik kan mijn vinger (oor) er nog niet opleggen :-D ik heb het idee, maar misschien dat dit tussen de  hello zit, dat ik het maximale -nog- niet uit de set haal......?

Hoi, heb zelf ook de 7004 met Monster bekabeling gehad. Uiteindelijk andere voedingskabel en luidsprekerkabel gekocht. Met name de ls kabel trok het geluid open, haalde de deken voor de speakers weg... Plaatsing van speakers doet ook erg veel!
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

cz79

Ik heb eventueel wat voor je als alles doorgaat, zie je PM