De PM 7004 geschikt als voor -en/of eindversterker?

Gestart door Rob46, september 16, 2012, 15:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Beste audiovrienden en vriendinnen, is de Marantz PM 7004 geschikt om als voor of eindversterker te fungeren? En wat is overigens dan aan te bevelen? Wat heeft klankmatig de meeste invloed? Men zegt dat de voorversterker bepalend hierin is? Of is de set in zijn geheel allesbepalend? Wat zou een goede voor, of eindversterker kunnen zijn?  HLP


JohnWx

Citaat van: Rob46 op september 16, 2012, 15:51:56
Beste audiovrienden en vriendinnen, is de Marantz PM 7004 geschikt om als voor of eindversterker te fungeren? En wat is overigens dan aan te bevelen? Wat heeft klankmatig de meeste invloed? Men zegt dat de voorversterker bepalend hierin is? Of is de set in zijn geheel allesbepalend? Wat zou een goede voor, of eindversterker kunnen zijn?  HLP

Ik zou zeggen niet of je moet hele moeilijke speakers hebben om aan te sturen voor een hele grote eind versterker maar dan is vaak de rest van de set ook van een ander prijssegment

je gaat er niks mee winnen denk ik het is een optie die erop zit

waarom zal je een andere voor of eind versterker willen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

In theorie zou de eindversterker alleen maar het aangevoerde signaal mogen versterken zonder iets toe te voegen of weg te nemen... Dus ook in theorie zou de voorversterker het meeste verschil moeten maken. Alleen is het in de praktijk nogal eens anders.

rexp

Wat wil je bereiken? Hoe ziet de rest van je set eruit?

JohnWx

Citaat van: rexp op september 17, 2012, 00:36:46
Wat wil je bereiken? Hoe ziet de rest van je set eruit?

ik had er 4 regels voor nodig om dit te zeggen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: Rob46 op september 16, 2012, 15:51:56
Wat heeft klankmatig de meeste invloed?


Speakers, akoestiek,kwaliteit van de opname.

3 woordjes JJ.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Hier meer informatie:

Marantz PM 7004
Marantz SACD 7003
NAIM Allae luidsprekers
Monster Reference interlink
Monster Power HTS 2600

  :yes:

Akoestiek
Gordijnen, vloer van eikenhout, veel volume (handen klappen, beetje galm).

Er is iets.......ik kan mijn vinger (oor) er nog niet opleggen :-D ik heb het idee, maar misschien dat dit tussen de  hello zit, dat ik het maximale -nog- niet uit de set haal......?

pietjepc

Is het de set die, naar jou idee, niet maximaal presteert of schort er iets in de akoestiek (vloerkleedje?)
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Exxar

Als je toch wilt proberen met een andere eindversterker, er staat op't htforum nu een NAD tekoop (2zelfs dacht ik) voor een mooie prijs.

pietjepc

Ik zou eerst eens proberen het maximale uit de set te halen die  je nu hebt staan. Mocht dit je niet brengen waar je naar op zoek bent, kun je altijd nog extra componenten gaan toevoegen of upgraden...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F