cd-speler ???

Gestart door christianrocks, augustus 10, 2012, 18:26:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

christianrocks

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik heel gelukkig met mijn set: SR 6006 en UD5005.
Zie: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,8081.0.html

Nu gebruik ik op dit moment mijn Blu-Ray speler ook als cd-speler.

Alleen ben ik zelf aan het twijfelen of ik nog een aparte cd-speler erbij moet zetten
en de blu-ray alleen voor films gebruiken.

Is dat gewoon gevoelsmatig of een luxe probleem :)?  Hebben jullie ook een aparte cd-speler?
Als het is dan wil ik ook een cd5004 of een 6004.

Alvast bedankt voor het advies.

kdt

Ik heb al mijn cd's op een NAS gezet. Ik had 2 cd spelers, een SACD 8400 en een CD 17 mk 2 M. De 8400 heb ik verkocht, de 17 staat er nog maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik eigenlijk geen cd speler meer gebruik. Maar het gaat mij op dit moment ook wat te ver om hel helemaal geen cd speler meer te hebben.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Speeddemon

Om exact dezelfde reden heb ik ook nog steeds een CD-speler.

Nu was mijn DVD-speler van lagere kwaliteit (een LG DVX492H) dan jouw blu-ray, en ik heb hem 1 op 1 kunnen vergelijken met m'n Marantz CD6002; de laatste klonk (zelfs dubbel-blind getest) beduidend beter, mits we bij beide de analoge uitgangen gebruikten. Digitaal (toslink uit) heb ik niet kunnen vergelijken, daar ik geen DAC heb.
Maar los van dat, is het ook gevoelsmatig=een CD-speler is -hopelijk- geoptimaliseerd voor 1 ding=CD's spelen.
Geen multi-channel video én audio-codecs, geen fotomapjes lezen en weergeven, etc.
Heb nu een paar dagen een CD6004 (CD6002 is weer terug naar m'n muziekstudio-set) en vooralsnog tevreden. De minpunten die ik heb kunnen ontdekken zijn alleen maar gerelateerd aan de USB-input (hij speelt niet gapless, wat bij een album als Dark Side of the Moon best matig is, en als je vanaf de USB ingang afspeelt en de CD-lade wil openen, stopt ie met spelen.)
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401