PM-17mkII problemen met rechter kanaal

Gestart door lebder, augustus 19, 2012, 12:49:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lebder

Hallo allen.

Ik heb een PM-17mkII al zeker 10 jaar in mijn bezit, en geniet nog dagelijks van de heerlijke muziek die deze versterker produceert.

De laatste weken is er echter een vervelend probleem ontstaan. Na het aanzetten van de versterker hoor je na een paar minuten (10 tot 15) een keiharde plop. Dat herhaalt zich een aantal keer gedurende het eerste uur. Daarna is het probleem weg.
Het probleem lijkt ook erger te worden. De laatste dagen gebeurt het wel eens dat het relais van de eindtrap de luidsprekers uitschakelt.

Is er iemand op dit forum bekend met dit probleem, en hoe dit opgelost kan worden? Ik moet eerlijkheidshalve vermelden dat ik niet erg technisch ben ingesteld, dus wellicht weten jullie een goede zaak waar ik deze versterker kan laten repareren/reviseren?

Alvast bedankt voor de reacties en ideeen!

Terry

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lebder


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Ons forum heeft twee techniekers:

HAL 9000 regio Rotterdam
SB_Marantz regio Nijmegen

Daarnaast is er nog het marantz service centrum in Elst en wel Audioservice: http://www.audioservice.nl/
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lebder

#5
@ Io; bedankt man, je reactie helpt zeker!

@HAL 9000 &/of SB_Marantz; willen jullie deze uitdaging aangaan? Ik heb de versterker al open gehad en het binnenwerk lijkt verdacht veel op de SM-17!

HAL9000

Ja hoor,  maar  wat ik al  eens  heb gemeld. Al deze  apparaten gaan nu  mankementen vertonen.

is  die  plop  centraal?  of  maar aan 1  kant te  horen?

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

lebder

Hey HAL9000,

Excuses als je het eerder gemeld hebt. Ik ben echt geen forumtijger, en bovendien net nieuw hier  :wink:

De plop is alleen aan de rechterkant hoorbaar en is zo hard dat ik bang ben dat op een gegeven moment hete koperwikkeling van de luidsprekers de kamer doorvliegt. Inmiddels is de versterker dus losgekoppeld.

Nogmaals ik ben echt een newbie hier, hoe kan ik met je in contact komen om verdere details door te nemen?

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F