ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

joep

#165
Eigenlijk is het hier een "auwehoeren" forum zouden we in Brabant zeggen. En zo is het natuurlijk ook. Leuk en gezellig. Dat mensen er soms niet altijd zakelijk te werk gaan moge duidelijk zijn. Maar iedereen mag hier zijn menig verkondigen. Juist of onjuist, daar kan de rest dan weer op reageren.
Als alleen mensen die de betreffende apparatuur thuis hebben of hadden staan reageerden zouden we wel een meer gefundeerde discussie krijgen maar o zo weinig posts. Want die zijn er niet veel. Ik vraag dan ook zelf voornamelijk advies aan mensen die de spullen echt binnen hebben/hadden staan. Maar dat zijn er niet veel. Gisteren nog deze mail ontvangen.


Beste xxxxxx ik moet je een vraag stellen. Misschien voorbarig maar mijn nieuwsgierigheid is niet te stoppen. Wat klinkt het beste analoog aangesloten? Een cd via de PM15 of via de SR7005?

Ik hoor het graag van je, vriendelijke groet Joep.

Hallo Joep, uiteraard op de PM. Deze is zowel qua voor als eindversterking van een heel ander caliber als de SR7005. Mocht je in de buurt van xxxxxxxxx wonen en het op je eigen set willen testen dan is dat wellicht mogelijk.


Kijk daar heb ik wat aan. Deze mail maakt echt deel uit van dat wat mijn mening zal bepalen in deze. De man heeft de spullen binnen staan en weet dus waar hij over spreekt.
Niet dat alle goedbedoelde meningen hier waardeloos zijn maar vaak schrijven mensen hier slechts een bevestiging van hetgeen zij zelf graag willen horen. Aan de lezer de taak om het kaf van het koren te scheiden.

Marvin

Goed zo Joep...

Ik ben trots op je, zoals wij dat hier aan de kust met enig sarcasme zeggen.


--Verstuurd zonder netwerk--

pollyxx40


Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pollyxx40

Vandaag in de buurt geweest van hifi zaak. Dacht.. ff snel naar binnen. Pfffff, dit was niet wat ik dacht. Iemand suggestie?
Het liefst ergens in het midden van het land. Utrecht, Gelderland of Overijssel.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration


JohnWx

Citaat van: pollyxx40 op september 07, 2012, 20:42:33
Vandaag in de buurt geweest van hifi zaak. Dacht.. ff snel naar binnen. Pfffff, dit was niet wat ik dacht. Iemand suggestie?
Het liefst ergens in het midden van het land. Utrecht, Gelderland of Overijssel.

Als je op hifi.nl kijkt op regio kan je het zo uitzoeken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pollyxx40

Citaat van: John Wx op september 07, 2012, 23:21:03
Als je op hifi.nl kijkt op regio kan je het zo uitzoeken
Ja had ik gevonden. Maar er staan er zo veel. Die ik vandaag heb gezien stond daar ook bij.
Misschien is er ervaring? Advies mbt;
Goede service, grote luisterruimte, meerdere luisterruimtes, misschien wel de belangrijkste.... fijne behandeling van koper.
Ben een keer bij Stasse geweest maar dat vind ik net even te ver om naar toe te rijden.
Ik bedoel, als je van tevoren weet dat je daar zaken gaat doen, heb ik het er natuurlijk wel voor over.
Op aanwijzing, je ziet ik neem t forum serieus, wil ik gaan proberen wat vaker te gaan luisteren. :wink:

Mocht het teveel op reclame gaan lijken kan het ook met een pm.
Haha, je gelooft het misschien niet, maar.... Je zal niet de eerste zijn. :angel:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

JohnWx

Citaat van: pollyxx40 op september 08, 2012, 00:00:38
Ja had ik gevonden. Maar er staan er zo veel. Die ik vandaag heb gezien stond daar ook bij.
Misschien is er ervaring? Advies mbt;
Goede service, grote luisterruimte, meerdere luisterruimtes, misschien wel de belangrijkste.... fijne behandeling van koper.
Ben een keer bij Stasse geweest maar dat vind ik net even te ver om naar toe te rijden.
Ik bedoel, als je van tevoren weet dat je daar zaken gaat doen, heb ik het er natuurlijk wel voor over.
Op aanwijzing, je ziet ik neem t forum serieus, wil ik gaan proberen wat vaker te gaan luisteren. :wink:

Mocht het teveel op reclame gaan lijken kan het ook met een pm.
Haha, je gelooft het misschien niet, maar.... Je zal niet de eerste zijn. :angel:

er staan ook heel veel HIFI visite's zie je gelijk hoe de winkel eruit ziet

http://www.hifi.nl/hivisitW.php
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pollyxx40

Citaat van: John Wx op september 08, 2012, 00:19:16
Audio Life

Ketelaar

Audio Selectief
Ketelaar had ik al eens goede berichten over gehoord.
Thx John. Ga ik zeker bezoeken.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

Marvin

#175
Eerst even bellen met je wensen, kunnen ze misschien alvast een leuke opstelling voor je in elkaar knutselen vanwaar je kunt vertrekken.
Weet dat bv H&C dat fijn vindt wanneer het om meer dan drie Euro gaat.


--Verstuurd zonder netwerk--


(Hele slimme Apple telefoon, maar m'n nichtje van 4 kan beter spellen).

QuattroNL

Pfff wat een topic  :-D

Ik hoop a.s. zaterdag de PM15S2-LE in huis te hebben (idd, die van ons zusterforum).
Ik ga 'm aansluiten op een (oude maar zeer fijne) SR7200 omdat ik af en toe ook nog een filmpje wil bekijken.
Die SR7200 is natuurlijk niet te vergelijken met een hedendaagse SR, laat dat duidelijk zijn.

Ik kan dus vanaf volgende week iets vertellen over de 15.
En ik hoop dat ik een duidelijke verbetering in het stereo geluid ga waarnemen  pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op september 11, 2012, 22:20:39
Pfff wat een topic  :-D

Ik hoop a.s. zaterdag de PM15S2-LE in huis te hebben (idd, die van ons zusterforum).
Ik ga 'm aansluiten op een (oude maar zeer fijne) SR7200 omdat ik af en toe ook nog een filmpje wil bekijken.
Die SR7200 is natuurlijk niet te vergelijken met een hedendaagse SR, laat dat duidelijk zijn.

Ik kan dus vanaf volgende week iets vertellen over de 15.
En ik hoop dat ik een duidelijke verbetering in het stereo geluid ga waarnemen  pompom

Wat zou een sr7200 minder doen dan een nieuwe behalve nieuwe formaten kunnen doorgeven ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

QuattroNL

Citaat van: John Wx op september 12, 2012, 00:25:24
Wat zou een sr7200 minder doen dan een nieuwe behalve nieuwe formaten kunnen doorgeven ?
Mwoah, ik ga er vanuit dat er in 13 jaar toch wel het nodige veranderd/verbeterd is.
Nieuwe formaten en -aansluitingen (HDMI) zijn ook niet geheel onbelangrijk. En wat te denken van AUDSY?
Maargoed, heb zelf geen ervaring met de nieuwste receivers maar hoop met deze PM15 wel een stap voorwaarts te doen in stereo, iets wat me met een upgrade naar een nieuwe SR maar gedeeltelijk zal lukken. Want let's face it: een dedicated stereo amp zal heel wat beter in stereo presteren dan een SR, hoe mooi deze laatste ook is.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op september 12, 2012, 10:32:59
Mwoah, ik ga er vanuit dat er in 13 jaar toch wel het nodige veranderd/verbeterd is.
Nieuwe formaten en -aansluitingen (HDMI) zijn ook niet geheel onbelangrijk. En wat te denken van AUDSY?
Maargoed, heb zelf geen ervaring met de nieuwste receivers maar hoop met deze PM15 wel een stap voorwaarts te doen in stereo, iets wat me met een upgrade naar een nieuwe SR maar gedeeltelijk zal lukken. Want let's face it: een dedicated stereo amp zal heel wat beter in stereo presteren dan een SR, hoe mooi deze laatste ook is.

De techniek is niet zo veel veranderd in al die jaren het blijft het zelfde concept het moet versterken

Wel al die nieuwe formaten is een hele verbetering en dat audessey natuurlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject