SR6006 vs 6007

Gestart door res, augustus 04, 2012, 14:08:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

res

Hallo,

Onlangs mijn Sr6004 verkocht om over te gaan naar een stereo receiver.
Dit is eigenlijk nog niet gebeurd mede omdat het 5.1 geluid mij niet loslaat.

Nu ik mij weer eens verdiept heb in de materie, zie ik dat de SR6006 leverbaar is en de SR6007 eraan komt.
Eerste vraag, wijsheid om te wachten? Ik heb een simpele plasma tv, dus voor de 4k is het over de top.
Verder heb ik geen idee of er specifieke andere zaken zijn veranderd of verbeterd. Airply wil ik graag en zo ook netwerkaansluiting.

Mijn andere vraag is, ik luister enkel 5.1 stereo (en bijna geen surround modes).
De SR6004 had (dacht ik) 'multichannel movie' wat overeenkwam met stereo voor 5 kanalen, tenminste daar ging het denk ik voor door. Is dit mijn de 6006 en 6007 nog steeds dé 5.1 stereo functie? Ik vond deze aanduiding altijd wat vaag.

Thanks!



still life

Citaat van: res op augustus 04, 2012, 14:08:24
Eerste vraag, wijsheid om te wachten? Ik heb een simpele plasma tv, dus voor de 4k is het over de top.
Verder heb ik geen idee of er specifieke andere zaken zijn veranderd of verbeterd. Airply wil ik graag en zo ook netwerkaansluiting.


imho  :no:

spoor een SR7005 op in de uitverkoop & sla toe..   :angel:

Citeer
Mijn andere vraag is, ik luister enkel 5.1 stereo (en bijna geen surround modes).
De SR6004 had (dacht ik) 'multichannel movie' wat overeenkwam met stereo voor 5 kanalen, tenminste daar ging het denk ik voor door. Is dit mijn de 6006 en 6007 nog steeds dé 5.1 stereo functie? Ik vond deze aanduiding altijd wat vaag.

Thanks!

qua surround modes zal er niet veel veranderen..

stereo bronnen gewoon 2.1 draaien & surround 5.1 (eigenlijk auto mode)
goed genoeg..   :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op augustus 04, 2012, 15:10:57
imho  :no:

spoor een SR7005 op in de uitverkoop & sla toe..   :angel:

qua surround modes zal er niet veel veranderen..

stereo bronnen gewoon 2.1 draaien & surround 5.1 (eigenlijk auto mode)
goed genoeg..   :yes:

doe je die van jouw in de aanbieding  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

res

De Sr7005 is voor 1095 euro te koop. Dat is buiten mijn bereik.
Als de SR6007 uitkomt zou deze 999 euro gaan kosten. Dat zou dan eigenlijk de echte bovengrens zijn en dus enkel als deze veel meer te bieden heeft dan de 6006. Vandaar mijn vraag of dit het overwegen waard is.

Ik vind dat wanneer je dergelijke bedragen uitgeef je wel het meest recente model zou moeten kopen gezien de mogelijkheden van vandaag de dag, welke snel ontwikkelen.

De SR6006 gaat eruit maar is wel voor 569 euro te koop nu. Dat is natuurlijk erg interessant geprijsd... 


Stadium III

De 7005 en 6006 Zijn iig Audyssey pro ready zeg maar  :-D
Verder tja ga iig wel opzoek naar een 7005 want ze zullen meschien nog wel wat gaan zakken en dan een 100 euro verschil is dan ook niks meer en hij zeker zijn werk goed doen

Dus met het wel met Still life eens
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

res

Nou, ik begrijp dat jullie behoorlijk onder de indruk zijn van de SR7005 haha.

De prijzen en ook acties kunnen wellicht nog wel wat leuks bieden..

Ik ken dit model wat minder, en wil dus graag wel iets kopen wat actueel is. Ik las dat deze receiver uit 2010 komt. Dan wil ik graag weten of de GUI bijvoorbeeld ook recent is (denk aan de Sr6006 van het jaar 2011)? En of de netwerkapplicatie/Airplay goed compatible zijn.

Bij het googlen lees ik natuurlijk veel goede recensies en zo ook dat deze receiver rijkelijk bedeeld is met alle snufjes en een goed geluid en processor heeft.

Texpert.

Stond enige tijd ook even te dubben of ik voor het nieuwe model (6007) of het oude model (6006) zou gaan. De afbraakprijzen van de "oude" modellen hebben mij doen besluiten lekker een 6006 aan te schaffen, erg veel verschillen zijn er volgens mij niet. De 7005 had ik geen plek voor helaas, anders was de keuze helemaal makkelijk geweest HB

res

Ik heb (nu) ook geen voldoende plek voor een SR7005 in de kast waar mijn receiver momenteel staat.
SR6006 zou wel passen qua maat, maar dan heb ik zo'n 5cm bovenruimte. Beetje 'warmloper' gevoelig ben ik bang..

Welke receiver het ook wordt, deze zal een nieuwe plek gaan krijgen.

res

#8
Citaat van: res op augustus 05, 2012, 22:37:04
Ik heb (nu) ook geen voldoende plek voor een SR7005 in de kast waar mijn receiver momenteel staat.
SR6006 zou wel passen qua maat, maar dan heb ik zo'n 5cm bovenruimte. Beetje 'warmloper' gevoelig ben ik bang..

Welke receiver het ook wordt, deze zal een nieuwe plek gaan krijgen.

Wie weet trouwens goede aanbiedingen te vinden voor deze modellen?

Marvin

Citaat van: res op augustus 06, 2012, 00:01:05
Wie weet trouwens goede aanbiedingen te vinden voor deze modellen?

Google?  :evil:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vinnyvinz

Als je goed zoekt, kan je makkelijk een SR7005 onder de 1000,- euro vinden.
Hier krijg je zeker geen spijt van!


JohnWx

Citaat van: Vinnyvinz op augustus 06, 2012, 10:18:41
Als je goed zoekt, kan je makkelijk een SR7005 onder de 1000,- euro vinden.
Hier krijg je zeker geen spijt van!

Die laatste zin doet me denken aan

http://www.youtube.com/watch?v=rFmidEV-O3g&feature=related
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

res

ja, lache.
-
Correct R'dam heeft ze staan voor 969 euro. Dat is de zilveren. Dat is wel even wennen want ben wel zwart gewend, maar deze kom ik niet tegen.

Graag wil ik wel nog weten of je GUI/ODS van de SR7005 gelijk is aan de SR6006. Deze vind ik wel netjes en modern. Ik had dus een SR6004 en deze was wat eenvoudig (lees: MS-DOS om te zien). Zou dus graag een stap vooruit willen maken.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject