Apple remote app ziet NR1602 niet

Gestart door Marvis, september 02, 2012, 23:13:53

Vorige topic - Volgende topic

Marvis

Hallo, wie kan me helpen.
Ik heb sinds kort een Marantz NR1602 receiver en een IPad. Op de IPad heb ik de Apple Remote app geinstalleerd. Deze ziet wel mijn ITunes bibliotheek op mijn PC, maar niet mijn receiver. Ik heb ook de Marantz remote app geinstalleerd en die ziet wel mijn receiver. Wie weet wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat mijn Apple remote app mijn receiver kan zien?
Alvast bedankt voor je reactie.

Marvin

Welkom.

Heb je wel een internet kabel in je NR gestopt?

Marvis

ja, de netwerkkabel zit er in.  Daarom ziet de Marantz app mijn receiver wel.

Marvin

Ah, ja sorry.
Zag door al dat ge'app de app niet meer.   :-D

Marvin

Marvis

Ik heb intussen de firmware van de receiver bijgewerkt. De app is de laatste versie.
Het vreemde is dat ik de receiver als showroom model heb gekocht. Ik heb in de winkel gezien dat ie het deed. De verkoper demonstreerde e.e.a. met zijn iPhone. Het enige verschil wat ik nu nog zie is mijn router. Dit is een LinkSys uit 2005. Misschien dat ie niet met Airplay om kan gaan?

Marvin

Ik zou het niet weten....
Wellicht even terug naar de winkel om daar wat meer opheldering te krijgen.

--Verstuurd zonder netwerk--

Exxar

Werkt die apple remote eigenlijk wel met iets anders dan iTunes?

Marvis

Ik heb intussen op diverse fora info gevonden van mensen die hun receiver niet met Airplay via een iPad kunnen bedienen. Bij de meeste lijkt het te liggen aan de router die niet met AirPlat kan omgaan. Ook op het Marantz forum staat er één die letterlijk hetzelfde probleem heeft als met precies dezelfde router. Ik heb intussen de firmware van de router ge-update. Werkt nog steeds niet. Ik denk dat ik de gok maar ga nemen en een nieuwe router koop.

Marvis

Het werkt!
Ik heb op de website van Marantz een pagina gevonden. http://marantz-uk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/967/~/why-is-airplay-not-functioning-with-my-itunes-and%2For-ipad,-iphone,-ipod-touch%3F
Ik heb:
- Marantz 1602 voorzien van meeste recente Firmware
- Mijn stokoude Linksys WRT54G 2.0 uit 2004 de "meest recente" firmware (uit 2005) gegeven. Router gereset en vervolgens de poorten opengezet uit bovengenoemde web pagina van Marantz. Et voila. Erg leuk dat alles het nu doet. Nu nog hopen dat het zo blijft.

Marvin

Goed bezig..!

--Verstuurd zonder netwerk--