Opgelost: OSD scherm

Gestart door Ronaldo, augustus 29, 2012, 18:54:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ronaldo

Vandaag wilde ik mijn instellingen checken via het OSD.
Dit gaat toch via de TV of kan dit ook via het schermpje van de Marantz SR 7200?

Ik krijg het maar niet voor elkaar. Heb de tv op AV gezet zonder resultaat.
Als ik op AMP druk en daarna op OSD gebeurd er ook niets.

Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt

Stadium III

Hoe heb je het aangesloten ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Ronaldo

#2
Citaat van: Stadium III op augustus 29, 2012, 19:28:41
Hoe heb je het aangesloten ?

Bedoel je de tv aansluiting?
De twee kabels van de tv (rood en wit) bij Audio TV rood/wit aangesloten in de receiver.
Bij de ingangen Remote Control is niet aangesloten trouwens.

Toen ik nog geen digitale tv had (interactief vd kpn) had ik dit niet.

Stadium III

Je zult altijd een monitor out op de reciever moetten pakken en deze naar de tv leggen voor het OSD
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Ronaldo

#4
Citaat van: Stadium III op augustus 30, 2012, 07:28:18
Je zult altijd een monitor out op de reciever moetten pakken en deze naar de tv leggen voor het OSD

Ok, en welke ingang moet ik een kabeltje steken? Is dit een tulp kabeltje en moet ik rood en geel gebruiken?

zie hier mijn aansluitingen


Bierbraker

Het is één kabeltje, en de kleur maakt niet zoveeel uit. Dan even switchen met de ingangsbron van je TV, dan zou je het menu van de versterker moeten zien.

Ronaldo

Citaat van: Bierbraker op augustus 30, 2012, 07:46:42
Het is één kabeltje, en de kleur maakt niet zoveeel uit. Dan even switchen met de ingangsbron van je TV, dan zou je het menu van de versterker moeten zien.

Bedankt!

Bierbraker

Citaat van: Ronaldo op augustus 30, 2012, 08:12:44
Bedankt!
Graag gedaan  :-)

Laat je ons ook even weten of het is gelukt  :lol:


Ronaldo

Citaat van: Bierbraker op augustus 30, 2012, 08:19:45
Graag gedaan  :-)

Laat je ons ook even weten of het is gelukt  :lol:

Ik ga zo even een kabeltje zoeken. Moet ik hiervoor de witte/rode of gele aansluiting gebruiken in de TV?

Bierbraker

#9
Citaat van: Ronaldo op augustus 30, 2012, 08:24:49
Ik ga zo even een kabeltje zoeken. Moet ik hiervoor de witte/rode of gele aansluiting gebruiken in de TV?
De gele, rood/wit zijn voor het geluid. Dus kan je die achterwege laten. Laat ze er niet los naast liggen/hangen. Gebruik bij voorkeur dus een enkel kabeltje.

Nieuw kabeltje uit de Euroknallerbak kan je gewoon gebruiken  :-)

Ronaldo

Citaat van: Bierbraker op augustus 30, 2012, 08:29:10
De gele, rood/wit zijn voor het geluid. Dus kan je die achterwege laten. Laat ze er niet los naast liggen/hangen. Gebruik bij voorkeur dus een enkel kabeltje.

Nieuw kabeltje uit de Euroknallerbak kan je gewoon gebruiken  :-)

Als ik geel/rood/wit niet kan gebruiken moet ik dan een van de twee kabels uit de versterker (TV aansluiting) even los koppelen of moet er toch een extra tv ingang zijn in mijn tv die ik kan gebruiken. Want ik zie dus alleen die gele/rode en witte.

Bierbraker

Citaat van: Ronaldo op augustus 30, 2012, 08:39:55
Als ik geel/rood/wit niet kan gebruiken moet ik dan een van de twee kabels uit de versterker (TV aansluiting) even los koppelen of moet er toch een extra tv ingang zijn in mijn tv die ik kan gebruiken. Want ik zie dus alleen die gele/rode en witte.
Je hebt alleen de gele nodig, maar heb je er ook een gebruiksaanwijzing bij gekregen? Vaak staat daar een foto of tekening in, met verwijzingen en paginanummers.

Als het goed is, zit er op je TV een gele video ingang op. Dus naast die van de audio  :-)

Als je het niet aandurft moet je even iemand vragen die het voor je doet, maar het is echt doodsimpel.

Ronaldo

Citaat van: Bierbraker op augustus 30, 2012, 08:47:08
Je hebt alleen de gele nodig, maar heb je er ook een gebruiksaanwijzing bij gekregen? Vaak staat daar een foto of tekening in, met verwijzingen en paginanummers.

Als het goed is, zit er op je TV een gele video ingang op. Dus naast die van de audio  :-)

Als je het niet aandurft moet je even iemand vragen die het voor je doet, maar het is echt doodsimpel.

Bedankt, dus toch de "gele" die naast de rode en de witte zit bij de TV?

Bierbraker

Citaat van: Ronaldo op augustus 30, 2012, 08:50:57
Bedankt, dus toch de "gele" die naast de rode en de witte zit bij de TV?
Als het goed is staat daar vrij vertaald AUDIO/VIDEO IN  :-) Verwar het niet met de composiet aansluiting mocht die er ook opzitten.


Ronaldo

Citaat van: Bierbraker op augustus 30, 2012, 08:56:42
Als het goed is staat daar vrij vertaald AUDIO/VIDEO IN  :-) Verwar het niet met de composiet aansluiting mocht die er ook opzitten.

Het was idd de gele aansluiting vd tv. Moest even de versterker aan/uit schakelen en kwam toen na OSD te hebben gekozen in het menu.

Hartelijk dank voor je ondersteuning!!