UD 7007 komt UD 7006 vervangen, wie heeft al enige info?

Gestart door Activa, augustus 18, 2012, 11:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenK

#45
Mocht iemand de gebruiksaanwijzing van de UD7007 willen hebben (in PDF formaat), stuur dan maar even een PM dan krijg je deze van mij, want volgens mij staat deze nog niet online. Let op: je mailbox moet wel een bestand van 14.500 kB kunnen/mogen ontvangen.

joep

Zonder HDMI kan ik niet eens HD op mijn tv krijgen. Zeker niet met scart.

still life

Citaat van: joep op september 29, 2012, 09:00:04
2 HMDI uitgangen. Een voor geluid, een voor de TV. Kun je hem dan nog wel als stand alone met de TV gebruiken?
Mijn vraag is dus kun je hem alleen met gebruikmaking van één HMDI uitgang zowel het beeld als het geluid rechtstreeks op de TV aansluiten?

:yes:

de hdmi output is enkel verdubbeld voor meer connectiviteit
beide outputs sturen hetzelfde uit (beeld + geluid)

Citaat van: BenK op september 29, 2012, 12:33:28
Ik heb een nieuwe SR7007 en een nieuwe UD7007, de ideale combinatie voor een perfect op elkaar afgestemd systeem met HDMI! of toch niet?

:yes:

de vorige topper (ud 7006) was meer gericht op de analoge output,
iets waar je in combi met een SR niet zoveel aan hebt natuurlijk..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BenK

#48
Citaat van: still life op september 29, 2012, 16:30:29
:yes:


:yes:

de vorige topper (ud 7006) was meer gericht op de analoge output,
iets waar je in combi met een SR niet zoveel aan hebt natuurlijk..

Volledig mee eens. :yes:

Over de HDMI poorten ben ik het oneens:

Jij schrijft:
de hdmi output is enkel verdubbeld voor meer connectiviteit
beide outputs sturen hetzelfde uit (beeld + geluid)

Dit klopt niet helemaal, bij gebruik, van beide HDMI poorten, wordt via de HDMI monitor uitgang alleen video signalen en via de HDMI AMP alleen Audio signalen.

Tekst Marantz:
De MONITOR(VIDEO)-aansluiting voert videosignalen uit.
Via AMP(AUDIO) worden audio en black video-signalen uitgevoerd.

AV Pure Direct
(AV P.Direct)
De HDMI OUT MONITOR(VIDEO)-aansluiting voert alleen videosignalen uit.
De HDMI OUT AMP(AUDIO)-aansluiting stopt videosignalen en voert audiosignalen uit.

Pure Direct 1 Dit schakelt de HDMI-uitvoer en -weergave uit. De FL OFF indicat0r licht rood op.

Pure Direct 2 Dit schakelt de HDMI-uitgang uit.
Off Schakelt de Pure Direct-functie uit.

still life

Citaat van: BenK op september 29, 2012, 17:12:17
Dit klopt niet helemaal, bij gebruik, van beide HDMI poorten, wordt via de HDMI monitor uitgang alleen video signalen en via de HDMI AMP alleen Audio signalen.

ah, duidelijk gericht dus op scheiding (monitor & amp)

beetje vreemd, maar de monitor output kan alsnog (extern) gesplit worden naar een beamer + tv bvb..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: BenK op september 29, 2012, 12:33:28
Ik heb een nieuwe SR7007 en een nieuwe UD7007, de ideale combinatie voor een perfect op elkaar afgestemd systeem met HDMI! of toch niet?

ruilen :-D

mooie combi al staat het uit  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

#51
Waarom een aparte HDMI voor audio? Een gewone enkele HDMI heeft toch meer dan genoeg bandbreedte om de maximale audio resolutie + beeld resolutie door te geven. De SR heeft 3 HDMI uit. Lijkt me allemaal dubbel op (ben benieuwd wanneer de eerste gebruiker van de zone 2 HDMI zich hier meldt). 2 is in 99,9% van de gevallen genoeg. 1 naar een TV en 1 naar een beamer.

Maar beter te veel dan te weinig natuurlijk.  :-D

We worden zowiezo belazerd met de HDMI uitvinding in zijn algemeen...Cat 5 aansluitingen op alle apparatuur zou veel beter, flexibeler, steviger en goedkoper zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Activa

Intussen is de 7007 in dienst en tot nu toe bevalt het, het geluid is toch effe wat anders als via de goeie ouwe trouwe Philips die ik voorlopig had aan gesloten op de PM. Vooral met goede opnames (te zeldzaam...) zoals Yello touch hoor je dat dit toch een andere categorie is. Mijn luidsprekers lijken wel herboren  :lol:.
En dan via de Audioquest Hdmi-kabel beeld naar de Sony 46 HX 850, hier is het verschil om uit je stoel te vallen. Ik had Hugo in 3D opgestart omdat dit volgens mij (samen met Avatar) het beste is wat er op 3D-gebied tot nu toe gemaakt is, en kon in eerste instantie enkel de term adembenemend bedenken  :-).
Haar en haarscherp beeld met fijne details zoals rondvliegende stofdeeltjes e.d., dit is mooi heel mooi al zal de Sony daar ook zijn verdienste in hebben.
Dus ik ben best tevreden met mijn keuze, nu nog even op zoek naar een goede kabel om de stereo-out van de UD te verbinden met de input van de PM. Ik ga daar geen fortuin aan uitgeven en wil gewoon een degelijke stevige mooie kabel. Zelf dacht ik aan een QED maar mocht iemand tips hebben die zijn natuurlijk altijd welkom.
In het weekend eens wat foto's nemen zodat ik mijn set hier in een ander topic eens kan voorstellen.

pameijer

Citaat van: WimPeu op september 29, 2012, 19:33:36
We worden zowiezo belazerd met de HDMI uitvinding in zijn algemeen...Cat 5 aansluitingen op alle apparatuur zou veel beter, flexibeler, steviger en goedkoper zijn.

Gelukkig is er HDMI over UTP: linkie.
En dan kopen natuurlijk: nog een linkie
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cobraatje

De UD7007 besteld, ben benieuwd.
Ga de UD7007 vergelijken met mijn Oppo 93 en één van beide komt te koop te staan. Ga ervan uit dat de Marantz wint :lol:, maar zal objectief(zover dat kan) het beeld en geluid vergelijken.

Activa

Ben benieuwd naar je bevindingen, moet je er nog lang op wachten wat is de levertermijn tegenwoordig?

Cobraatje

Citaat van: Activa op december 10, 2012, 22:33:52
Ben benieuwd naar je bevindingen, moet je er nog lang op wachten wat is de levertermijn tegenwoordig?
2 werkdagen, de UD7007 komt morgen of woensdag binnen. Ik ging ervan uit dat er weinig beeldverschil zal zijn, maar las op een Duits forum, iemand die een Panasonic blu ray speler had en de UD7007, de Panasonic beter beeld vond geven. Daarom wacht ik nog even af.

BCUS

ik heb  sinds een weekje de Sony BDP-s790 aan de sr7007 hangen..( Vooral ook omdat mijn subwooferkeuze een behoorlijke mokerslag was in de moneybuidel.....) erg blij mee met deze blurayspeler voor €220,-..
-> beeld/ geluid mijn inziens super!!

Maar eerlijk is eerlijk, de UD7007 is voor het oog alleen al een beter apparaat...
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

JohnWx

Citaat van: BCUS op december 13, 2012, 14:43:28
ik heb  sinds een weekje de Sony BDP-s790 aan de sr7007 hangen..( Vooral ook omdat mijn subwooferkeuze een behoorlijke mokerslag was in de moneybuidel.....) erg blij mee met deze blurayspeler voor €220,-..
-> beeld/ geluid mijn inziens super!!

Maar eerlijk is eerlijk, de UD7007 is voor het oog alleen al een beter apparaat...

Ik heb zo een kleiner broertje de 470 maar doet ook alles leest streamt veegt zuigt de kamer nog net niet en levenslangs ABO van Sony Music Entertainment soort Spotify
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Dag Allen,

Kan iemand mij vertellen of bij de UD7007 de 3D beelden ook in te stellen zijn? Mijn Panasonic DMP220 kan dat wel, je kunt zeg maar de overlap instellen terwijl je speelt en zo behoorlijk wat ghosting voorkomen.

Lijkt me een prima speler voor films en af en toe een SACD'tje maar die 3D functie is echt belangrijk.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden