Om het laag te testen in je set

Gestart door jwx, augustus 25, 2012, 19:12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Daar kun je ze idd mee opblazen als je te hard draait  :-D

Vroeger toen ik met Car audio bezig was ook van die cd,s gehad om de Sub te testen  HB HB

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 25, 2012, 20:32:51
Daar kun je ze idd mee opblazen als je te hard draait  :-D

Vroeger toen ik met Car audio bezig was ook van die cd,s gehad om de Sub te testen  HB HB

ook fijn om je laag probleem op te lossen als je uurtje stevig op repeat zet

wat er dan niet is mis je ook niet  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

stupid Ik dacht eerder aan "Food for Thought"... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Ik heb een aantal van die cd's uit die reeks ,niet omdat ik de muziek zo mooi vind hoor ! ,ook ik heb mij in het verleden met caraudio bezig gehouden .
Het hoogste spl wat ik gehaald heb was 128 db @ 40hz ,en dat doet pijn aan de oren  HLP
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

128dB! :-o Wel verstandig om daar eens wat langer in te zitten, dan weet je zeker dat een mooie upgrade in je set niet meer hoorbaar is :-D

TurboMarco

Dat was natuurlijk met oorbeschermers  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Wat is daar dan de kunst van als ik vragen mag, je haalt 128dB maar wel met oorbeschermers, gaat dat dan puur om de hoogste SPL? (is overigens een serieuze vraag van iemand die geluid in de auto totaal onbeangrijk vindt en derhalve daar geen verstand van heeft).

TurboMarco

Een kunst is het niet hoor ,het is eerder een soort van tijdverdrijf .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

OK dus het doel is dan de hoogtse SPL te behalen?

Marantz 81

Ow ja ze gaan zelfs tot 162 DB ,staan de de ruiten tegen te houden  :schater:

Was toen een wedstrijd op zo,n auto tuning beurs

SmauG

 :-D

Er zijn mensen die zich bezig houden een berg vermogen door een sub te sturen, in een op de resonantiefrequentie van de auto getunede box. Dit resulteerd in bizar hoge geluidsdruk.
Men doet dan "wedstrijdjes" wie het hardste gaat. Leuk hor.
Op muziek kan het ook, dan geld wie het hardst speeld op een willekeurig nummer.
Op geluidsqualiteit kan het ook, er wordt dan beoordeeld op stereoweergave en tonaliteit.
Tegenwoordig is er ook een wedstrijd wie het hardsts DIEP speelt, en dan tot 20hz laag  :-o

Leuke bijkomstigheid is dat de complete installatie incl. veiligheidsaspecten bij de beoordeling wordt meegenomen, als ook de documentatie.
Dit is topsport  8-) en erg leuk om mee bezig te zijn kan ik uit eigen ervaring melden.