Denon DVD-A1 als DAC voor DUNE, 5.1 input Marantz AV8003

Gestart door coeno, september 06, 2012, 15:44:26

Vorige topic - Volgende topic

coeno

Nou wie deze titel begrijpt verdient al een   hello notworthy

Ik wil het volgende voor elkaar krijgen:

Ik gebruik DUNE HD D1 voor het afspelen van films/muziek op mijn Marantz SR8002 via HDMI (SR8002 is voorversterker ik gebruik als eind versterker de Denon A1SE)

Nu wil ik graag de dvd films van de DUNE op de volgende manier afspelen, het beeld gaat via de HDMI naar de SR8002 en het geluid gaat vanuit de DUNE via de optische kabel naar de Denon DVD-A1. De denon geeft het vervolgens weer door als 5.1 direct in naar de marantz.

Wat lukt me wel:
Muziek FLAC 2.0 afspelen via Dune, via Denon DVD-A1 naar Marantz (5.1 direct in)
DVD (DTS/DD 5.1) afspelen via Denon DVD-A1 (5.1 direct in)

Wat lukt niet redface
DUNE (DTS/DD 5.1) afspelen via Denon DVD-A1 (5.1 direct in) - hij laat wel zien dat er een signaal binnenkomt van 48Hz rate.

Ik wil graag de HDMI uitgang van de Dune blijven gebruiken voor het afspelen van Blurays, daarom deze omslachtige manier.  HB

Anybody enig idee? HLP

Marvin

Lekker omslachtig allemaal.
Succes man!

--Verstuurd zonder netwerk--

Stadium III

Waarom geen nieuwe reciever die alles doet
Lekker geen omslachtige manieren meer en de nieuwste formaten en een fatsoenlijke Audyssey

De 8002 is een zeer mooie machiene die je zeker goed als VV kunt gebruiken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

coeno

Stadium,

eigenlijk ben ik erg tevreden over de SR8002, maar merk ik wel verschil in helderheid tussen de Denon DVD A1 gedecodeerde audio en die vanuit de SR8002. Ik vind de Denon net iets helderder. En daarom wil ik dus kijken of dat ook het geval is bij DTS en DD.

Vandaar dit probeersel ;-)

thepioneer

Ik denk dat je in de b1 de digitale audiomode op origineel (bitstream) moet zetten. En de maximale s/pdif frequentie aanpassen aan de dvd max input.

Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Maus

Als je het leuk vind om hiermee te experimenteren kun je ook eens proberen of je verschil hoort in digitale kabels. Of het met HDMI werkt weet ik niet, met een normale digitale coax is er soms verschil hoorbaar :)

coeno

@ Pioneer, de d1 staat op bitstream maar max 192 hz. Zou dat het kunnen zijn? Ik probeer het straks.

@ Maus
Ik gebruik nu optisch ( ik dacht dat dat niet veel verschil kon uitmaken in type kabel. Dit is nog een oude A1 dvd dus heeft geen hdmi.

Maus

Een aantal maten van me zijn overtuigd dat coax beter klinkt dan optisch. Dat verschil heb ik zelf nooit geprobeerd.

coeno

@maud,  dat ben ik met je maten eens, coax kan net beter klinken. (ik dacht dat je bedoelde probeer een andere optische kabel ;-)

Helaas heeft de dune HD d1 geen coax aansluiting, alleen HDMI en Optisch

@Poineer, aanpassen max output dune heeft geen effect gehad. Het lijkt er ook op dat die 48Khz herkent. Bij het gebruik van een DVD in de speler, zie je ok de lampjes aangaan van alle speakers op het schermpje van de DVDV speker. Bij audio (2.0) zie je dat ook gebeuren, maar als er 5.1 wordt verstuurd dan geeft die geen lampjes aan.

JohnWx

Citaat van: Maus op september 06, 2012, 22:09:40
Een aantal maten van me zijn overtuigd dat coax beter klinkt dan optisch. Dat verschil heb ik zelf nooit geprobeerd.

lees het ook veel of het kan ? logisch denkend niet maar andere kant als er zoveel mensen iets anders/beters horen

ben zelf te lui voor  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

coeno

even terug naar de vraagstelling, kan het zijn dat de Denon dvd a1 het ontvangen signaal niet kan omzetten / decoderen naar 5.1 en dus ook niet als 5.1 direct in doorzetten naar de Marantz? Of is dit een foute instelling ergens?

Marvin

Vind je het erg als ik het eerst nog eens een keer door moet nemen? :-D

Marvin

Pff,..

Die Dune van bitstream op PCM zetten?

coeno

@ Marvin, haha ben benieuwt of je iedere keer hetzelfde leest of dat het probleem steeds complexer wordt ;-)

PCM is dat een gedecodeerde formaat?
Is zal het straks eens proberen. Is de geluidskwaliteit beter bij bitstream of PCM?

Marvin

Mag niets uitmaken in geluidskwaliteit, al zullen er vast een aantal vleermuizen zijn die dat niet met me eens zijn.  :-D

Het is een andere manier van het verzenden en decoderen van een signaal.

Gaat me even te diep dat helemaal uit te leggen, zit op me werk.
Maar Google eens op PCM en Bitstream. Dan kom je er wel snel achter.
Staat volgens mij voor Pulse Code Modulair.