defecte trafo PM6010OSE

Gestart door familiekeizer, augustus 20, 2012, 18:56:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

familiekeizer

Hallo,
In juni heeft onze versterker, een PM6010OSE het eindexamenfeestje van mijn dochter niet overleefd. Gelukkig had ik nog een reserve-versterker, een Harman/Kardon AVI 100 op zolder staan, die zijn taak heeft overgenomen. Deze versterker heb ik nu ook in onze woonkamer staan. Het geluid valt echter tegen (vlak) en wel zodanig, dat ik de PM6010OSE naar de plaatselijke reparateur heb gebracht. Het bericht van 'reparatie afgerond' viel zwaar tegen: De trafo bleek defect en niet meer leverbaar. Ik was wel 45 euro armer (onderzoekskosten).
Wat schetst mijn verbazing na het nodige gegoogle: Er bestaat een heus Marantz-forum. U snapt het al. Ik zou maar al te graag mijn PM6010OSE weer nieuw leven inblazen en denk met weemoed teurg aan de mooie klank. Wie heeft tips / kan mij helpen?

familie Keizer, Tilburg

Cornelis1921

Citaat van: familiekeizer op augustus 20, 2012, 18:56:01
Hallo,
In juni heeft onze versterker, een PM6010OSE het eindexamenfeestje van mijn dochter niet overleefd. Gelukkig had ik nog een reserve-versterker, een Harman/Kardon AVI 100 op zolder staan, die zijn taak heeft overgenomen. Deze versterker heb ik nu ook in onze woonkamer staan. Het geluid valt echter tegen (vlak) en wel zodanig, dat ik de PM6010OSE naar de plaatselijke reparateur heb gebracht. Het bericht van 'reparatie afgerond' viel zwaar tegen: De trafo bleek defect en niet meer leverbaar. Ik was wel 45 euro armer (onderzoekskosten).
Wat schetst mijn verbazing na het nodige gegoogle: Er bestaat een heus Marantz-forum. U snapt het al. Ik zou maar al te graag mijn PM6010OSE weer nieuw leven inblazen en denk met weemoed teurg aan de mooie klank. Wie heeft tips / kan mij helpen?

familie Keizer, Tilburg
Voor de strekking van de eerste zin... :cry: ;-) (Eindexamen)feestjes gaan meestal moeilijk samen met 'gevoelige' (marantz) apparatuur!
Ik hoop van harte er voor jullie hier een mouw aan te passen valt.
Groet, Cor.
P.S. Wees meer dan welkom op dit forum!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

#2
Een transformator gaat niet zomaar stuk waarmee ik niet wil zeggen dat het in dit geval wel of niet zo is.
Dat kan ik erg makkelijk vaststellen. ( of er een primaire of secundaire wikkeling verbrand en dus defect is)

Er zijn voldoende andere versterkers die de taak van de ''defecte'' over zouden kunnen nemen.

Heb je interesse dan wil ik er wel eens naar kijken...............( omgeving Nijmegen)
Voor meer info: stuur me even een persoonlijk bericht of mail naar: classicmarantz@gmail.com
Mocht je een vervanger zoeken wanneer blijkt dat de trafo inderdaad om zeep is, wat zoek je dan en mag het ook een vintage Marantz zijn?







Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Trafo kan goed heet geworden zijn, ik heb ze van een dikke Denon weleens gesmolten gezien.
Succes met de reparatie!

JohnWx

Citaat van: Maus op augustus 20, 2012, 23:22:17
Trafo kan goed heet geworden zijn, ik heb ze van een dikke Denon weleens gesmolten gezien.
Succes met de reparatie!

had je weer een school disco moeten verzorgen met de hele avond


http://www.youtube.com/watch?v=izGwDsrQ1eQ
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: familiekeizer op augustus 20, 2012, 18:56:01
Hallo,
In juni heeft onze versterker, een PM6010OSE het eindexamenfeestje van mijn dochter niet overleefd. Gelukkig had ik nog een reserve-versterker, een Harman/Kardon AVI 100 op zolder staan, die zijn taak heeft overgenomen. Deze versterker heb ik nu ook in onze woonkamer staan. Het geluid valt echter tegen (vlak) en wel zodanig, dat ik de PM6010OSE naar de plaatselijke reparateur heb gebracht. Het bericht van 'reparatie afgerond' viel zwaar tegen: De trafo bleek defect en niet meer leverbaar. Ik was wel 45 euro armer (onderzoekskosten).
Wat schetst mijn verbazing na het nodige gegoogle: Er bestaat een heus Marantz-forum. U snapt het al. Ik zou maar al te graag mijn PM6010OSE weer nieuw leven inblazen en denk met weemoed teurg aan de mooie klank. Wie heeft tips / kan mij helpen?

familie Keizer, Tilburg
Was zeker het feestje van een dochter... :wink: :-D :cry:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Trafo gaat inderdaad niet zomaar stuk.
Denk eerder  dat  de  voeding of  eindversterker  stuk is  gegaan.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!