PM-75 Plop of Death? Reset?

Gestart door coogan, september 15, 2012, 14:11:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

coogan

Hallo allemaal,

ik heb een oude, maar tot voor kort, goede Marantz PM-75 en daar onlangs 2 Quad 22-L speakers (6 Ohm) op aangesloten. Helaas kwam er al snel een "plop" waarvan ik vrees dat deze de PM-75 de das om heeft gedaan. Is het mogelijk een reset te doen (weet iemand de combo?) of moet ie gerepareerd worden? Hoewel ik de speakers wat mij betreft netjes heb aangesloten vrees ik nu dat de speakers een groter vermogen dan de PM-75 hebben - kan dit kloppen?

Dank en groet,

Lex










Maurice

Jouw PM75 moet geen enkele moeite hebben met een stel Quad speakers.
Een reset zit er denk ik niet op (geen software), maar mogelijk is er een zekering (fuse) door of is er iets anders aan de hand. De PM75 is denk ik ook al weer 20 jaar oud? Heeft deze in de afgelopen tijd al eens een service beurt gehad? Kunnen namelijk ook defecte componenten of slechte tinverbindingen zijn.

Ik zou er een techneut naar laten kijken, bijvoorbeeld forumleden SB Marantz (omgeving Cuijk) en HAL9000 (omgeving Rotterdam) of Audioservice te Elst (GLD) die alle Marantz garantie gevallen repareert.

Tegelijk zal ik dit topic verplaatsen naar techniek!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

coogan

#2
Ah te gek, dankje!

Is het overigens makkelijk zelf de zekeringen te checken?

HAL9000

Die  knal was  die  centraal??  dus  beide  speakers  hoorbaar? 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

coogan


HAL9000

okee  super,  dan  ligt je voeding eruit.   Spanning regelaar  of  elko  die  is geklapt  krijg je dit  soort storingen.
als je  de versterker aanzet?  zie je wel de  rode  lampjes enzo?   maar als je speakers in schakel hoor je geen klik meer?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

coogan

inderdaad, alle lampjes gaan aan, maar er is geen geluid meer uit te krijgen. Dan zal het idd waarschijnlijk de voeding zijn. Dank!



SB_Marantz

Speakers hebben geen vermogen of het moeten aktieve zijn.
Belastbaar met is het.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

coogan