Speaker configuratie Marantz sr6006

Gestart door Treve, augustus 29, 2012, 09:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Treve

Momenteel heb ik een oude Yamaha 5.1 receiver (RX-V596RDS) en heb op de sourround speaker aansluitingen de 2 achterluidsprekers en de center luidsprekers aangesloten; ook is er een subwoofer aangesloten (REL). Op de MAIN pre out zijn B&O Beolab 8000 aangesloten (orgelpijpen). De Beolabs hbben zelf een versterker; vandaar de pre out connectie.

De Yamaha heb ik altijd vrij schel vinden klinken met een niet al te mooie bas weergave (ik heb een "harde" vrij grote woonkamer). Vandaar dat ik aan de Marantz sr 6006 denk. Deze heeft 7.2 pre outs dus de Beoloabs kunnen worden aangestuurd. De andere speakers wil ik gewoon via de normale luidsprekeraansluiten verbinden opmdat dit "normale" luidspekers zijn (KEF Eggs).

Ik heb 2 vragen:
1. Werkt deze configuratie? Werkt de Audyssey speaker 5.1 instelling ook als de voorluidsprekers via de pre out en de anderer speakers via de normale aansluiting zijn aangesloten?
2. hoe is de kwaliteit van gewoon stereo van de Marantz? Ik zoek een helder geluid met een warme - niet te aanwezige - bas. Dit zou met de Beolabs en de subwoofer moeten kunnen.


Alvast bedankt voor de reacties.

still life

welkom treve..

1.  :yes:

2. stereo-kwaliteit is prima  :yes:
hoe het thuis klinkt heeft, zoals je zelf aanhaalt, alles te maken met je akoestiek
met een actieve sub kun je idd naar hartelust wat bijkleuren i/h laag (warmte steken)

ps: probeer een SR7005 te scoren (die staan tegenwoordig on sale, rond 1000€ )
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Treve

Dus als ik bijv. een Large of Small front speaker in de instellingen kies, heeft dit ook effect op de pre out sockets? Dit is namelijk niet het geval bij mijn Yamaha. Die zijn volgens mij altijd Large.

Een 7005 is mij helaas te begrotelijk.  Zijn er overigens significante verschillen tussen de 6006 en. 5006? De 5006 heeft ook (alleen) pre outs voor de front speakers.

Stadium III

Als je de audyssey gebruikt dan zal die alles inregelen voor je en ben je klaar  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bierbraker

Citaat van: still life op augustus 29, 2012, 15:29:19

ps: probeer een SR7005 te scoren (die staan tegenwoordig on sale, rond 1000€ )
Had hem van de plank voor 814 Euro bij de MM  :yes:

still life

Citaat van: Treve op augustus 29, 2012, 18:51:12
Dus als ik bijv. een Large of Small front speaker in de instellingen kies, heeft dit ook effect op de pre out sockets?

:yes:

je beolabs bvb crossen op 60Hz (small) & de rest naar de sub, beetje lvl matchen
presto: full-range stereo..  :-D

CiteerEen 7005 is mij helaas te begrotelijk.  Zijn er overigens significante verschillen tussen de 6006 en. 5006? De 5006 heeft ook (alleen) pre outs voor de front speakers.

het is grosso modo instap/mid/top: 500x/600x/700x
van boven naar beneden gezien wordt er steeds meer beknibbeld aan opties/mogelijkheden

aan jou om uit te maken welke je nodig hebt, dan is de keuze makkelijk..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300