ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

ik laat me ook vertellen dat alle amps hetzelfde klinken. maar zelfs als ik me het in probeer te beelden (een sterke factor volgens diezelfde beweging) klinken die amps niet hetzelfde.

een buizen amp gaat anders over zijn nek dan een torretje. Zo heb ik en wat anderen hier een onkyo buiten adem horen gaan en een buizen amp. Die buizenversterker gaat dat dan van de bass een rommeltje maken. die goede oude transistor bak gaat je hersenpan open splijten met schell hoog en en warrig midden. Choose your poison.

maar vergis je niet. Je zult verschil horen tussen een top-of-the-line Integra/Onkyo/PM-11 en een receiver van de media markt. en als je dat niet hoort of je wordt gehinderd door een ander geloofsovertuiging of zo iets concreets als metingen/wetenschap. wees blij. en geniet van je muziek op de set die jou goed dunkt!  pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

Citaat van: Zoldar op september 04, 2012, 16:08:02
ik laat me ook vertellen dat alle amps hetzelfde klinken. maar zelfs als ik me het in probeer te beelden (een sterke factor volgens diezelfde beweging) klinken die amps niet hetzelfde.

onder bepaalde voorwaarden  :wink:
clippen kunnen ze allemaal & dat klinkt dan altijd beroerd..

believe it or not,  de klank komt niet v/d versterker (die zit gewoon tussen input & output)  :angel:

enkel als je onder moeilijke voorwaarden ook wil kunnen knallen,
komt de vraag om (veel meer) vermogen opsteken
& dan zul je idd betere antwoorden vinden in bvb een PM11

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

Citaat van: still life op september 04, 2012, 16:03:58
imho ben je de gedroomde klant..
vol vragen & onzekerheden omtrent audio, stap je een zaak binnen
waar een gewiekste verkoper je na een korte woordenwisseling meteen naar de mond praat
stereo vs HT, zijn die speciale kabels & IC's zoveel beter, een 11-set..
oh my.. :-D

laat die honger naar 'top-gear' toch eens varen..
zoals eerder vermeld: kunnen andere speakers veel meer brengen

& waarom bvb meteen ook een SR7007, het nieuwste v/h nieuwste ?
wat heb je precies nodig van die nieuwe snufjes ?
terwijl er niet zoveel 'nieuws' aan is & je een SR7005 bvb voor de helft kunt kopen  :angel:
:yes: Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pollyxx40

Citaat van: still life op september 04, 2012, 16:03:58
imho ben je de gedroomde klant..
vol vragen & onzekerheden omtrent audio, stap je een zaak binnen
waar een gewiekste verkoper je na een korte woordenwisseling meteen naar de mond praat
stereo vs HT, zijn die speciale kabels & IC's zoveel beter, een 11-set..
oh my.. :-D

laat die honger naar 'top-gear' toch eens varen..
zoals eerder vermeld: kunnen andere speakers veel meer brengen

& waarom bvb meteen ook een SR7007, het nieuwste v/h nieuwste ?
wat heb je precies nodig van die nieuwe snufjes ?
terwijl er niet zoveel 'nieuws' aan is & je een SR7005 bvb voor de helft kunt kopen  :angel:
Ik vind het al heel wat dat ik de 15 le overweeg ipv de 11. (Dank aan goed advies @marantz 81)
A. Vind ik het leuk om mezelf eerst gek te maken en te verheugen op m'n nieuwe speeltje  :-D
B. Doe ik dit, eens in de zoveel jaar en wil ik niet over 2 jaar met zware verliezen weer een nieuw setje kopen of weer in de buidel tasten om te upgraden.
C. Kom ik niet onzeker binnen, omdat m'n doel is gezet en alleen bevestiging wil..... krijg ik die niet, ga ik eerst weer elders neuzen / luisteren.

En ach..... misschien ben ik wel de ideale klant. Whahaha

Kan er Max lol aan beleven dus, waarom niet? Ik blij, verkoper blij  8-)

Ik ben me bewust dat dit wat decadent over komt, maar ik geniet graag van de momenten  hello

Mijn motto,
Wat sterk is uit innerlijke overtuiging, faalt nooit.  HB


Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

WimPeu

Citaat van: still life op september 04, 2012, 16:20:56
onder bepaalde voorwaarden  :wink:
clippen kunnen ze allemaal & dat klinkt dan altijd beroerd..

believe it or not,  de klank komt niet v/d versterker (die zit gewoon tussen input & output)  :angel:

enkel als je onder moeilijke voorwaarden ook wil kunnen knallen,
komt de vraag om (veel meer) vermogen opsteken
& dan zul je idd betere antwoorden vinden in bvb een PM11


Nou moet je de PM11 ook weer niet overschatten. Als je wilt knallen en de boel loepzuiver houden zou ik in geen geval een PM11 weer nemen. Ik heb hem al een keer na een tijdens een avondje gassen in de clip gehad iets wat me met de betere receivers nog nooit was/is overkomen.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Zelf nooit last van gehad. Niet met mijn pm11s1 en niet met mijn sc11s1 met 1 of 2 sm11s1. Met 2 x 440 watt zou ik het ook niet graag meewillen maken. Er kan dan best iets kapot gaan denk ik.

pollyxx40

Uit betrouwbare bron vernomen dat de 15 serie het niet haalt tov de 11 serie. ???
Moet hier een nieuw topic over geopend worden of kan het hier?
Ik merk t wel van de moderator.

Wie kan me overtuigen om 4000 euro meer uit te geven, of juist niet, voor de 11 serie?
Graag ook nog wat adviezen v.w.b. de kabels die tussen SA en PM die de voorkeur hebben. Tot nu toe maar 1 paar gelezen.

Graag uw advies.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

WimPeu

Ik zou wachten op de 8 serie Pre Pro van Marantz. Ik verwacht een soort van gelijk iets als wat ik nu van Integra staan heb. Hoef je de  HT en stereo ook niet meer te apart te hebben. Scheelt een heel gedoe met allerlei apparaten en je bent goedkoper uit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pollyxx40

Citaat van: WimPeu op september 04, 2012, 19:42:50
Ik zou wachten op de 8 serie Pre Pro van Marantz. Ik verwacht een soort van gelijk iets als wat ik nu van Integra staan heb. Hoef je de  HT en stereo ook niet meer te apart te hebben. Scheelt een heel gedoe met allerlei apparaten en je bent goedkoper uit.
Mmm interessant.
Ben niet zon Google fanaat. Heb je een interessant linkje naar een pagina met info over die 8 serie?
Alvast dank

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

drees62

Citaat van: pollyxx40 op september 04, 2012, 19:26:39
Uit betrouwbare bron vernomen dat de 15 serie het niet haalt tov de 11 serie. ???

Wie is dan wel die betrouwbare bron?  :-P
Ieder heeft wel een mening, ga lekker zelf luisteren  :yes:

Weet niet of je het Duits een beetje machtig bent maar de redacteuren van het blad Stereo vinden de 15 een veel muzikalere versterker dan de 11.

http://www.stereo.de/index.php?id=622

WimPeu

Citaat van: pollyxx40 op september 04, 2012, 19:47:53
Mmm interessant.
Ben niet zon Google fanaat. Heb je een interessant linkje naar een pagina met info over die 8 serie?
Alvast dank

Weet er nog niet zoveel van. Eind dit jaar zou ie er moeten zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pollyxx40

Citaat van: drees62 op september 04, 2012, 19:52:23
Wie is dan wel die betrouwbare bron?  :-P
Ieder heeft wel een mening, ga lekker zelf luisteren  :yes:

Weet niet of je het Duits een beetje machtig bent maar de redacteuren van het blad Stereo vinden de 15 een veel muzikalere versterker dan de 11.

http://www.stereo.de/index.php?id=622
Lees nu op m'n tablet, zal later de site laten vertalen  :wink:

De bron wordt niet vermeld  :angel:

Thx voor de info

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pollyxx40

Citaat van: WimPeu op september 04, 2012, 19:55:20
Weet er nog niet zoveel van. Eind dit jaar zou ie er moeten zijn.
Aaaaaa :x  :eerie:  nonono
Meen je niet! Zit me de beetje op te geilen om binnekort toch maar aan te gaan schaffen, moet ik wachten  frusty

Hoe kom je aan die info. Zonder site is het gelogen hahaha

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

joep

#133


In de oktober uitgave van het Duitse blad STEREO staat een test van de nieuwe PM11s3.
Ligt na 7 september in de handel in Duitsland. Hier een paar dagen later.

pollyxx40

Citaat van: joep op september 04, 2012, 21:35:38
In de oktober uitgave van het Duitse blad STEREO staat een test van de nieuwe PM11s3.
Ligt na 7 september in de handel in Duitsland. Hier een paar dagen later.
Moahhh kzal de vertaalmachine alvast opstarten.   redface

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration